تل آویو و ریاض شورای امنیت علیه ایران تشکیل دادند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شبکه یهودی «کان» از اقدامات جدید رژیم موقت صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران خبر داد؛ اقداماتی با هدف ایجاد اجماع علیه تهران.

این شبکه اعلام کرد تماس های زیادی برای ایجاد یک مجمع رسمی امنیتی بین رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و برخی کشورهای عربی برقرار شده است.

به نوشته این شبکه صهیونیستی، هدف این مرکز بررسی «مسئله» دفاع مشترک منطقه ای «در برابر آنچه آنها مقابله با تهدید ایران می نامند» است.

بنی گانز وزیر دفاع اسرائیل نیز امروز خواستار تشکیل ائتلاف ضد ایرانی به رهبری آمریکا شد. گانز گفت: «مشارکت و تعمیق روابط با شرکا و متحدان آمریکایی ما و همچنین روابطی که در سال‌های اخیر با کشورهای منطقه ایجاد و توسعه داده‌ایم، از عوامل کلیدی برتری اسرائیل در منطقه است.» این روزها ما در حال توسعه محیطی برای ایجاد مشارکت در زمینه اقتصاد و امنیت، تقویت و تعمیق صلح با مصر، اردن و کشورهای عضو توافقنامه های عادی سازی هستیم.

وزیر دفاع اسرائیل گفت که ائتلاف شامل کشورهای عربی است که با واشنگتن هم پیمان هستند. اسحاق هرتزوگ، رئیس جمهور اسرائیل گفت: «امروزه دشمنان ما تسلیم نمی شوند و امنیت ما را در داخل و خارج تهدید نمی کنند. «ما با چالش‌های امنیتی زیادی روبرو هستیم که برخی از آنها شناخته شده و برخی دیگر برای مردم ناشناخته است.

هرتزوگ گفت: «اسرائیل و سرویس‌های امنیتی آن به ایستادگی خود در برابر هر تهدید یا دشمنی ادامه خواهند داد و تسلیحات اسرائیل برای محافظت از شهرک‌نشینان به هر جایی که لازم باشد خواهد رسید».

این اظهارات زمانی بیان شد که روزنامه یهودی هاآرتص گزارش داد که تماس‌های اخیر بین مقامات واشنگتن و تل‌آویو بر لزوم تقویت روابط تل‌آویو با امارات و احتمالاً عربستان سعودی تاکید کرده است و یکی از رویکردهای اصلی، راه‌اندازی دفاعی است. سامانه منطقه ای برای مقابله با موشک های بالستیک، موشک های کروز و پهپادهای ایرانی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید