تهاجم “کوچک” روسیه به اوکراین چگونه خواهد بود؟

تهاجم

روز جدید کارشناسان انتظار دارند روسیه از توپخانه و موشک‌های دوربرد مانند اسکندر استفاده کند تا بر قابلیت‌های تسلیحات دوربرد خود تکیه کند و نیروی زمینی را فقط برای پاکسازی موشک‌های ضد تانک Javelin که به نظر می‌رسد بخش مهمی از سلاح‌های دفاعی هستند، بفرستد. اوکراین. فرم.

“این هیچ رازی نیست.” برای همه روشن است که ارتش روسیه به عنوان یک ماشین نظامی طراحی شده است. بیشتر ارتش این کشور زرهی یا مکانیزه است و کاروان های نظامی بالقوه روسیه به طور بالقوه در برابر تاکتیک های شبه شورشی که اوکراین آماده استفاده از آن است، آسیب پذیر هستند.

در حالی که جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده اخیراً گفت که روسیه در صورت انجام یک “حمله کوچک” می‌تواند واکنش متفاوتی نشان دهد (اگرچه کاخ سفید بعداً در مورد اظهارات خود برای شفاف‌سازی اظهارنظر کرد)، کارشناسان معتقدند کرملین به احتمال زیاد نظامی در مقیاس بزرگ انجام نمی‌دهد. عملیات و احتمالا اشتهای کمی برای حفظ قلمرو در بسیاری از اوکراین خواهد داشت.

بن هاجس، فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در اروپا می گوید: «من انتظار ندارم روسیه به اشغال کیف فکر کند. تلفات ناشی از حضور نظامی گسترده روسیه در اوکراین بسیار زیاد خواهد بود و هیچ تضمینی برای موفقیت عملیات روسیه در آن کشور وجود نخواهد داشت.

از آنجایی که کاخ سفید و کی‌یف این هفته اعلام کردند که روسیه می‌تواند در هر نقطه‌ای به اوکراین حمله کند، به نظر می‌رسد که خودروهای زرهی مسکو می‌توانند مجموعه‌ای از حملات را در سراسر مرزهای وسیع اوکراین انجام دهند تا ولادیمیر زلنسکی و دولت ضد کرملین او را بی‌ثبات کنند و همچنین اعتماد اروپا به این کشور را تضعیف کنند. ناتو

کارشناسان انتظار دارند روسیه از توپخانه و موشک های سنگین مانند اسکندر استفاده کند تا بر قابلیت های سلاح گرم دوربرد خود تکیه کند و نیروهای زمینی را فقط برای پاکسازی موشک های ضد تانک Javelin که به نظر می رسد بخش مهمی از تسلیحات دفاعی اوکراین هستند اعزام کند. .

راب لی، محقق مؤسسه مطالعات سیاست خارجی که قبلاً در تفنگداران دریایی ایالات متحده خدمت می کرد، گفت: “فکر نمی کنم روس ها وارد شهرهای اوکراین شوند.” اگر آنها فقط از خارکف و پولتاوا در اوکراین عبور کنند چه؟ اگر فقط نیروهای اوکراینی نابود شوند چه؟ آیا آنها برای از بین بردن اعضای ارتش و گرفتن اسیران جنگی و رها کردن شهرها به حال خود سرباز خواهند فرستاد؟

اگرچه لشکرهای زرهی نسبت به تجهیزات دوربرد کمتر مورد توجه کرملین قرار گرفته‌اند، اما در سال‌های اخیر پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌اند که باعث انعطاف‌پذیری بیشتر آنها شده است. کرملین همچنین تجهیزات مکانیزه قدیمی خود را که در جنگ دوم چچن در اوایل دهه 2000 استفاده شده بود، رها کرد. بازگشت روسیه به واحدهای کوچکتر و قدرتمندتر در اندازه تیپ بیش از یک دهه پیش منجر به معرفی سلاح هایی مانند تانک های T-14 در نیروی دریایی روسیه شد.

روسیه به جای آدم خواری تجهیزات انسانی، سرمایه انسانی خود را آدمخوار می کند. روسیه نیروها و همتایان خود را از سراسر کشور برای ایجاد یک حمله احتمالی علیه اوکراین فراخوانده است و مشخص نیست که چگونه قصد دارد این نیرو را فرماندهی کند.

کرملین همچنین تجهیزاتی را برای نشان دادن آمادگی برای جنگ در مقیاس بزرگ نصب کرده است، مانند تجهیزات مهندسی برای بازیابی تانک های به دام افتاده در گل، که به ویژه اگر مسکو قبل از سخت شدن برف آماده باشد، مفید خواهد بود. حمله به اوکراین.

روسیه به منظور پیشروی، بخش قابل توجهی از نیروی زمینی خود را در زمین مستقر کرده است. بر اساس تصاویر ماهواره ای که در هفته جاری توسط Maxar Technologies گرفته شده است، روسیه تعداد زیادی تانک، توپخانه و واحدهای پیاده نظام را در منطقه آموزشی پوگونوو در ورونژ روسیه مستقر کرده است.

کارشناسان می گویند از سوی دیگر تانک ها، تجهیزات پشتیبانی و توپخانه روسی در سیبری مستقر هستند و یک پارکینگ بزرگ ایجاد شده است که می تواند به عنوان نیروی ذخیره برای مهاجمان باشد. کرملین نفربرهای زرهی و کامیون‌ها را در پایگاه هوایی کلیموف روسیه، در کمتر از 321 کیلومتری پایتخت اوکراین مستقر کرده است، نیروی احتمالی مورد انتظار برای حملات موشکی.

کارشناسان می گویند اگرچه روسیه ناظران بیشتری از جمله نیروی انسانی، نیروهای ویژه و هواپیماهای بدون سرنشین برای مراقبت از خود دارد، اما نیروهای خود را در اشغال طولانی مدت آموزش نداده است، بنابراین آنها توانسته اند با شورشیان اوکراینی مقابله کنند. آنها باید سخت کار کنند. با این حال، اندازه و دامنه استقرار نیروهای روسی به آنها انعطاف بیشتری می دهد و کارشناسان می گویند کرملین تلاش های خود را بر دور نگه داشتن نیروهای خود از آسیب احتمالی اوکراین در طیف گسترده ای از اهداف اطلاعاتی متمرکز کرده است. .

این هفته، کارشناسان نظامی مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی، اندیشکده دیگری در واشنگتن، تخمین زدند که روسیه می‌تواند نیروهای زمینی خود را با نظم و انضباط مناسب به‌ویژه در جاده‌های زمستانی ناهموار با دید ضعیف مستقر کند که احتمال وقوع یک سناریو را افزایش می‌دهد. تبدیل به یک کابوس می شود. اگرچه روسیه ماه هاست که برای ایجاد یک شبکه لجستیکی برای پشتیبانی از نیروهای زمینی کار می کند، اما قبلاً در یک حمله بزرگ آزمایش نشده بود.

یک مقام ارشد سابق دفاعی آمریکا که از ذکر نامش خودداری کرد، گفت: «آنها آشکارا به خوبی آموزش دیده و مجهز هستند. با این حال، باید دید که آنها در حمله یک نیروی نظامی از پیش آماده که در سطح آمادگی و اراده خوبی هستند، چقدر خوب عمل خواهند کرد.» وی افزود: با این حال، سرنوشت اتحاد جماهیر شوروی در افغانستان زیر سوال است.

دیدگاهتان را بنویسید