تلاوت استکباری حاج قاسم در همدان / راز عشق او که چند ماه بعد فاش شد

ساعت: 10:16
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1795352

حاج قاسم در 22 دی 1377 در خونش غلتید، رقصید و دوباره داستان غم انگیز ماجرا تکرار شد و این بار عاشق معشوق را طلسم کرد و با دو شهید گمنام مُهر شد و در آنجا به آمریکا گفت: من حریف شما هستم، ما امت امام حسینیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصر همدان، صبح روز پنجشنبه 4 مرداد 1397 در هوای گرم مردادماه مردم همدان میزبان حاج کاسم بودند. آن روز چه شد که دریچه دل ما را به همدان باز کرد؟

حضور این شهید والامقام در استانمان را در گفتگوی صمیمی با بهرام دوست پرست نماینده کمیسیون جستجوی مفقودین استان جویا شدیم و او ناگفته های آن روز، روز حج را فاش کرد. همرزمان قاسم به شهادت او اعتراف کردند.

* رازهای ناگفته یک سخنرانی تاریخی

عصر همدان: چه شد که حاج قاسم با وجود این مسئولیت های سنگین سخنرانی در همدان را پذیرفت؟

دوستانه: ماجرای حضور سردار سلیمانی در همدان به موضوع مراسم بزرگداشت شهدای عملیات رمضان که سال هاست در همدان برگزار نمی شود، بازمی گردد. ، کارگروهی تشکیل شد و مقرر شد زمینه برای حضور سردار سلیمانی به عنوان سخنران اصلی در این مراسم فراهم شود که البته هماهنگی چنین موضوعی با وجود مشغله و ماموریت های مستمر حاج قاسم بسیار سخت و پیچیده بود.

برای ما حضور شهید سلیمانی در این مراسم بسیار ارزشمند و مهم بود چرا که سه گردان از همدان برای انجام عملیات رمضان در کوشک به تیپ ثارالله کرمان در دوران دفاع مقدس و بیش از 100 شهید و مفقود الاثر اعزام شدند. از همدان و سردارانی چون علیرضا حاجی بابایی و حبیب مظاهری در این عملیات تقدیم انقلاب و اسلام شد، از این رو سردار مظاهری اصرار داشت که فرمانده عملیات رمضان سردار سلیمانی سخنران این مراسم باشد و ایشان نیز حضور داشتند.

و مراسم را با حضور دو تن از شهدای تازه وارد از منطقه کوشک که در عملیات رمضان جان باختند، مزین کردیم.

* رجزخوانی کامل فرمانده سپاه قدس؛ این دنیای استکبار را تکان داد

عصر همدان: از حال و هوای این روز بگویید:

دوستانه: حسینی امام خمینی(ره) مملو از جمعیت بود، دماغ به دماغ، جای سوزن انداختن نبود، حتی مردم خیابان اطراف حضور پرشور داشتند، پیکر مطهر دو شهید معنویت و نورانی وصف ناپذیری به مراسم بخشیدند. با سربلندی کامل سردار بزرگمان در برابر دنیای استکبار از جمله آمریکای خالی و صهیونیسم توخالی شما.

به جرات می توان گفت که این بی سابقه ترین و تاریخی ترین سخنرانی سردار سلیمانی بود که برای همیشه ماندگار شد و حتی پس از شهادت حاجی به عنوان استقبال از طریق تلفن همراه، بسیاری از ایرانیان از فایل صوتی این سخنرانی استفاده کردند.

* مهر تایید شهادت سردار سلیمانی در این سخنرانی است

تلاوت این سخنان شیوا، شیوا، متهورانه با شهادت، رشادت و دلاوری حاج قاسم همراه بود، غرور بی نظیری که لرزه بر اندام ابرقدرت های جهان انداخت تا آنها را با خاک یکسان کند. و این دو شهید گمنام فوت کردند؟! خدا می داند اما قطعا با این سخنان مقتدرانه اجازه شهادت را از شما گرفت و در یک کلام تایید شهادت سردار سلیمانی در این سخنرانی مهر شد.

این هم ناشی از همین سخنرانی استکبار جهانی بود. هر جمله و هر حرف سردار در آن روز یک تکبیر داشت و حاضران با تکبیرهای متعدد و به موقع از سخنان ما به سردار حمایت کردند.

* حاج قاسم در مقابل دنیای استکبار قدرت نشان داد

“آیا فراموش کردی برای سربازان تانک خود پوشک بزرگسال تهیه کنی؟” بعد شما امروز کشور بزرگ ایران را تهدید می کنید؟ اصالتت چیه؟تهدید میکنی؟

وی در جایی دیگر تاکید کرد: من حریف شما هستم. برای ما خط می کشی؟ او ایران را نمی خواهد، او نیروهای مسلح ایران را نمی خواهد. من حریف شما هستم قدس دشمن شماست. بدان که شبی نیست که ما بخوابیم و «تفکر نکن».

* زمانی که مردم همدان با صحبت های سردار سلیمانی به وجد آمدند و تشویق شدند

هیجان انگیز ترین قسمت صحبت های سردار; زمانی رو به ترامپ شد: «آقای ترامپ قمارباز است! وقتی سخنان سردار برای اولین بار به اینجا رسید حاضران آنقدر از این شجاعت و گستاخی بی‌نظیر خوشحال شدند که برخلاف سنت به جای تکبیر و صلوات، کف زدند و فریاد زدند و خداحافظی کردند و سردار ادامه داد: بدان که نزدیکیم. به تو جایی که فکر نمی کنی هر جا که فکر کنید ما با شما هستیم. ما امت شهادتیم، ما امت امام حسین علیه السلام هستیم. بپرس، ما حوادث سختی را پشت سر گذاشتیم، ما امت شهادت هستیم، ما ملت امام حسین هستیم، بهتر است بپرسیم، ما حوادث سختی را پشت سر گذاشتیم. بیا؛ ما منتظریم، ما مردیم، این را در مورد شما می دانیم، می دانید که این جنگ به معنای نابودی همه امکانات شماست. “شما می توانید این جنگ را شروع کنید، اما ما پایان را ترسیم می کنیم.

* شجاعت و دلاوری راز فخر تاریخی

اینقدر جسورانه و بدون ترس از ابرقدرت ها حرف بزنند و دنیای استکبار را تحریک کنند. این باعث شد که در آن روز به فکر ترور حاج قاسم بیفتند، یعنی سخنرانی بی سابقه زمینه ساز شهادت سردار سلیمانی و شجاعت و دلاوری شد. راز آن گستاخی شهید سلیمانی بود که آن روز در رفتار و حالات و اعمال این مرد وارسته شاهد بودیم.

* ترور حاج قاسم; نابودی صهیونیسم و ​​آمریکا آن را برای چندین دهه به جلو برد

عصر همدان: چگونه آمریکا با ترور حاج قاسم به ورطه نابودی نزدیک شد؟

دوستانه: آمریکای جنایتکار در تصور سخت خود تصور می کرد که ترور سردار سلیمانی پایان کابوس آنها باشد اما این اتفاق نیفتاد و آنها متوجه شدند که اشتباه می کنند.

خون پربرکت شهید سلیمانی که بر زمین ریخته شد و با اتحاد اندیشه های آزادیخواهانه جهان و تشویق جبهه مقاومت به انتقام، دهه ها نابودی و نابودی آمریکا و صهیونیسم را پیش برد. خون شهید سلیمانی آزادگان جهان را بیدارتر و بیدارتر کرد و همچنان جاری و خروشان کرد.

و چه زیبا حاج قاسم در آن سخنرانی تاریخی در وصف شهدا گفت; «رقص و گولان در میدان / برقص در خون مردم». و پس در خون خود غلتید و رقصید و به معشوقش پیوست.

عصر همدان: آن روز تاریخی دیگر چه بر سر سردار و یارانش آمد؟

دوستانه: نمی توان لحظه به لحظه حضور سردار را در همدان توصیف کرد، شنیدن هیچ وقت مثل دیدن نبوده و حتی دیدن ما یک روز زمینی بود، در حالی که حضور شهید سلیمانی نورانی بود از اعضای گروه تعریف کرد. گروه کر در مراسم یکی یکی احترام گذاشت و سرشان را نوازش کرد.

در پایان مراسم عده زیادی دور سردار جمع شدند و هر کدام می خواستند لحظه ای در کنار حاج قاسم باشند.

* تکریم خانواده شهدا از اولویت های سردار دلا است

عصر همدان: رفتار شهید سلیمانی با خانواده شهدا چگونه بود؟

دوستانه: هر جا می رفتم پدر یا برادران شهدا را به گرمی در آغوش می گرفت و چهره به چهره و چهره به چهره با آنها ملاقات می کرد. همه را زیر نظر داشت حتی دختر پنج ساله ای که عمویش شهید بود. او را در گوشه اتاق دید و صداش زد و انگشتر دخترانه ای را از جیبش درآورد و به او داد.

با دیدار با خانواده شهدا اشک در چشمانش حلقه زد و گونه هایش خیس بود. زمینی وجود نداشت.

* حاج قاسم; یک عکس یادگاری و یک کار کاملا فرهنگی

نماز را در منزل سردار مظاهری خواندیم و بلافاصله بعد از نماز حاج قاسم را در جیبم گذاشتم، نمی دانم چرا، اما آن روز گفتم ایام شهادت حاجی نزدیک است.

پرانرژی و خستگی ناپذیر خانواده های شهدا را یکی یکی صدا زد تا به یاد بچه ها یا پدر و مادرشان عکس بگیرند، چنین رفتاری از سردار که تا به حال ندیده بودیم! اما گویی می دانست که شهادتش نزدیک است، می خواست اعمال معنوی بعد از شهادتش را در بین نوجوانان و جوانانی که با او عکس می گرفتند، با گرفتن عکس یادگاری، ثبت و ماندگار کند. یک کار کاملا فرهنگی.

* خودسازی رمز موفقیت و دموکراسی سردار سلیمانی است

عصر همدان: رمز موفقیت سردار سلیمانی چه بود؟

دوستانه: این حالات روحی سردار مسلماً یک روز و دو روز نبود، او با سالها سختگیری و تزکیه به شخصیت خاص خود از جمله مهربانی با مردم و اقتدار در برابر دشمن دست یافته بود و از این رو ملتی در سوگ شهادتش عزادار شد. البته بهتر است بگوییم که آزادیخواهان جهان از آن گلایه کردند. این را می توان در تشییع بی سابقه شهید سلیمانی در عراق و ایران یافت.

نمی توان گفت شجاعت تنها ملاک یک افسر و سرباز است که بخواهد مردمی باشد، زیرا افسرانی در دنیا هستند که تا آخرین گلوله می جنگند اما نامشان در تاریخ ثبت نشده است.

استقامت سردار سلیمانی را باید در شجاعت، تقوا، صداقت، تحسین، آرامش، احترام به پدر و مادر و به ویژه ولایت پاکش جست و جو کرد که پیوسته در مسیر تزکیه بود و این رمز موفقیتش بود.

سردار سلیمانی جوری زندگی کرد که صاحب اشترعلی زمان شد و همه دیدیم که رهبر معظم انقلاب در دعای فرک یار برایشان گریه می کردند.

بی شک جوشش خون شهید سلیمانی و 515 شهید مدافع حرم ایران و سایر شهدای جبهه مقاومت، نابودی استکبار است.

عصر همدان: از اینکه علیرغم مشغله کاری وقت ارزشمند خود را به مجموعه خبری رودآور اختصاص دادید بسیار سپاسگزاریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید