تهدیدی به فرصت تبدیل شد/ امنیت و اشتغال در پی انقلاب حاج قاسم در جنوب کرمان


ساعت: 18:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921444

یکی از مهمترین عملیات های داخلی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی علیه 400 اشرار در جنوب شرق کشور است که بدون خونریزی از اشرار اسلحه گرفتند و امانت نامه و زمین کشاورزی به آنها دادند و عملا امنیت و ثبات را برقرار کردند. کار در منطقه

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رودبارجنوب، نام سپهبد فقید حاج قاسم سلیمانی به دلیل سال ها خدمت در نیروی قدس سپاه، نامی بین المللی بود و بسیاری او را سردار سپهبدی می دانستند که دارای قدرت فراملی و منطقه ای بوده و می تواند گشایش یابد. گره های نظامی و استراتژیک در کشورهای منطقه با فکر و شجاعت.به آرامی


اما سردار سلیمانی جدا از وجهه بین المللی، یک فرمانده توانمند ایرانی بود و قبل از اینکه به فکر سامان دادن به اوضاع آن سوی مرزها باشد، به عنوان فرمانده در عملیات های مختلف ایران حضور داشت و کارهای بزرگی از خود به جای گذاشت.


یکی از مهم ترین عملیات های داخلی سردار سلیمانی مربوط به اوایل دهه هفتاد است که فرمانده لشکر 41 تارولا بود و دستور برخورد با اشرار مسلح در جنوب شرق کشور، اشرار ساکن در منطقه ای را به دست آورد. بین سه استان کرمان، هرمزگان و فارس حضور داشتند و درگیر انواع شرارت ها از جمله قاچاق مواد مخدر، قاچاق اسلحه، آدم ربایی و قتل بودند.

حاج قاسم سلیمانی که در آن زمان هنوز چهل سال نداشت به دلیل کرمانی بودن و آشنایی با سبک زندگی و زبان مردم منطقه جنوب شرق کشور برای این عملیات نظامی انتخاب شد و در نهایت موفق شد قانع کند. همه این جنایتکاران سلاح های خود را تسلیم کرده و به زندگی عادی خود بازگردند.


اگرچه او می توانست به این گروه های مسلح حمله کند و با نیروها و تجهیزات نظامی که در اختیار داشت، کل منطقه را پاکسازی کند، تصمیم گرفت موضوع را با کدخدامنشی حل و فصل کند.


اگر 5 کیلومتر از مرکز رودبار جنوبی به سمت شمال این شهرک حرکت کنید، به شهری می رسید که نام قاسم آباد بر تابلوی آن حک شده و مردم به افتخار این انقلاب بزرگ نام آن را قاسم آباد گذاشته اند.


اهدای 8 حلقه چاه و پمپ مزرعه و 800 هکتار زمین به مردم قاسم آباد


دادداد جاویدان بزرگ سفید طایفه جاویدان رئیسی و از بزرگان شهرستان قاسم آباد در این خصوص به خبرنگار را آرمان گفت: در دهه 70 زندگی مردم جنوب شرق آمیخته با سلاح و شر بود. و ما هیچ مکان ثابت و معینی برای زندگی نداریم، در واقع در منطقه کوهستانی روستای کوه شاه، با کمترین راحتی زندگی می کردیم.
این شهروند رودباری بیان کرد: سردار سلیمانی برای پایان دادن به وضعیت ناامنی جنوب شرق با بزرگان منطقه وارد مذاکره شد و در استان جیرفت با حضور سران طوایف و بزرگان منطقه جلسه ای برگزار کرد و در این دیدار، وی با همه دعوا کرد
راوی انقلاب حاج قاسم در جنوب کرمان گفت: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در جلسه سران طوایف با اعلام اینکه صبر نظام لبریز شده است از طوایف تاثیرگذار منطقه خواست اختلافات را کنار بگذارند. و همه کسانی را که بودند دعوت به تسلیم کرد و خودش ضمانت کرد که به همه جنایتکاران امانت نامه داد که اگر اسلحه خود را تسلیم کنند و به جمهوری اسلامی تسلیم شوند، رژیم با آنها مهربانانه رفتار خواهد کرد و زمین کشاورزی در اختیار آنها قرار خواهد داد و خانه ها روش زندگی خود را تغییر دهید
وی با بیان اینکه اشرار آن زمان منطقه اکنون با درایت حاج قاسم همه کشاورز هستند، افزود: سردار سلیمانی پس از تسلیم اسلحه و دادن حفاظت نامه عشایر را به روستایی به نام تاج آباد آورد و در آنجا مستقر شدیم. ، روستایی که ساکنان جدید آن. به دلیل علاقه ای که به سردار سلیمانی داشتیم، نام او را قاسم آباد گذاشته ایم تا تاج آباد به قاسم آباد تغییر نام دهد و خدماتی که سردار دلها در حق ما کرد هرگز از یادها نرود.


وی ادامه داد: حاج قاسم ناجی نسل حال و آینده ما شد و با درایت خاص این شهید نزدیک به 27 سال است که مردم ما زندگی سالم و آرامی دارند.
دادا جاویدان گفت: 8 حلقه چاه و موتور پمپ کشاورزی و 800 هکتار زمین کشاورزی در اختیار مردم قرار گرفت و به هر 18 خانواری که همگی مشغول به کار کشاورزی هستند یک موتور پمپ توزیع شد و سال ها قدردان این انقلاب هستیم. سپهبد شهید قاسم سلیمانی


وی افزود: مردم قاسم آباد دارای فرزندان تحصیل کرده و بیش از 100 جوان دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند.


لازم به ذکر است سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در ازای تحویل اسلحه و دادن امانت نامه در مجموع 214 حلقه چاه و نزدیک به 14 هزار هکتار زمین کشاورزی به مردم روستاهای تکل حسن 1 و 2 پنگ اهدا کرد. ، چاه بید، گلدشت، عباس آباد 1 و 2، قاسم آباد. چاه حسن و میاندران نیز به آنها اعطا شد و این یکی از به یاد ماندنی ترین اقدامات اقتصادی و اجتماعی در تاریخ ایران است.

دیدگاهتان را بنویسید