توانمندی های علمی نوجوانان و جوانان نیاز به شناسایی و ارتقا دارد/ برخی کشورهای اسلامی به جای تعامل و دوستی به دنبال جنگ افروزی هستند.

ساعت: 14:09
تاریخ انتشار: 14/15/1400
کد خبر: 1789964

وی با بیان اینکه باید توان علمی نوجوانان و جوانان شناسایی و تقویت شود، گفت: متاسفانه برخی از کشورهای اسلامی به جای تعامل و دوستی با همسایگان خود به دنبال جنگ افروزی و خرید سلاح های کشتار جمعی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه کار معلم بسیار ارزشمند و رسالت انبیا است، گفت: معلم در اسلام از جایگاه والایی برخوردار است و باید قدردان این امر باشد. توفیق الهی».
وی گفت: معلمانی که سرنوشت نوجوانان و خردسالان ما را رقم می زنند ابتدا باید خود را بسازند تا گفتار و رفتارشان بر روان دانش آموزان تاثیر بگذارد.
مرجع تقلید با تاکید بر اینکه کار معلم نباید کار دیده شود، گفت: معلم باید طلاب را امانت الهی در دستان خود ببیند و برای رشد علمی و اعتقادی آنان تلاش کند.
وی افزود: تمام علم به دست آمده مرهون تلاش علمای اسلام است. امروزه نام بسیاری از دانشمندان ما در کشورهای غربی مطرح است و این نشان می دهد که کشور ما دارای استعدادها و نخبگانی است که با آموزش صحیح می توانند این استعدادها را کشف و شکوفا کنند.
آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: امروزه جوانان و نوجوانان کشورمان از جایگاه علمی ممتازی در دنیا برخوردارند و باید این توانمندی ها شناسایی و در جهت ترویج و پرورش علمی آن ها تلاش شود.
وی افزود: اخلاق، صبر و بردباری از ویژگی های معلم به سبک نظام اسلامی است. خشونت و تنبیه بدنی از نظر اسلام حرام است و باید اخلاق و ادب و احترام در تربیت ما حاکم باشد تا آیندگان از این ویژگی برخوردار شوند.»
استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به سفر نخست وزیر فرانسه به عربستان و امارات و رایزنی در زمینه فروش سلاح و مهمات به این کشورها گفت: از نظر فقهی خرید و فروش سلاح برای کشتار مردم امری ضروری است. ممنوع است و متأسفانه برخی از کشورهای اسلامی به جای تعامل و دوستی با همسایگان خود به دنبال جنگ افروزی و خرید سلاح های کشتار جمعی هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید