دانشجویان و نخبگان باید مراقب باشند که اعتراض منجر به اغتشاش نشود


ساعت: 12:10
تاریخ انتشار: 1401/08/17
کد خبر: 1909461

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به اینکه هر جوان کشته شده در اغتشاشات برای همه ما ناراحت کننده است، گفت: همه به ویژه دانشجویان و نخبگان باید مراقب باشند که اعتراض آنها به اغتشاش منجر نشود و اینجا رهبری با خود نخبگان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور در سومین جلسه شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه اجرایی کشور در دولت سیزدهم با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور گفت: به عنوان نهاد حقوقی دولت باید به وضعیت کشور و ما از نظر حقوقی توجه کنیم تکالیف ما چیست؟

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه اعتراض در کشور ما امری طبیعی و پذیرفته شده است، افزود: آنچه در این چند روز اتفاق افتاد فراتر از اعتراض بود و به گفته یکی از مقامات رژیم پهلوی، دشمن با استفاده از تمام توان خود آمد. قدرت و ظرفیت به ویژه رسانه ها برای تقسیم ایران فراتر از فعالیت خرابکارانه که طبیعتاً نظام حقوقی کشور نمی تواند نسبت به آن بی تفاوت بماند و علاوه بر اقدامات قانونی لازم، باید به تعهد خود مبنی بر شفاف سازی موضوع و رسیدگی به آن عمل کند.

دهقان افزود: نقشه های دشمن از اول انقلاب همیشه به این شکل بوده است که ابتدا درگیری سیاسی درونی بین مردم ایجاد کردند و وقتی نتوانستند مردم را بر همدیگر مقدم دارند، رعب و وحشت را به راه انداختند. اوایل انقلاب که 17 هزار نفر به همین ترتیب کشته شدند، برخی از مردم و مسئولان ایران شهید شدند و عاملان همان جنایات سردمداران حوادث اخیر کشور هستند.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکایی ها بیش از 40 سال است که گروهک تروریستی منافقین را هدف قرار داده اند تا در چنین مواردی از آنها علیه ملت ایران استفاده کنند، افزود: امروز بیش از 3 هزار نفر از اعضای این گروهک تروریستی در منطقه فعال هستند. فضای مجازی. و با تولید محتوا علیه نظام و حاکمیت سعی در کمک گرفتن از جامعه دارند که متاسفانه چند نفر در کشور ناآگاهانه از آنها حمایت می کنند.

دهقان همچنین گفت: در حوادث اخیر که هیچ کاری برای حمایت از فتنه گران نکردند، کار را به داعش سپردند و جنایت شاهچراغ رخ داد.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه تریبون همواره برای تجمعات اعتراضی آماده شده است، افزود: اکیداً هرگونه حرکت و اقدامی که منجر به آشوب در کشور و کشتار مردم شود، ایراد ندارد.

دهقان با اشاره به اینکه هر جوانی که در این اغتشاشات کشته می شود برای همه ما ناراحت کننده است، تصریح کرد: همه به ویژه دانشجویان و نخبگان باید مراقب باشند که اعتراض آنها منجر به اغتشاش نشود و اینجا حکم به خود نخبگان است.

معاون حقوقی رئیس جمهور در ادامه به تلاش های جبهه دشمنان انقلاب اسلامی برای جذب سرباز از مردم به ویژه در قیام ها اشاره کرد و گفت: در اوایل انقلاب بیشتر افرادی که جذب شدند. منافقین نه تنها تجربه قبلی نداشتند، بلکه پرشور بودند و برخی از آنها اهل علم بودند، اما مورد تحقیر این گروهک تروریستی قرار گرفتند و با ادعای خدمت به مردم، جنایاتی را علیه ملت ایران مرتکب شدند که راه پس و پیش نداشتند.

دهقان با اشاره به حساسیت و اهمیت کار نیروی انتظامی در تفکیک معترضان و فتنه گران تاکید کرد: باید مراقب بود که در این شرایط حساس به دلیل برخی مسائل غیرقابل انکار، هیچ یک از افراد جامعه به سمت این گونه تحرکات کشیده نشود. اساس جنایت داعش در کشور ارائه نمی شود

معاون حقوقی رئیس جمهور افزود: البته نیروی انتظامی، نیروی انتظامی و امنیت کشور همواره در این عرصه اهتمام داشته و جان خود را در این راه فدا کرده اند و نگذاشتند جوانان ما به مصاف دشمن بروند.



دهقان با بیان اینکه ایجاد ناامنی فضا را امن تر می کند و در چنین فضایی نمی توان مشکلات را اصلاح کرد، گفت: در این شرایط سخت همه باید تلاش کنیم و نگذاریم به کسی ظلم شود، ما مدافع حق هستیم. مردم و عمدتاً حفظ حقوق ملت و قانون اساسی در چنین دوره هایی حائز اهمیت است. انشاالله همه بتوانیم به وظایف خود عمل کنیم و مشکلات را بیان کنیم تا به کسی ظلم نشود.

همچنین در ابتدای این جلسه معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه سند تحول دولت مردمی سیاست همه دستگاه های اجرایی از جمله معاونت حقوقی است، بر لزوم ساماندهی ساختار تشکیلاتی واحدهای حقوقی تاکید کرد. دستگاه های اجرایی، توانمندسازی مدیران اجرایی حقوقی و غیر قانونی و برون سپاری خدمات حقوقی.

دهقان همچنین تاکید کرد: بر اساس قانون و مصوبه هیات وزیران، رسیدگی به اختلاف بین دستگاه های اجرایی باید در معاونت حقوقی دولت باشد و تشکیل پرونده خارج از چارچوب قانونی توسط دستگاه های اجرایی خلاف قانون است. بخش

لطیفی رئیس سازمان امور اداری و کار کشور پیش از سخنان معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه امروز 90 دوره آموزشی برای کارکنان دولت در مرکز آموزش مدیریت دولتی برگزار شده است، افزود: آمادگی داریم تا در عناوین دوره های آموزشی و در عناوین و استفاده از اساتید را نیز باید بررسی کنیم تا بتوانیم سطح آگاهی را در حوزه مدیریت بالا ببریم.

لطیفی گفت: امروز چاره ای جز حرکت به سمت طرح ها و شرکت های دانش بنیان در ارائه خدمات حقوقی نداریم که در این راستا هوش مصنوعی و بازنگری قانون بسیار کمک کننده خواهد بود.

رئیس سازمان امور استخدامی کشور از تهیه و ابلاغ آیین نامه جذب نیروهای جوان نخبه انقلابی در دستگاه های اجرایی کشور خبر داد و گفت: بر اساس این آیین نامه بخشی از نیروی انسانی دستگاه های اجرایی دستگاه ها در بنیاد ملی نخبگان استخدام می شوند و قطعا از ظرفیت نخبگان در کشور استفاده می شود و در دستگاه های اجرایی در اجرای سند تحول دولت مردمی بسیار موثر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید