شرمنده رفتار ریاکارانه ات


ساعت: 23:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۶
کد خبر: 1904297

کاردار جمهوری اسلامی ایران در لندن در واکنش به اظهارات سفیر آلمان به سابقه تجاوزگری آلمان و عدم پایبندی این کشور به برجام اشاره کرد و گفت: با این سابقه، آلمان از مجازات صحبت می کند. یک ملت متمدن!» شرم بر شما به خاطر رفتار ریاکارانه او.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدمهدی حسینی، کاردار جمهوری اسلامی ایران در لندن، عصر امروز (سه شنبه) 5 مهرماه در توئیتی در واکنش به اظهارات «میگل برگر» سفیر آلمان در انگلیس که ادعاهای بی اساس درباره ایران مطرح کرد، نوشت. به روسیه تسلیحات داد و خواستار اعمال تحریم های بیشتر شد.او برای مجازات ایران نوشت: آلمان با سابقه تجاوزگری که دارد از مجازات یک ملت متمدن صحبت می کند!

وی با بیان اینکه اتهامات بی اساس مطرح شده است، تصریح کرد: روابط حقوقی خارجی ایران با سایر کشورها نامرتبط است و نمی توان در آن دخالت کرد.

حسینی متین خطاب به سفیر آلمان در لندن نوشت: آلمان باید از رفتار گذشته و عدم پایبندی به تعهداتش در برجام و تزویر و ریا خجالت بکشد.

به گزارش فارس، «میگل برگر» سفیر آلمان در لندن اتهامات بی اساس درباره کمک های تسلیحاتی ایران به روسیه در جنگ اوکراین مطرح کرد و خواستار مجازات بیشتر ایران شد.

این اتهامات در حالی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها ارسال سلاح به یک طرف جنگ در اوکراین را رد کرده اند.

در همین راستا ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه عصر امروز (سه شنبه) پنجم مهرماه در پاسخ به برخی ادعاها مبنی بر ارسال تسلیحات از جمله پهپادهای نظامی توسط جمهوری اسلامی ایران برای استفاده در جنگ. در اوکراین، این ادعاها را نادرست خواند و این ادعاهای بی اساس را بر اساس اطلاعات نادرست و پیش فرض های مغرضانه، بخشی از فضاسازی سیاسی و هدفمند رسانه های برخی کشورها علیه جمهوری اسلامی ایران می داند و بنابراین آمادگی کشورمان برای گفتگو و مذاکره با اوکراین برای حل این اتهامات.

کنعانی با اشاره به بی طرفی فعال جمهوری اسلامی ایران در جنگ اوکراین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای درگیری ها اگرچه مخالف ادامه جنگ بود، اما همواره بر لزوم توقف جنگ تاکید کرده است. درگیری و حل و فصل اختلافات از راه های مسالمت آمیز و در همین راستا دیدارها و تماس های متعددی از سوی وزیر امور خارجه کشورمان با همکاران روسی و اوکراینی برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید