تلاشی دیگر برای تخریب فوتبال یزد/ مسئولان استانی مراقب باشند ماجرای سال گذشته تکرار نشود


ساعت: 12:03
تاریخ انتشار: 1401/02/06
کد خبر: 1834530

بازی رسانه ای دوباره با شهرت یزدی ها.

در ادامه دیدار شهید گاندی و مس نوین کرمان، گل در این دیدار با تعابیر و اتهامات متفاوتی مورد توجه رسانه ها قرار گرفت که نیازمند توجه ویژه مسئولان استانی برای جلوگیری از حوادثی مانند سال گذشته در دو دوره مسابقات قهرمانی فوتبال بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روز دوشنبه 15 فروردین ماه یزدرسا، از هفته هجدهم لیگ دسته دوم فوتبال ایران، گروه B تیم فوتبال شهید قندی یزد میزبان مس نیوز کرمان است. در آن زمان شهید گاندی با 27 امتیاز در رده چهارم جدول قرار گرفت و اختلاف 9 امتیازی این تیم در صدر جدول و نزدیکی به هفته های پایانی لیگ، شهید گاندی را مجبور به پیروزی در این دیدار کرد تا یک امتیاز را حفظ کند. رقابت برای ارتقاء

این روز دیدار تیم های شهید گاندی و مس نوین کرمان بود که در نهایت تیم یزدی با گل دقایق پایانی موفق به کسب 3 امتیاز حساس شد و با توجه به تساوی تیم اول جدول به صدر جدول رسید. 7 امتیاز.

شهید گاندی پس از این بازی دو دیدار دیگر انجام داد که یکی برنده و دیگری شکست خورد تا با 33 امتیاز به رده سوم جدول برسد.

دو هفته از دیدار این تیم با مس نیوز کرمان می گذرد و فیلم گلزنی تیم شهید گاندی یزد از یکی از شبکه های رادیویی پخش شد و این موضوع باز هم جنجال به پا کرد تا تیم یزد متهم به تبانی شود.

برخی رسانه ها تعابیر متفاوتی از گل شهید گاندی یزد به مس نیوز کرمان که منجر به پیروزی یزدی ها شد، داشتند و برای ارائه اخبار خود تیترهایی چون «واکنش عالی و گل مشکوک دروازه بان مس نیوز»، «گل عجیب در دومی» را عنوان کردند. لیگ “ایران; «این گل هم در باگ های PES و FIFA نیست!» و منتشر کرد … تا دوباره مثل پارسال به گونه ای عمل کند که آبروی یزدی ها با اتهامات واهی تهدید شود.


تعلیق مسابقات لیگ دو برای بررسی اتهام توافق پنهانی در بازی شهید گاندی و مس نیوز!

مدافعان فدراسیون پس از جاسوسی از رسانه ها از دروازه بانان تیم مس و ناظر خواستند توضیحاتی برای توضیح دلیل دریافت چنین گلی در این دیدار بدهند.

همزمان با این احضار، سازمان لیگ اعلام کرد که مسابقات اعلام شده قبلی از هفته بیست و یکم تا بیست و سوم در تاریخ از پیش تعیین شده برگزار نخواهد شد که به نظر می رسد به دلیل رسیدگی به پرونده باشد.


30e691a5 f9d2 46fd a7ec bddef0c63c2b خبر خاکستری

مهرداد شفیعی مسئول میزبانی مسابقات لیگ 2 در بازی های هفته 21 تا 23 گفت: از آنجایی که به هفته های پایانی لیگ رسیده ایم و نتایج هر بازی در سرنوشت صعود و سقوط دو بازی از هفته نوزدهم و بیستم مجبور شدیم مسابقات هفته بیست و یکم تا بیست و سوم گروه دوم را لغو کنیم تا دو بازی عقب افتاده برگزار شود و به زمان دیگری موکول شود.برنامه جدید 21 تا 23 آن هفته خواهد بود. اوایل هفته آینده اعلام شد.


شهید گاندی توافق مخفیانه را رد کرد

باشگاه شهید قندی یزد در واکنش به شایعات، توافق مخفیانه در بازی با مس نوین را تکذیب کرد. آنها با اشاره به واکنش های دروازه بان حریف در جریان بازی می گویند که اگر توافق پنهانی صورت می گرفت، او می توانست گل های راحت تری به ثمر برساند. او در جریان بازی با وجود یک واکنش فوق العاده در دقایق پایانی نیمه اول، چندین بار با خروجی های به موقع دروازه حریف را مسدود کرد و در یکی از این صحنه ها به شدت آسیب دید. حتی از دست دادن زمان در دقایق پایانی مسابقه نیز واکنش سرمربی خود را در پی داشت.

با تماشای فیلم دیدار شهید گاندی و مس نوین کرمان می بینیم که دروازه بان تیم مس در این دیدار بی نقص عمل کرد و حتی در دقیقه 41 واکنش بسیار خوبی داشت که باعث شد یزدی ها به گل نرسند. دروازه مسی را بسته نگه داشت.

اگر به مرحله اصلی تیم شهید گاندی در دقیقه 87 نگاهی بیندازیم، می بینیم که دروازه بان تیم مس به دلیل نحوه ارسال توپ توسط بازیکن حریف و سردرگمی در خروج یا عدم خروج از زمین، بی اختیار از زمین خارج شد. گل، پس این گل را نمی توان تلقی کرد او صحنه را یک توافق ساختگی یا پنهانی می دانست، زیرا می توانست به جای دفاع بی نقص از دروازه تیمش، به گونه ای عمل کند که در دقیقه 90 دروازه را باز کند.

این تفاسیر نمی تواند منکر توافق محرمانه در لیگ های پایین لیگ برتر کشور شود، اما برای بررسی چنین موضوعاتی بهتر است کارشناسان به دقت مسابقات را رصد کنند و پس از دریافت اطلاعات دقیق، تیم ها را متهم به توافق پنهانی کنند.

مسئولان ورزش و استان یزد بدون هیچ قضاوتی باید مراقب برخی شیطنت های رسانه ای باشند و آن را با اهداف مختلف نشان دهند.

گزارش محمدجواد حق پور

دیدگاهتان را بنویسید