تندروها به دنبال بازگشت گشت ارشاد!

تندروها به دنبال بازگشت گشت ارشاد!

طیبه سیاوشی: برخی از چهره هایی که بیشتر از اصلاحات، گفت وگو و تعامل صحبت می کردند به زندان افتاده اند.

مهدی بیک اولی «نقاشی چهره بدون فرفره برای تشریفات قانونی»، «زنان کم حجاب باید از حقوق اجتماعی محروم شوند». اینها پیشنهاداتی است که موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی و زهره سادات لاجوردی، دبیر کمیسیون فرهنگ مجلس در دو روز گذشته – 4 و 5 آذر – ارائه کردند. موسسی غضنفرآبادی در گفت و گو با رویداد 24 و زهرا سادات لایوردی در گفت و گو با خبرآنلاین با بیان اینکه به محض فروکش شدن اتفاقات اخیر باید نگاه های منفی نسبت به حجاب را ادامه داد، اظهار داشتند:

این صحبت ها این نگرانی را ایجاد کرده است که روند برخورد پلیس با موضوع حجاب که از ابتدای کار دولت در دستور کار بوده و هزینه های زیادی را به همراه داشته است، از سر گرفته شود. به نظر می رسد تحلیل برخی افراد و جریان های قدرت پس از گذر از آخرین بحران، می خواهند همان رویکردهای منفی را در رابطه با زنان و جوانان اتخاذ کنند؟

طیبه سیاوشی، فعال زنان و نماینده اصلاح طلب مجلس یازدهم در پاسخ به این سوالات به نکته جالبی اشاره کرد و گفت: زمانی که مشکلات اقتصادی و گرانی در کشور زیاد می شود و ارزیابی های کارشناسی در این زمینه افزایش می یابد، برخی نمایندگان بیرون می آیند. با چنین طرحی برخی اظهارات تلاش می کند تا توجه افکار عمومی را از موضوع اقتصاد به سمت مسائل حاشیه ای سوق دهد. مرکز آمار اخیراً اعداد جدیدی را برای افزایش تورم منتشر کرده است، بنابراین زمان اظهار نظرهای حاشیه ای فرا رسیده است.

برکناری مدیر بانک به اتهام «ارائه خدمات به زن بدون حجاب»

روز گذشته گزارش شد معاون استاندار قم از برکناری مدیر بانکی به دلیل ارائه خدمات به بانوی محجبه خبر داد و گفت: مدیر خاطی یکی از بانک های استان قم که به یک زن بی حجاب خدمات بانکی ارائه می کرد، بی توجهی کرد. اخطار شهروندان دستور استاندار قم رد شد. به گزارش خبرنگار مهر، احمد حاجی زاده با اشاره به انتشار فیلمی در شبکه های اجتماعی مبنی بر بی توجهی کارکنان یکی از شعب بانک های استان در رعایت قانون عفاف و حجاب و ارائه خدمات به افراد بی حجاب گفت: : پس از انتشار این فیلم و نگرانی شهروندان از تکرار چنین تخلفی و به درخواست اصحاب رسانه، استاندار قم دستور برکناری رئیس شعبه بانک متخلف را صادر کرد و صبح امروز به همراه این دستور، مجدداً بلیت های لازم در خصوص رعایت قانون عفاف و حجاب در اختیار سرپرستان و مدیران شعب کلیه بانک های استان قرار گرفت. وی افزود: مسئولیت اجرای قانونی ابلاغیه عفاف و حجاب در نهادهای دولتی بر عهده مدیر آن نهاد است و در صورت وقوع چنین تخلفی ابتدا با مدیر متخلف و سپس با مسئولان برخورد جدی خواهد شد. با کسانی که این نقش را بازی کرده اند برخورد خواهد شد. معاون استاندار قم با اشاره به ابراز نگرانی اهالی قم در خصوص وضعیت عفاف و حجاب در یکی از فروشگاه های بزرگ قم گفت: در خصوص وضعیت عفاف و حجاب در یکی از فروشگاه های بزرگ تذکر جدی به متولیان این فروشگاه و همچنین به مدیران دولتی مرتبط با این موضوع جهت بهبود وضعیت وی این مجموعه داده می شود و در صورت قصور اقدامات بعدی انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید