تفاهم نامه انرژی های تجدیدپذیر 45000 مگاواتی امضا شده است


ساعت: 14:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۲
کد خبر: 1815222

معاون وزیر نیرو در امور انرژی های تجدیدپذیر گفت: در ماه های اخیر فراخوان نیروگاه های تجدیدپذیر داشتیم که 95 هزار مگاوات ارسال و با 45 هزار مگاوات تفاهم نامه امضا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود کمانی معاون وزیر نیرو در امور انرژی های تجدیدپذیر با اشاره به اینکه توجه رهبری و رئیس جمهور به انرژی های تجدیدپذیر مشوقی در این زمینه است، گفت: در هفته های اخیر مجوز ساخت نیروگاه خورشیدی 4000 مگاواتی را از اقتصاد دریافت کرده ایم. شورا.” .

وی افزود: نگرانی دیگر مدل قرارداد بود که در مدل جدید طبق ماده 12 قانون رفع موانع تولید مجاز شد و بازده سرمایه به 4 سال کاهش یافت. تعداد فروش برق نیز به صورت مزایده تعیین می شود.

کمانی تصریح کرد: در این مصوبه قیمت ها ارزی است و افزایش یا کاهش حامل های انرژی تاثیری در قیمت تمام شده تولید ندارد.

وی با بیان اینکه تا یکی دو روز آینده این مصوبه ابلاغ می شود، گفت: برای تجدیدپذیرها هم فراخوان دادیم که 95 هزار مگاوات ارسال شد و 45 هزار مگاوات تفاهم نامه امضا شد.

وی افزود: بحث نیروگاه های بادی از وزارت نیرو مصوب شده است و امیدواریم این بحث مشابه نیروگاه خورشیدی باشد.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: در تفاهم نامه بین وزارت نیرو و وزارت صمت دو گام مهم برای همکاری با صنایع بزرگ به ویژه در ایام پیک تابستان داشتیم که در مجموع 10 هزار مگاوات از محل تامین برق تامین می شود. نیروگاه ها.» تفاهم نامه 2000 مگاواتی برای تولید صنایع انرژی های تجدیدپذیر و تامین آنها به شبکه امضا کرد و معادل کارخانه ها را به صورت پایدار تامین خواهیم کرد و تضمین می کنیم که صنعت حتی در اوج مصرف نیز دچار وقفه نشود.

وی افزود: مانند این تفاهم نامه حوزه صنعتی، هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر برای صنایع مستقر در نواحی صنعتی آماده می شود تا خود را بسازند.

انتهای پیام/
منبع: وزارت نیرو

دیدگاهتان را بنویسید