توانایی آمریکا برای بازدارندگی رقبا در صحنه بین المللی در حال کاهش است


ساعت: 07:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۵
کد خبر: 1908805

دریاسالار چارلز ریچارد، رئیس فرماندهی استراتژیک ایالات متحده (STRATCOM)، گفت که درگیری در اوکراین نشان داده است که توانایی ایالات متحده برای بازدارندگی رقبا با نیروی نظامی در صحنه بین المللی رو به کاهش است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ریچارد در ادامه سخنان خود که روز شنبه توسط وال استریت ژورنال منتشر شد، افزود: درگیری در اوکراین که اکنون در حال وقوع است، فقط یک گرم کردن است. درگیری بزرگ نزدیک می شود. و دیری نمی‌گذرد که امتحانی را که مدت‌هاست انجام نداده‌ایم قبول می‌شویم.

رئیس استراتکام ادامه داد: اگر توانایی خود را برای مهار چین ارزیابی کنیم، می گویم کشتی در حال غرق شدن است. آنها سریعتر از ما نیروهای خود را مستقر می کنند. با افزایش این اختلاف، مهم نیست که فرماندهان ما چقدر خوب باشند، ما به سادگی چیز کمی خواهیم داشت.

ریچارد افزود: “ما می دانستیم چگونه سریع عمل کنیم، اما فراموش کردیم که این کار را انجام دهیم.”

فرمانده آمریکایی مسئول زرادخانه هسته ای ارتش آمریکا هشدار داده است که افزایش زرادخانه هسته ای چین در لیست اقدامات پکن قرار دارد.

ریچارد با اشاره به اینکه طی هفت سال گذشته چین بیش از 250 کشتی برای گارد ساحلی تازه تاسیس خود ساخته است، ادامه داد: «وقتی چین به چیزی فکر می کند، توانایی بسیار چشمگیری برای دستیابی به آن از خود نشان می دهد. [تقویت] نیروهای استراتژیک [چین] گام بعدی در لیست کارهای آنها و تلاش من این است که ما برای این تهدید هستیم [در آینده] ما با آن روبرو خواهیم شد، نه آنچه امروز است، آماده باشید.»

در پایان ماه اکتبر، پنتاگون استراتژی دفاع ملی جدید ایالات متحده را منتشر کرد که بر اساس آن چین چالش اصلی واشنگتن و روسیه یک “تهدید تیز” است.

در این سند تاکید شده است که مقامات آمریکایی باید اقدامات فوری برای حفظ و تقویت بازدارندگی انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید