تغییر نسل در تیم ملی را تحت تاثیر قرار می دهیم/ تمرکز مهمترین پارامتر برای رسیدن به موفقیت است


ساعت: 15:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۵
کد خبر: 1909011

سرپرست تیم ملی تکواندو گفت: تیم جوانی داریم که از نخبگان تشکیل شده و اگر تمرکز کافی داشته باشند می توانند در مسابقات جهانی مکزیک عملکرد خوبی داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ چندی پیش یکی از جذابیت های تکواندوی ایران تماشای پیکارهای وزن هشتم بود. بسیاری از علاقه مندان به تکواندو مسافت های طولانی را برای تماشای مسابقات سنگین وزن در این عرصه طی می کنند. کادر فنی تیم ملی نیز در آن زمان برای انتخاب بهترین تکواندوکار رده 84+ مشکل پیدا کرد. نبرد افرادی چون عنافچه، زرخاش، عباسی، اکسیف، رودپیشی، اصلانی و غیره. ویترینی از توانمندی های تکواندوی سنگین وزن ایران بود که آنها را بخشی از موفقیت ایران در عرصه بین المللی سنگین وزن کرد.

این در حالی است که در 19 دوره حضور تیم ملی تکواندو ایران در مسابقات جهانی، 9 تکواندوکار دسته هشتم هوگو تیم ملی را بر تن کرده اند که حاصل آن یک طلا، 4 نقره و 3 برنز است. مرتضی رستمی با 3 حضور، یک طلا و یک نقره بهترین عملکرد را در بین سنگین وزنان ایران دارد. حسن اصلانی با 3 راند و یک نقره، هادی افشار با یک دور و یک نقره و سجاد مردانی با چهار دور و یک نقره در رتبه های بعدی قرار دارند. حسین تاجیک، کروش رجلی و فرزاد زرخاش هر کدام سه مدال برنز برای تکواندو ایران در مسابقات جهانی کسب کردند. محمد قصری و غلامرضا سعیدی از کسب مدال بازماندند.

سجاد مردانی علیرغم فراز و نشیب های فراوان طی 10 سال گذشته در تیم ملی سنگین وزن حضور داشته و برای بیست و پنجمین بار در این رقابت ها با غلبه بر رقبای خود حق حضور در ترکیب ثابت تیم ملی را به دست آورد. در مسابقات انتخابی سجاد 9 سال پیش در پوئبلا مکزیک در اولین حضورش در مسابقات قهرمانی جهان به مدال نقره دست یافت اما در سه دوره بعدی علیرغم شایستگی هایش از کسب مدال بازماند. او دوباره به مکزیک بازخواهد گشت و در پنجمین حضورش در جام جهانی این بار در گوادالاخارا برای رسیدن به فینال و تاریخ سازی تلاش خواهد کرد.

وی درباره این مسابقات گفت: پنجمین حضورم در مسابقات جهانی را تجربه می کنم. از زمانی که وارد این مسیر شدم، تلاشم این بوده که به سمت جلو حرکت کنم، همیشه بهتر از آنچه بودم باشم، خدا را شکر می کنم که دوباره فرصت جدیدی برای تجربه ای جدید به من داده شد تا بتوانم عملکرد و نتیجه سال هایم را به سرانجام برسانم. برای نمایش در یک منطقه دیگر.

نایب قهرمان جهان در سال 2013 تکواندو ادامه داد: اساس سفر من در این سال ها چیزی نیست که به دست آورده ام، همیشه اصل را روی خودم گذاشته ام و سعی می کنم هر روز قدمی به جلو بردارم و بدون شک این انگیزه من است. و در مورد مسیری که انتخاب کردم باید بگویم که مسیر دوطرفه بود و همیشه بازخوردهای مثبتی از این مسیر دریافت کردم که باعث شد در این شرایط سخت به جلو بروم. خدا را شکر این انگیزه همچنان پایدار است و امیدوارم بتوانم برای تکواندو ایران مثمر ثمر باشم و افتخارآفرینی کنم.

مردانی در خصوص مسابقات جهانی نیز گفت: مسابقات جهانی همیشه در بین بچه های تکواندو به ماراتن معروف است که در آن انواع تکواندوکاران با همه توانایی ها و توانایی ها حضور دارند و تکواندوکار باید در سبک های مختلف مبارزه اشراف کامل داشته باشد. مهمترین چیز این است که ذهن خود را برای رقابت آماده کنید. برخی از حریفان سابقم که سال ها با آنها جنگیده بودم خداحافظی کردند و برخی هنوز در میدان هستند. من مجموعه ای از رقبای پیر و جوان را پیش رو دارم و با توجه به تحلیل رقبا به میدان می روم و سعی می کنم بهترین عملکرد را داشته باشم.

کاپیتان تیم ملی تکواندو با اشاره به اینکه تیم بسیار جوانی داریم، گفت: این را می توان تغییر نسل در تیم ملی تکواندو ایران به عنوان تیم بزرگتر با وجود اینکه باید روی آن تمرکز کنم، تعبیر کرد. برنامه های آماده سازی و نبردهایم، بدون شک مسئولیت این افراد را بر عهده دارم، طبیعتاً احساس حمایت از اعضای تیم دارم. اما همه اعضای تیم ما نخبه هستند و می دانند که در چه رویداد بزرگی هستند. ما تیمی با انگیزه داریم که خیلی خوب تمرین کرده و برای رسیدن به موفقیت تلاش بیشتری کرده است. آنها فقط باید روی روز مبارزه تمرکز کنند تا از توانایی های خود حداکثر استفاده را ببرند و من فکر می کنم اگر یک بچه به اندازه کافی روی عملکرد و سیستم هایی که روی آنها کار کرده است تمرکز کند، می تواند به آنچه می خواهد برسد. تمرکز مهمترین پارامتر برای رسیدن به موفقیت است.

وی افزود: خیلی زحمت کشیدم تا از یکنواختی که متحمل شده بودم خارج شوم. در ماه‌های اخیر تلاش کرده‌ام صعود کنم و احساس کردم تغییرات مثبتی نسبت به سجاد مردانی در گذشته وجود داشته است. انگیزه من این است که عملکرد متفاوتی در جام جهانی داشته باشم، تجربه و تمرکز من روی اجرای این تغییرات می تواند موثر باشد. من واقعاً بیش از هر زمان دیگری برای شروع مسابقات جهانی هیجان زده هستم و انگیزه دارم تا مردان را در زمین آزمایش کنم و از نبرد لذت ببرم.

مردانی درباره هدف نهایی خود در تکواندو گفت: هدف نهایی هر ورزشکاری در دوران قهرمانی خود کسب طلای المپیک است و من نیز از این قاعده مستثنی نیستم. سال‌هاست که این زمان را برای خودم مدنظر دارم تا هر روز طلای المپیک را کسب کنم. در واقع زندگی من روز به روز به سمت رسیدن به این هدف پیش می رود. تلاشم این است که زندگی ام را المپیکی کنم و در همه ابعاد پیشرفت کنم و به طلای المپیک برسم.

دیدگاهتان را بنویسید