طرح ساماندهی تفکیک خشک زباله در کمپ کرامت در گام اول اجرا می شود


ساعت: 11:43
تاریخ انتشار: 07/09/1401
کد خبر: 1900358

محمود شیر باف گفت: مسئولان کمپ کرامت درخواست کرده اند تا جمع آوری تمامی پسماندهای خشک شهرستان به این سازمان سپرده شود اما با توجه به حجم مدیریت و سازماندهی شهرستان و سخت کوشی مقرر شد در گام اول، این طرح باید به صورت منطقه ای و محله ای اجرا شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راه آرمان ، سال هاست که هر بار که از جاده های کمربندی شهر می گذریم، افرادی را می بینیم که با لباس های کثیف و ژولیده در وضعیت نامناسبی قرار دارند یا در کف بلوار زیر ایستگاه راه آهن می خوابند. بوته ها و شاخه های وسط بلوار یا کسانی که در سطح شهر زباله های خشکی جمع می کنند که دل همه را به پشت دراز کشیدن به درد می آورد.

شاید کمتر کسی بداند که این گونی‌هایی که زباله‌ها را جمع‌آوری می‌کنند و کارمندان قلابی هستند، خانه‌های خود را ترک کرده‌اند و بهای زباله‌های خود را که شاید کیلومترها پیاده‌روی کرده‌اند، در یک کارگاه زباله خرج کرده‌اند که مافیا به آن‌ها می‌گوید. داروها و مکان های مصرف

کمپ کرمات در استان کرمان که در یک تا دو سال گذشته موفقیت های خوبی در جذب معتادان به دست آورده و همکاری نهادهای علمی پزشکی، خدمات اجتماعی، بهزیستی و شهرداری با عملکرد مناسب را جلب کرده است، اکنون طرحی دارد که معتادان را جذب کند. شهروندانی که در جمع آوری زباله های شهر مشارکت دارند.

البته مسئولان این قرارگاه این طرح سازمانی را به اطلاع شورای شهر و شهرداری استان کرمان رسانده اند.



طرح مدیریت پسماند خشک از مبدا تا مقصد برای معتادان

مجید ستایش نیا، معاون اجتماعی سپاه طرالله کرمان در خصوص کمپ ماده 16 (کرامت) و طرح ساماندهی معتادان متجاهر به راه آرمان گفت: این افراد شب‌فروشی می‌کنند کارگاه‌های پسماند در سطح شهر به ازای افرادی که از آنها کار می‌کنید، هزینه دریافت می‌کنند. مصرف دارو.

ستایش نیا اذعان داشت: طرح ما با اعتمادسازی در بین این معتادان شروع می شود تا آنها را تشویق کنیم که زباله های جمع آوری شده خود را با قیمت بالاتری به ما بفروشند، کارگاهی راه اندازی کنیم و پس از جلب اعتماد، قیمت فروش برای آنها تامین اعتبار باشد. کارت و گامی در راه پاکسازی این افراد با طرح جایگزینی رایگان متادون.

ستایش نیا اذعان داشت: هم اکنون سوله ای را برای جمع آوری زباله های خشک شهر و اجرای طرح زباله از مبدا تا مقصد احداث و آماده کرده ایم.

وی ادامه داد: یک ماه است که در حال مکاتبه با شورای شهر در خصوص این طرح هستیم که ضمن تشریح طرح از شهردار خواستیم با همکاری مطلوب خود دستوری به کمیسیون خدمات شهر برای اعطای مجوز ساماندهی شهر صادر کند. مجاهد با طرح جمع آوری زباله و زمین های خشک شهر با مدیریت این کمپ موافقت می کند.

ستایش نیا در پایان به تعداد 800 واحد کارگاه پسماند غیرمجاز اشاره کرد و گفت: این کارگاه ها معتادان متجاهر را استعمار کرده و برای جمع آوری مواد لازم برای آنها در سطح شهر، مواد مخدر و محل مصرف آنها را در اختیار آنها قرار می دهد. آنها را کارگران مجانی برای خود نگه می دارند.

در پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای شهر کرمان موضوع ارسال نامه درخواستی به مسئول کمپ در ماده 16 سپاه در خصوص طرح ساماندهی معتادان متجاهر فعال در زمینه جمع آوری پسماندهای خشک با مجوز جمع آوری شده توسط 140 نفر از کارکنان این مجموعه که قبلاً مجوز این کار را با موافقت شورای شهر و شهردار به صورت مرحله ای دریافت کرده اند.

محمود شیرباف شهردار کرمان نیز در گفتگو با راه آرمان تاکید کرد: اسفندماه سال گذشته در بازدید از کمپ کرمات (کمپ ماده 16) سپاه دشیم طرح ساماندهی معتادان متجاهر مطرح شد.

وی ادامه داد: این کمپ سوله بزرگی را برای راه اندازی کارگاه بازیافت تدارک دیده است تا ضمن ایجاد بازوی اقتصادی برای مشتریان، بتواند مشتریان خود را به کار گیرد.



ساخت سوله برای ایجاد کارگاه ضایعات خرید زباله خشک از معتادان

شیر باف تاکید کرد: مسئولان کمپ کرامت درخواست کرده اند که جمع آوری تمامی پسماندهای خشک شهرستان به این سازمان سپرده شود اما با توجه به حجم مدیریت و سازماندهی شهرستان و سخت کوشی تصمیم گرفته شد در گام اول این طرح انجام شود. باید به صورت منطقه ای و محله ای اجرا شود.

وی ادامه داد: در گام اول محدوده شهری کمپ کرامت در اختیار این نهاد قرار می گیرد تا در مقیاس کوچک تست شود و پس از موفقیت در مراحل بعدی، سایر مناطق شهری در اختیار این نهاد قرار می گیرد. تا اجرای کامل پروژه اردو بزنید.

با این اوصاف امیدواریم این معتادان متجاهر که از خانه و کاشانه خود رانده شده اند با نیت خیر مسئولان مربوطه اقتدار و خانواده از دست رفته خود را بازیابند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید