تمرکز دولت سیزدهم بر حمایت همه جانبه از مرزنشینان کشور


ساعت: 10:44
تاریخ انتشار: 1400/11/24
کد خبر: 1808316

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تمرکز دولت سیزدهم بر حمایت همه جانبه از مرزنشینان کشور گفت: بخش قابل توجهی از معضل قاچاق کالا در مناطق مرزی ریشه در مشکلات معیشتی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت‌الله عبدالملکی در اولین جلسه کمیته ملی تقویت کسب‌وکار و اشتغال پایدار در مناطق مرزی، طرح‌های نوآورانه و برنامه‌های اشتغال را برای ارتقای معیشت ساکنان ضروری شناسایی کرد. و برنامه ملی تقویت کسب و کار را تصویب کرد و کار مناطق مرزی را در هیئت دولت فرصت مناسبی برای ساماندهی و مدیریت اجرای برنامه های مختلف در مناطق مرزی ارزیابی کرد.

وی افزود: پیش نیاز مبارزه با قاچاق کالا در مناطق مرزی، رصد دقیق و توسعه اشتغال در این مناطق است.

وزیر تعاون افزود: برنامه ملی تقویت کسب و کار، معیشت مرزنشینان و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی در چارچوب اکوسیستم اشتغال ملی تعریف شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: حل مشکل اشتغال در مناطق مرزی نیازمند برنامه ها، تدابیر و بودجه ویژه است.

عبدالملکی افزود: تمرکز ما در مناطق مرزی بر تخصیص منابع مالی ویژه، تسهیل، برچیده شدن و نوآوری در منطقه اشتغال خاص هر منطقه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: توجه به طرح ها و پیشنهادات بخش خصوصی و دولتی به ویژه گروه های جهادی می تواند به یافتن مناسب ترین راه حل ها با بالاترین بازدهی در هر منطقه منجر شود.

محمود کریمی بیرانوند، سرپرست معاونت کارآفرینی و اشتغال نیز در این نشست گفت: در نهایت از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح شد، گفت: این موضوع در ستاد اقتصادی دولت و جلسه هیئت دولت به تصویب رسید.

وی افزود: دستگاه های اجرایی کمیسیون ملی کسب و کار و معیشت مرزبانی باید سازوکارها و پروژه هایی را که مناطق مرزی را نوآورانه تعریف می کند، تعریف و امتیازات و منابع ویژه ای را برای این مناطق تعیین کنند.

در این نشست نمایندگان دستگاه های اجرایی مختلف پیرامون مفاد برنامه ملی تقویت کسب و کار، معیشت مرزنشینان و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/
منبع: روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید