تفاوت شرایط کار قبل و بعد از پیروزی انقلاب زمین تا هواست


زمان: 15:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۲
کد خبر: 1807872

اما اکنون در شرایطی هستیم که تعداد بیکاران در ایران به حداقل رسیده است و حتی زنان در خانه های خود کسب و کار راه اندازی کرده اند. خوشبختانه توجه ویژه ای به کارآفرینی شده و مشاغل جدید به خوبی در بازار ایجاد شده است. کسب و کار اینترنتی نیز با چند تک نواز در حال رونق است و به دلیل این رونق، صنایع داخلی در وضعیت خوبی قرار دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ یکی از مقاطع مهم و کلیدی که در پیروزی انقلاب اسلامی برای ایران به وجود آمد، اشتغال، کارآفرینی و توجه به طبقه کارگر بود. در طول توسعه اقتصادی در سایر نقاط جهان، شرایط اقتصادی و سیاسی ایران چشمگیر است، در زمان محمدرضا پهلوی، صنایع سنتی به ماشین آلات تبدیل شده و در نتیجه مشاغل محلی به تدریج بسته می شود. جوانان و بیکاران هستند.

زمانی که مردم بیکار شدند، مجبور شدند به کارگرانی روی بیاورند که از دستمزد مناسبی برخوردار نبودند، از نظر وضعیت تامین اجتماعی و سلامت و سطح زندگی کارگران نسبت به دوره های قبل، که منجر به تغییراتی در شرایط جدید به هیچ وجه منطبق با آنها نشد. شرایط و استانداردهای بین المللی

مراکز کار ایران در واقع همان مناطقی است که در گذشته در آن مراکز صنایع دستی و تجارت شکل می گرفت، عشایر، عشایر، دهقانان و دهقانان یکی از بهترین منابع تامین کننده طبقه کارگر ایران در دوره پهلوی دوم بودند، اما منابع دیگر تأمین و تقویت این طبقه کمک کرد که بهترین آنها صنعتگران بودند.

با ورود اجناس خارجی به کشور، صنایع داخلی مانند پنبه، ابریشم و پارچه های پشمی با کالاهای خارجی رقابت می کردند، بنابراین شاخه های مختلف این صنایع که تاب مقاومت در برابر هجوم کالاهای خارجی را نداشتند، از رقابت حذف شدند و به این ترتیب. هزاران کارگر به صنعت روی آوردند.

علیرغم توسعه بسیاری از کارخانه های مدرن در رژیم گذشته، صنعت ایران بسیار عقب بود و اکثر کارگران در کارگاه های کوچک ابتدایی کمتر از 50 کارگر را استخدام می کردند. دستمزد در این کارگاه ها بسیار کمتر از کارخانه های بزرگتر و مدرن بود. این مطالعه همچنین نشان داد که دستمزدها بسیار کمتر از پیش بینی شده بود. اگرچه ظرفیت نیروی انسانی وجود داشت اما از این ظرفیت استفاده نشد

اما اکنون در شرایطی هستیم که تعداد بیکاران در ایران به حداقل رسیده است و حتی زنان در خانه های خود کسب و کار راه اندازی کرده اند. خوشبختانه توجه ویژه ای به کارآفرینی شده و مشاغل جدید به خوبی در بازار ایجاد شده است. کسب و کار اینترنتی نیز با چند تک نواز در حال رونق است و به دلیل این رونق، صنایع داخلی در وضعیت خوبی قرار دارند.

دستمزد طبقه کارگر بر اساس محاسبات اداره کار محاسبه می شود و قانون حمایت از کار نیز بر اساس این کار است و حتی تحقیقاتی که در این زمینه انجام می شود کاملاً دقیق است.

جمهوری اسلامی ایران شرایطی را ایجاد کرده است که کارگران بیشتری تحت ظلم قرار نگیرند، اما با گنجاندن حقوق کارگران در قانون اساسی، این گروه با حمایت دولت خود قدرت یافته و به حقوق خود دست یافته است.

هر ساله که تورم بر محصولات تأثیر می گذارد و اقتصاد را تحت تأثیر قرار می دهد، اداره کار نیز دستمزد کارگران را افزایش می دهد و کارفرما را ملزم به رعایت حقوق کارگران و پرداخت آن می کند. این افزایش دستمزد به معنای غرق نشدن کارگران در مشکلات اقتصادی است. او حتی می تواند با آن امرار معاش کند.

در کنار این موضوع، نقش و رهبری کارگران برای خودکفایی و توسعه کشور است و سهم اجتماعی برابر با سایر مشاغل است. این بود تا قبل از انقلاب از این گروه برای تحقق اهداف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشورهای استکباری استفاده می شد و برنامه هایی به نفع این کشورها اجرا می شد.

البته نقش این گروه در پیروزی انقلاب و سپس در حمایت از انقلاب برجسته و مهم بود و یکی از تاثیرگذارترین گروه ها در عمر 43 ساله انقلاب به شمار می روند و همواره در کنار هم ایستاده اند. . انقلاب و نظم با بصیرت آنها.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید