افراد گستاخ به دنبال تفرقه و آتش افروزی در جامعه هستند


ساعت: 20:17
تاریخ انتشار: 1301/08/18
کد خبر: 1909808

سردار حسین اشتری گفت: مردم سیستان و بلوچستان در مقاطع مختلف تاریخ علاقه خود را به کشور و نظام نشان داده اند و این اقدامات غیورانه در دفاع از میهن هرگز از ذهن مردم و تاریخ پاک نخواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، سردار حسین اشتری فرمانده انتظامی کشور ظهر امروز در مراسم تشییع و معارفه فرماندهان انتظامی استان سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا. انقلاب اسلامی شهدای عرصه نظم و امنیت. حافظان حرم با سلام و درود به روح بلند و ملکوتی امام راحل با آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای عزیز «مدظله العالی» ابراز داشتند: مردم شجاع این استان شیعه و سنی در همه ادوار به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی دوشادوش و متحد به دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی پرداختند.

دشمنان در پی وحدت شیعه و سنی آتش زدند

وی ادامه داد: مردم سیستان و بلوچستان مردمی مؤمن، صبور و با گذشت و مردانگی و مردانگی و مرزنشینان غیور این مرز و بوم هستند که شریف و همیشه در صحنه و عاشق صلح هستند. این در حالی است که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای برهم زدن امنیت این استان برنامه ریزی و تلاش کرده اند و می خواهند از تنوع قومیتی و مذهبی که یکی از فرصت های خوب کشور محسوب می شود سوء استفاده کنند.

فرمانده کل قوا با اشاره به اینکه هم اهل سنت و هم شیعه شهدای گرانقدری را در راه دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده اند، گفت: همه اقوام ایرانی از آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع می کنند. و تمامیت ارضی کشور با یک صدا و ایمان راسخ در مقابل دشمنان ایستاده اند.

این مقام ارشد انتظامی همچنین بیان کرد: اکنون نظام سلطه و استکبار در هفته های اخیر تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا با سوء استفاده از بهانه هایی که خود در ایجاد آن نقش بسزایی داشته اند، به تفرقه افکنی و ملتهب سازی جامعه بپردازد. آنان با بی توجهی به اتحاد و پیوند ناگسستنی شیعه و سنی، به شورش های مستمر خود دامن زده اند، اما با هوشیاری انقلابیون، بصیر و دولتمردان کشور اعم از عرب، ترک، لری، بلوچ و فارس و سایر اقوام در تمامی مذاهب از جمله مسلمانان و غیرمسلمانان، شیعه و سنی، بار دیگر نقشه شیطانی دشمن نقش بر آب شده و از این اتحاد مردم بسیار ناراحت هستند و به دنبال انتقام از مردمی هستند که همیشه در صحنه هستند.

ایستادن تا پای جان برای دفاع از امنیت

سردار اشتری ادامه داد: دشمن امنیت آنها را هدف قرار داده و ناآرامی ایجاد کرده و پاسخ خشونت آمیز مردم را تلافی کرده است، اما مردم مطمئن هستند که خادمان آنها در نهادهای انتظامی، نظامی و امنیتی تا پای جان ایستاده اند تا امنیت مردم را حفظ کنند. مردم و دشمنان را خواهند کشت.آنها از ناامیدی مجبور به شکست شدند.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در مقاطع مختلف ثابت کرده است که در حفظ جان و مال و ناموس شهروندان شب و روز نمی شناسند و فارغ از دیدگاه های جناحی و سیاسی بر ارزش های والا ایستادگی می کنند. انقلاب و امنیت است و اجازه ندهید عده ای خودخواه فضا را غبارآلود کنند و منافع شخصی خود را ببرند.

سردار اشتری با اشاره به شعار هفته فرج 1401 گفت: شعار هفته فرج «پلیس در خدمت مردم و مردم حامی پلیس» نام گرفت، سیل، زلزله، آتش سوزی و… همراه مردم بوده و آن را افتخار خود می دانند.

تکریم و معرفی فرماندهان استان

فرمانده انتظامی کشور با اشاره به ایثار و معارفه فرماندهان انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: برادر عزیزم گروهبان احمد طاهری فرمانده انتظامی استان با 40 سال سابقه وظیفه شبانه روزی و صادقانه خدمات مضاعفی را برای تامین امنیت جامعه ارائه کرد و از خانواده محترم ایشان که در طول خدمت ایشان را همراهی کردند تقدیر و تشکر می نمایم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: سردار “محمد قنبری” که از فرماندهان محترم و ارشد نیروی انتظامی است، برنامه های خوبی را در راستای توسعه نظم و امنیت و حفظ حقوق آحاد جامعه اجرا خواهد کرد و با اقدامات خوب خود، انسجام، وحدت و همگرایی اجرا می شود و در استان تقویت می شود و با هوشیاری و هماهنگی مناسب کینه شورشیان خارجی و داخلی را به خود باز می گرداند.

بر اساس این گزارش در پایان این مراسم سردار سرلشکر حسین اشتری فرمانده انتظامی کشور از رشادت ها و تلاش های همه همکاران در سراسر کشور و همچنین نیروی انتظامی و مرزبانی استان سیستان و بلوچستان به منظور قدردانی کرد. برای برقراری نظم و امنیت به ویژه در روزهای اخیر در این استان. من قدردانی می کنم

لازم به ذکر است با حکم سرلشکر «حسین اشتری» فرمانده انتظامی کشور، سردار سرتیپ «محمد کنبری» (با حفظ سمت؛ رئیس پلیس آگاهی فراجا) به سمت فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان منصوب شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید