توانمندسازی زنان یکی از اولویت های اصلی شکوفایی در استان زنجان است


ساعت: 16:52
تاریخ انتشار: 1301/03/17
کد خبر: 1844213

رئیس بهزیستی استان زنجان با تاکید بر اینکه توانمندسازی بانوان یکی از اولویت های اصلی بهزیستی استان زنجان است، گفت: هدف ما در بهزیستی ارائه خدمات با کیفیت به بانوان است تا بتوانیم بانوان را در عرصه های مختلف توانمند کنیم. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; محمد تقی فتحی صبح امروز در مراسم بزرگداشت روز دختر گفت: دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت معصومه را به همه دختران استان زنجان تبریک می گویم.

وی با اشاره به جایگاه زن در اسلام و شورای اسلامی تکریم بانوان گفت: در صلوات خاصه حضرت زهرا(س) این برکات با نام زن آغاز می شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان با اشاره به حدیث کساء گفت: در حدیث کساء وقتی جبرئیل از خدا می پرسد که این افراد کیستند، در ارائه خدا تمرکز بر عرضه است. حضرت فاطمه (س).

وی محور و ستون چادر را زن دانست و افزود: از کودکی به یاد داریم که اگر مادر در خانه نباشد انگار هیچکس خانه نیست و زنان باید در خانه نقش تعادل را ایفا کنند.

فتحی با اشاره به تلاش اداره کل بهزیستی استان زنجان برای پیشگیری از آسیب‌های وارده به دختران و زنان در جامعه، گفت: شاید اگر مردی در جامعه آسیب ببیند، کمتر به فکر آزار و اذیت دیگران باشد.

سلیمانی حسینی رئیس بهزیستی استان زنجان در ادامه مراسم بهزیستی را متولی سلامت اجتماعی در جامعه دانست و ادامه داد: اداره کل بهزیستی استان به دختران و بانوان در تمامی سطوح خدمات ارائه می کند.

وی با اشاره به مهم ترین خدمات ارائه شده به بانوان و دختران توسط اداره کل بهزیستی استان زنجان گفت: اطلاع رسانی و آموزش مهارت های زندگی و آموزش های پیش از ازدواج به عموم دختران و بانوان در مدارس دانشگاهی.

رئیس اداره بهزیستی استان زنجان با اشاره به آموزش عمومی اداره کل بهزیستی بانوان و دختران گفت: خدمات حمایتی، روانی و مشاوره ای آه و حقوقی به این بانوان داده می شود تا آسیب کمتری ببینند.

وی گفت: در صورت آسیب دیدگی دختر یا زن، خدمات رسانی از طریق اورژانس اجتماعی و مراکز اجتماعی انجام می شود. بگذارید زمینه این دیدار را فراهم کنند.

حسینی در ادامه با بیان اینکه دختران امروز، مادران فردا هستند، گفت: مادران چادر عمودی خانواده ها هستند. خانواده مؤثرترین نهاد در شکل گیری جوامع انسانی است.

وی گفت: هدف ما در اداره کل رفاه اجتماعی ارائه خدمات با کیفیت به بانوان است تا بتوانیم زنان روستایی را در عرصه های مختلف توانمند کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید