تلاش برای برگزاری دور جدید نشست آستانه با حضور ایران، روسیه و ترکیه

ساعت: 21:46
تاریخ انتشار: 1400/11/09
کد خبر: 1804318

معاون وزیر امور خارجه روسیه از برگزاری نشست آتی مذاکرات آستانه درباره سوریه در بهار با حضور ایران، روسیه و ترکیه و … خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یک دیپلمات بلندپایه روس از برگزاری «جلسه آستانه» در بهار با نمایندگان ایران، روسیه، ترکیه و سوریه و دیگران خبر داد.

به گزارش سانا، سرگئی ورشینین معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که نشست بعدی مذاکرات آستانه درباره سوریه در بهار برگزار می شود. این دیپلمات روس گفت: «تدارک نشست سه جانبه ضامنان آستانه از جمله روسیه، ترکیه و ایران همچنان در دستور کار قرار دارد».

تاکنون 17 دیدار آستانه برگزار شده است که دو مورد آن در شهر سوچی روسیه برگزار شده است. هفدهمین اجلاس آستانه برای سوریه طی دو روز در نورسلطان، پایتخت قزاقستان، روز سه شنبه (20 دسامبر) با حضور هیئت هایی از ایران، روسیه، ترکیه، سوریه، درگیری ها، لبنان و عراق برگزار شد. شرکت کنندگان در هفدهمین نشست محاکمه آستانه بر توقف حملات نظامی اسرائیل به سوریه تاکید کردند و تصمیم گرفتند هجدهمین نشست را بار دیگر در نیمه اول سال 2022 در نورسلطان برگزار کنند.

زهرا ارشادی، سفیر و معاون نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره وضعیت انسانی سوریه با اشاره به دیدار اخیر ایران، روسیه و ترکیه در روند آستانه گفت: . . کشورهای عضو به‌عنوان ضامن، خواستار بهبود وضعیت انسانی در سوریه شده‌اند و از جامعه بین‌المللی، سازمان ملل و آژانس‌های بشردوستانه خواسته‌اند تا کمک‌های خود به مردم سوریه را افزایش دهند.»

نماینده ایران در سازمان ملل متحد با بیان اینکه برای رفع تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید تلاش جدی صورت گیرد، گفت: سوریه تاثیر منفی داشته است.

حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با گیر پدرسون، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه، بر ضرورت حل سیاسی بحران سوریه تاکید کرد. وی در این جریان به راه حل سیاسی در سوریه اشاره کرد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید