توافق با کیف می تواند به سرعت به رویدادهای اوکراین پایان دهد


ساعت: 17:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۶
کد خبر: 1816339

سخنگوی کرملین گفت توافق روسیه و اوکراین و اجرای بعدی آن می تواند به درگیری پایان دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز پنجشنبه گفت که توافق بین روسیه و اوکراین می تواند به توقف سریع درگیری ها منجر شود.

پسکوف به نقل از تاس گفت: من سند را امضا می کنم [توافق]مذاکرات صریح در مورد همه موضوعات و اجرای آنها می تواند خیلی سریع به آنچه در اوکراین اتفاق می افتد پایان دهد.

سخنگوی رئیس جمهور روسیه افزود: نمایندگان ما تلاش زیادی کرده اند و نسبت به همتایان اوکراینی خود آمادگی بیشتری برای برگزاری مذاکرات اضطراری دارند. «شرایط ما مثل روز روشن است، این شرایط برای مذاکره کنندگان اوکراینی توضیح داده شد و به آنها تحویل داده شد.

پسکوف با اشاره به اینکه اوکراینی‌ها آماده مذاکره در یک محیط مسالمت‌آمیز هستند، گفت: مذاکره برای اجرای توافقات مینسک که منجر به بحران کنونی در اوکراین شد، راحت است.

این مقام روسی افزود: امیدواریم در مذاکرات کنونی از این سبک و سیاق استفاده نشود و شاهد حضور پررنگ اوکراینی ها در مذاکرات باشیم.

اظهارات سخنگوی کرملین پس از آن بیان شد که فایننشال تایمز گزارش داد که مذاکره کنندگان روسیه و اوکراین درباره طرح آشتی 15 ماده ای گفتگو کرده اند.

به گزارش کانال تلگرامی راشا تودی، یکی از مشاوران رئیس جمهور اوکراین امروز (پنجشنبه) گفت که توافق صلح با روسیه ممکن است بین چند روز تا یک هفته و نیم طول بکشد.

ولادیمیر زلینسکی، رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه با IBS گفت که مذاکرات برای پایان دادن به درگیری با روسیه ادامه دارد، اما راه برای مذاکره دشوار است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید