تنفس سخت خاک زیر نایلون / مالچ باید پس از آخرین آبیاری زمین کشاورزی جمع آوری شود.


ساعت: 09:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۲
کد خبر: 1855107

مالچ پلاستیکی فرصتی است که می تواند به یک تهدید تبدیل شود.

استفاده از مالچ پلاستیکی در کشت محصولات کشاورزی به دلیل فواید کوتاه مدت در برخی از شهرهای خراسان رضوی رایج شده است، اما رهاسازی آنها در طبیعت می تواند به یک معضل جدی زیست محیطی تبدیل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; مالچ پوششی نرم و سبک بر روی سطح خاک است که از ریشه گیاه و خاک در برابر آسیب ناشی از باران، سرما و یخبندان، خشکسالی، تبخیر و فرسایش محافظت می کند.. مالچ های پلاستیکی از ورقه های پلاستیکی ساخته می شوند و دمای خاک را در هوای بسیار گرم کاهش می دهند و رطوبت خاک را افزایش می دهند. علاوه بر این، استفاده از مالچ باعث صرفه جویی در زمان با حذف علف های هرز می شود.

کشاورزان و باغداران از دیرباز از مالچ طبیعی مانند علوفه و برگ برای کنترل علف های هرز و مرطوب نگه داشتن خاک اطراف میوه ها، سبزیجات و گیاهان استفاده می کردند. امروزه از محلول های پلاستیکی برای افزایش عملکرد و بلوغ محصولات به ویژه محصولات ترموفیل استفاده می شود..

مالچ در باغبانی و کشاورزی برای محافظت از خاک، گسترش مناطق سبز، افزایش کمیت و کیفیت محصولات، کاهش تبخیر، جلوگیری از هدررفت آب و تثبیت شن و ماسه شناور استفاده می شود.

باقی ماندن نایلون در زمین های کشاورزی حاصلخیزی خاک را کاهش می دهد و توسعه پایدار کشاورزی را با خطر جدی مواجه می کند، اگرچه استفاده از پلاستیک در علف های هرز، سبزیجات و صیفی جات فواید کوتاه مدتی مانند بهبود عملکرد و افزایش تولید دارد و حتی به دنبال صرفه جویی در مصرف آب است. ، اما اگر به درستی استفاده نشود، خطرات آن بیشتر از فواید آن است..

زمان بر بودن و گران بودن جمع آوری پلاستیک ها و اجاره زمین های کشاورزی باعث استفاده از پلاستیک در محصولات نایلونی شده است، معمولا پلاستیک ها در خاک باقی می مانند و هیچ اقدامی برای جمع آوری آنها انجام نمی شود..


01f50a41 8c8e 4bbf 946b 9f55b4d02ae9 خبر خاکستری


600 هکتار از اراضی جلیسی این شهرستان تحت عملیات پلاستیک است

محمد شجاعی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در گفت و گو با خبرنگار صبح توس ; وی با اشاره به عوامل مخرب پسماندهای کشاورزی به ویژه مالچ پلاستیکی گفت: اگرچه استفاده از مالچ پلاستیکی مزایایی از نظر صرفه جویی در مصرف آب و غیره دارد، اما در صورت عدم جمع آوری پس از برداشت، مشکلات زیست محیطی فراوان و تخریب خاک را به همراه خواهد داشت. “خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی از قدیم الایام در بین مردم ما امری مقدس بوده است، خاطرنشان کرد: اگر توسعه فرهنگی را در بین مردم توسعه و گسترش ندهیم، قطعا دامنگیر همه مردم به ویژه کشاورزان منطقه خواهد شد..

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با تاکید بر اینکه در صورت عدم جمع آوری مالچ های پلاستیکی، مواد غذایی و سلامت جامعه در خطر جدی قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: همه ما باید برای تغییر نگرش محیط زیست و محیط اطراف خود هر کاری که می شود انجام دهیم، گفت: این موضوع به سادگی به ما رسید. توجه کنید پس.

وی بهترین زمان برای جمع آوری مالچ های پلاستیکی را بلافاصله پس از آخرین آبیاری می داند و اذعان می کند: حدود 600 هکتار از اراضی جلیسی شهرستان زیر پوشش پلاستیک است، بنابراین همه کشاورزان و مردم در تمامی شرعی، آداب و رسوم و آداب و رسوم، مسئولیت خاک و زمین را بر عهده دارند. جنبه های قوانین.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید