تناقضات اصلاحات در حمایت از دولت / جریان رسانه های حامی برمه سوار بر موجی از آسیب به اقتدار مقامات

ساعت: 14:42
تاریخ انتشار: 1400/08/08
کد خبر: 1780131

رسانه های حامی دولت سعی در ایجاد دوگانگی بین دولت و موافقان و مخالفان سخنان اخیر آیت الله صافی گلپایگانی دارند و ضمن تضعیف جایگاه دولت و تضمین اهداف سیاسی آن، تلاش می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در روزهای اخیر در دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی با مراجع عظام، اتفاقی در عرصه سیاسی کشور رخ داد که بهانه ای برای حاشیه سازی و گشت و گذار در برخی رسانه های کشور شد.

انتشار نظر یکی از مراجع تقلید درباره روابط با کشورهای جهان که در دیدار با محمد باکر کلیباف مطرح شده بود، مشکلی بود که در محافل سیاسی و رسانه ای موافقان و مخالفانی را به همراه داشت.

برخی با در نظر گرفتن موضع دولت محترمانه این موضع را مورد انتقاد قرار دادند و برخی دیگر تا آنجا پیش رفتند که انتقادات تندتری از این بیانیه ابراز کردند. البته برخی نیز با اظهارات آیت الله طافی گلپایگانی از چهره های دیرینه انقلاب اسلامی موافق بودند تا در موج رسانه ای از آن بهره برداری سیاسی کنند.

در این میان برخی جریانات نزدیک به دولت قبل و حامیان برجام با برافراشتن بنر حمایت از دولت فریاد می زدند «اقتدار آزرده است و اقتدار باید حمایت شود».

شارک در گزارشی بی سابقه پشت سر مقامات ایستاد و از مواضع آنها دفاع کرد. صیانت از قدرت از جبهه اصلاحات به شرق محدود نشد و تعدادی دیگر از رسانه های اصلاح طلب به حمایت از این مرجع بزرگ برخاستند.

این رسانه ها به گونه ای تنظیم شده اند که وانمود می کنند اظهارات آیت الله صافی در حمایت از برجام و نحوه مذاکرات در دولت قبل در حالی که آیت الله صافی گلپایگانی در صحن علنی صحبت می کند و یکی از راه های ارتباط با کشورهای مختلف را می داند. برای رهایی از مشکلات معیشتی امروز

به نظر می رسد رسانه های طرفدار سابق در تلاش هستند تا هم برای تضعیف جایگاه دولت و هم برای رسیدن به اهداف سیاسی خود، بین دولت و موافقان و مخالفان این اظهارات دوگانگی ایجاد کنند.

این حمایت در حالی از سوی جریان اصلاحات صورت گرفت که نه تنها در برابر فجیع ترین توهین ها به امام و آیت الله مصباح یزدی در دهه 70 و 80، بلکه به نام آزادی متخلفین موضع سکوت گرفت. باغ ها

این رفتار مبهم تناقض بزرگ اصلاح طلبان است که همچنان بی پاسخ مانده است و هیچ رسانه یا چهره سیاسی اصلاح طلب منتسب به این جریان پاسخی به آن نداده است.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید