تفکیک زباله های خشک در مبدا با دستگاه های هوشمند


ساعت: 14:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1897441

معاون امور مناطق سازمان مدیریت پسماند درباره تفکیک پسماندهای خشک گفت: این دستگاه ها به ترویج تفکیک و تفکیک پسماند خشک در مبدا، ایجاد انگیزه اقتصادی برای شهروندان و در نهایت کاهش هزینه های مدیریت شهری و ارائه بسته های تشویقی کمک می کند. به شهروندان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شادی مالکی معاون امور منطقه ای سازمان مدیریت پسماند گفت: از تیرماه سال گذشته 54 دستگاه خودکار جمع آوری زباله از طریق برنامه توسعه سازمان ملل متحد تامین شده و تاکنون 40 دستگاه از این تعداد بر اساس نیازسنجی در پایتخت نصب شده است.

وی افزود: این دستگاه بطری های خالی و مستعمل (بطری های آب و سایر نوشابه های پلاستیکی و آلومینیومی) را دریافت می کند و در ازای دریافت وجه یا سایر اوراق بهادار در اختیار کاربر قرار می دهد.

ملکی با ابراز خرسندی از استقبال شهروندان از این طرح مدیریت شهری، گفت: 15 دستگاه RV در میادین میوه و تره بار، 4 واحد از این تعداد به پایانه های شرق، غرب، جنوب و بیهقی تحویل داده شده است و 33 واحد نیز به پایانه های شرق، غرب، جنوب و بیهقی تحویل داده شده است. مناطق، در سطح منطقه ای بر اساس نیازسنجی مستقر شوند.

معاون امور مناطق سازمان مدیریت پسماند با اشاره به نصب 2 دستگاه اتوماتیک پذیرش پسماند خشک در برج میلاد در خصوص مزایای استفاده از دستگاه. وی ام گفت: ارائه خدمات در تمام ساعات شبانه روز، جلوگیری از دسترسی رفتگران به زباله های خشک و فرهنگ سازی تفکیک زباله در مبدا با ایجاد انگیزه های اقتصادی برای شهروندان از مهمترین ویژگی های زیست محیطی این دستگاه است.

ملکی بیان کرد: این دستگاه ها با ایجاد انگیزه اقتصادی برای شهروندان به ترویج تفکیک و تفکیک زباله های خشک در مبدا و در نهایت کاهش هزینه های مدیریت شهری و ارائه بسته های تشویقی برای شهروندان کمک می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید