شفاف سازی در خصوص اجرای تفاهم نامه های امضا شده با روسیه

شفاف سازی در خصوص اجرای تفاهم نامه های امضا شده با روسیه

روز جدید معاون امور بین الملل و بازرگانی نفت وزیر نفت تاکید کرد: آسیب جدی به روابط ایران و روسیه باید با امضای اسناد راهبردی قانع شود.

احمد اسدزاده معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت در خصوص امضای تفاهم نامه 40 میلیارد دلاری بین شرکت ملی نفت ایران و گازپروم روسیه گفت: امضای تفاهم نامه بین شرکت ملی نفتکش. و شرکت ملی گاز ایران و گازپروم در راستای منافع بلندمدت ایران و روسیه هستند و در بخش نفت و گاز حضور دارند و حامل پیامی راهبردی هستند.

وی با بیان اینکه روسیه و ایران گام به گام و هدفمند در حال تعمیق همکاری های خود در صنعت نفت هستند، تصریح کرد: در دور جدید همکاری های دو کشور عناوین مختلفی دیده می شود که انشالله در صورت تحقق، تعامل بین دو کشور در حوزه نفت و اراده باعث جهش گاز شدند.

معاون وزیر نفت ادامه داد: به عنوان مثال یکی از محورهای همکاری مربوط به حوزه توسعه و انتقال فناوری است که اقدامات بسیار خوبی در حال انجام است و انشالله در آینده شاهد توسعه خوبی در این بخش خواهیم بود. .

اسدزاده آسیب جدی به روابط ایران و روسیه را امضای اسناد راهبردی دانست و افزود: این رویکرد باعث شده تا همکاری دو کشور صورت نگیرد.

وی افزود: تلاش ما بر این است که اسناد و توافقات امضا شده در آینده نزدیک اجرایی شود و این موضوع را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، شرکت ملی نفت ایران و گازپروم روسیه روز گذشته (سه شنبه 7 تیرماه) تفاهم نامه ای به ارزش حدود 40 میلیارد دلار در زمینه توسعه میادین گازی کیش و پارس شمالی و افزایش فشار پارس جنوبی امضا کردند. میدان، توسعه 6 میدان نفتی، تبادل گاز و فرآورده. ، تکمیل پروژه های گاز طبیعی مایع، احداث خطوط لوله گاز برای صادرات و سایر قراردادهای امضا شده برای همکاری های علمی و فناوری. در حال حاضر قراردادهایی به ارزش 4 میلیارد دلار با شرکت های سرمایه گذاری مختلف روسیه در حال اجرا است.

دیدگاهتان را بنویسید