تمسخر مدام پیشکسوتان از پرسپولیس تا استقلالی ها

تمسخر مدام پیشکسوتان از پرسپولیس تا استقلالی ها

با شیث رضایی، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره وضعیت فعلی این تیم و دیدار حساس مقابل سپاهان گفت و گو کردیم که در ادامه می خوانید.

روند هفته های اخیر پرسپولیس را چگونه ارزیابی می کنید؟

من در جام حذفی مراقب هستم، چون حریف تیمی نبود که ما را به دردسر بیاندازد. اما در لیگ نتایج خوب بود و دو برد مهم مقابل پیکان و ذوب آهن به دست آوردیم. این 6 امتیاز ما را در قهرمانی نگه داشت و روحیه تیمی را بالا برد. حالا بچه ها با اعتماد به نفس خوبی به مصاف سپاهان می روند. در نقل و انتقالات ما چند بازیکن کلیدی تیم ما جدا شدند و نفرات جایگزین تعیین شدند که به نظرم بازیکنان خوبی هستند. با این حال باید منتظر ماند و به این بازیکنان جدید فرصت داد تا خود را با شرایط پرسپولیس تطبیق دهند. می خواهم شرایط مالی خوب باشد و بازیکنان خوبمان مثل احمد نورالهی را که سال ها برای تیم کار کرده به راحتی از دست ندهیم. فکر می‌کنم اگر احمد یا کنعانی‌ها یا بازیکنانی که رفتند را مدیریت می‌کردیم و نگه می‌داشتیم، قطعاً در آسیا بهتر می‌شدیم، اما باشگاه ما مشکلات زیادی دارد و این اتفاق نیفتاد. امیدوارم بازیکنان درگیر هر چه زودتر خود را با شرایط فعلی وفق دهند زیرا انتظارات از این بازیکنان بالاست. البته ما به این مشکلات عادت کرده ایم، چون هر سال ستاره هایمان قطع می شود و نمی توان از بازیکن انتقاد کرد.

بازی با سپاهان را چطور می بینی؟

همانطور که قبلا هم گفتم بازی مستقیم تیم های مقابل قهرمان را مشخص می کند. سپاهان تیم خوب و پرقدرتی است و قطعا بازی سختی خواهد بود. هنوز هم امیدوارم بچه ها روز خوبی داشته باشند و دست پر از زمین بیرون بیایند.

یکی از مشکلاتی که پرسپولیسی ها به آن اعتراض کردند، برگزاری دیدارهای این فصل با سپاهان در زمین بی طرف بود. مثلاً یحیی گفت چرا وقتی در اصفهان مشکلی پیش می آید، پرسپولیس به عنوان مهمان باید آسیب ببیند و میزبان را از دست بدهد. منظورت چیه؟

خب یحیی حق اعتراض دارد. فکر نمی کنم هیچ جای دنیا، حتی در فوتبال آماتوری و محله ها، اینطور رأی نیاورد. در اصفهان جنجال شد و مشکلی پیش آمد. پس این چه ربطی به پرسپولیس دارد؟ هنوز یادمان نرفته که پارسال چه بلایی سرمان آمد و با نارنجک به اتوبوس تیم حمله کردیم. قبلا هم به شما گفته ام که فدراسیون، کمیته انضباطی و وزارت ورزش هر کاری می کنند که پرسپولیس قهرمان نشود اما نمی دانند ما با 40 میلیون هوادار قوی تریم. مسابقات قهرمانی پرسپولیس خیلی ها را تحت فشار قرار داده و حالا دوستان مدام به پرسپولیس سنگ می زنند.

حذف پرسپولیس و استقلال از آسیا چطور؟

فقط می توان افسوس خورد که این بلا سر دو تیم پرطرفدار ایران آمد. نمی دانم چه بگویم، اما برای هواداران بسیار متاسفم. فوتبال تنها دلخوشی آنهاست و می بینم که عده ای با پرسپولیس و استقلال زندگی می کنند. امیدوارم در صورت حذف این دو تیم مشکلات را ریشه ای حل کنند تا دیگر شاهد این اتفاق تلخ نباشیم.

در فضای مجازی شایعه شده بود که او می تواند در آخرین لحظات استقلال راهی آسیا شود اما پرسپولیس حذف شود. هواداران پرسپولیس نیز به شدت به این موضوع اعتراض کردند. نظر شما در این مورد چیست؟

من نمی دانم این اتفاق خواهد افتاد. دو تیم یا باید با هم به آسیا بروند یا دو تیم حذف شوند. مهم ترین مشکل پرسپولیس و استقلال دولتی و مشترک این است که کنفدراسیون فوتبال آسیا کنار آمده است. پس استقلال به هیچ عنوان نباید به آسیا برود چون شرایط مثل پرسپولیس است. در ضمن اگر تیمی برای حضور در آسیا نیاز به مجوز داشته باشد، آن تیم پرسپولیس است که در چند سال گذشته شهرت فوتبال ایران را داشته و دو بار به فینال آسیا رسیده است، نه تیمی که هر سال از این تیم شروع می کند. پلی آف و در مرحله یک شانزدهم نهایی به پایان رسید. حذف شده. در واقع تیمی که الان باید ناراحت شود پرسپولیس است نه استقلال. به جز همه کسانی که پرسپولیس را منسوخ کردند و استقلال را به آسیا فرستادند.

دیدگاهتان را بنویسید