توجه به اقتصاد دانش بنیان باید در اولویت مسئولان باشد/ جهاد تبیین راهبرد جنگ ترکیبی با دشمنان است.


ساعت: 15:51
تاریخ انتشار: 1401/01/01
کد خبر: 1817639

در خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی آمده است;

آئین سیاسی نماز جمعه در شهرهای آذربایجان غربی برگزار شد و موضوعاتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اروم نیوز، آئین سیاسی نماز جمعه در تمامی شهرها و نواحی آذربایجان غربی برگزار شد و ائمه جمعه موضوعاتی را در رابطه با موضوعات روز مطرح کردند که به شرح زیر است:


تمرکز بر اقتصاد دانش بنیان باید در اولویت مسئولان باشد

حجت الاسلام والمسلمین محمد حیدری زاد در خطبه های نماز جمعه در خطبه های نماز جمعه ارومیه گفت: شتاب اقتصادی کشور.

امام جمعه موقت ارومیه با بیان اینکه باید در همه عرصه ها قوی باشیم، افزود: امروز همه کشورها معتقدند تنها با تکیه بر علم و دانش می توان پیشرفت و اقتدار را تضمین کرد.

وی گفت: همه نیروها، اندیشمندان و فعالان عرصه های مختلف باید برای اجرای بیانات رهبر معظم انقلاب که راهبرد انقلاب اسلامی برای رسیدن به تمدن اسلامی است تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد نفتی باید به اقتصادی مبتنی بر مردم و دانش تبدیل شود، گفت:

وی تاکید کرد: تمام توان دولت، مجلس و بخش خصوصی باید معطوف به توسعه اقتصاد با محوریت علم و دانش باشد و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نکنند.


جهاد تبیین راهبرد جنگ ترکیبی دشمنان است

حجت الاسلام عسگر امامی در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام تولید دانش بنیان و اشتغال زا گفت: تولید اساس و کلید حل مشکلات اقتصادی است و کارکنان باید متوجه شوند. معنویت مقام معظم رهبری و شعار سال را در اولویت قرار دهند.

امام جمعه موقت میاندوآب با بیان اینکه برای مقتدر شدن و رسیدن به هدف انقلاب اسلامی که همانا ظهور مهدی موعود(عج) است، باید در همه عرصه ها قوی باشیم، افزود: اقتصاد یکی است. از جمله مسائلی است که باید قوی باشیم و اقتصاد قوی نیز نیازمند توجه به تولید و اقتصاد دانش بنیان است.

وی گفت: در صورت قوی شدن اقتصاد و رونق تولید، شاهد افزایش اشتغال و کاهش بیکاری و به تبع آن کاهش آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

امام جمعه موقت میاندوآب با اشاره به موضوع اوکراین و با بیان اینکه دنیا امروز زیر بار حوادث مختلفی است، گفت: آمریکا مداخله کرد، هر کشوری را ویران کرد و آسیب دید و اوکراین آخرین نمونه این کشورهاست.

امامی با بیان اینکه امروز آمریکا در حال افول است، گفت: امروز دنیا خارج از حالت تک قطبی است و قطب نظام اسلامی شکل گرفته و پایه های قدرت آمریکا می لرزد و صدای شکستن استخوان های آمریکا به گوش می رسد. “

امام جمعه موقت میاندوآب با بیان اینکه دشمنان همواره به دنبال دشمنی با ایران اسلامی هستند و به فکر توطئه هستند، ادامه داد: کشورهای همسایه و همسایه باید بدانند که هر نقطه ای که پایگاهی علیه ایران شود هدف موشک های ایرانی قرار خواهد گرفت و این بوده است. نظام اسلامی در سالهای اخیر نشان داده است.

امام جمعه موقت میاندوآب گفت: باید هر روز بر توان و قدرت خود بیافزاییم زیرا هر چه قویتر باشیم دشمن ناامیدتر می شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی امروز مایه امید عاشقان و یأس برای دشمنان نظام است، افزود: در دستور کار قرار داده است.

امامی با بیان اینکه در مقابل حمله ترکیبی باید پدافند ترکیبی راه اندازی کنیم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری توضیح و تصمیم جهادی داده اند، بنابراین نباید در این زمینه سکوت کرد.

امام جمعه موقت میاندوآب افزود: دشمن در فضای مجازی و خبرگزاری ها و امپراتوری رسانه ای هدف یأس و ناکارآمدی است و می خواهد امیدها را به یأس تبدیل کند.

وی افزود: اقدامات دولت انقلابی و حرکت جهادی و حضور دولتمردان در صحنه، امید را در جامعه پرورش داده است.

وی نقشه دوم دشمن را سیاه نمایی عنوان کرد و گفت: دشمن نمی خواهد دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی دیده شود و مردم را ناامید کند، بلکه از سوی دیگر به دنبال چهره کشتی گیران مفسد است.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی عدالت اجتماعی در عرصه های مختلف اعم از بهداشت، عمران، علمی و … با انقلاب اسلامی به وجود آمده و امنیت ما در خاورمیانه و جهان بی بدیل است.

وی با تاکید بر اینکه باید مراقب توطئه های دشمنان بود، گفت: دشمن به دنبال این بوده که مردم را نسبت به روحانیت که رابط امام و امت است بدبین کند و از این رو مردم باید هوشیار باشند.

امام جمعه موقت میاندوآب با اشاره به اینکه دشمن از اول انقلاب تاکنون سنگسار شده است، گفت:


تولید راه نجات اقتصاد کشور است

حجت الاسلام عسگر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سال هاست چه می نویسند و چرا می نویسند، گفت: طبقات نخبه ای وجود دارد که هر کدام بنا به وظایف خود باید در این گفتمان نقش آفرینی کنند. یا فرهنگ یا جریان.

امام جمعه از چهاربرج با بیان اینکه موضوع اقتصاد به دلیل نیازها و اولویت های جامعه عمدتاً به دلیل بی توجهی یا کم توجهی مسئولان در اولویت است، افزود: شاید امروز باید بازسازی فرهنگی در اولویت باشد.

وی همچنین امسال را سال «تولید دانش بنیان، اشتغال زایی» عنوان کرد و گفت: تولید; راه نجات اقتصاد کشور از این وضعیت اقتصادی این است که تلاش نیروی کار و تولید به عنوان یکی از ارکان اصلی شکوفایی اقتصادی و از ارزش های مهم فردی و جمعی اسلام معرفی شده است.

جلالی با اشاره به اهمیت و جایگاه کار در اسلام گفت: از دیدگاه اسلام، کار و تولید اقتصادی علاوه بر کسب درآمد و رفع نیازی که مؤمن را به آن میل می کند، ارزش ذاتی نیز دارد و این بار بیشتر به این دلیل است که اسلام کار را عبادت می داند و هدف از تولید در اینجا هر نوع اشتغال قانونی برای تأمین زندگی و توسعه اقتصادی فرد و جامعه است و شامل کشاورزی، دامداری، صنعت و مانند آن می شود.


اکثر مشکلات اقتصادی با حکومت جهادی قابل حل است

امام جمعه خوی در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: مقام معظم رهبری امسال را سال تولید، اساس دانش، ایجاد اشتغال نامیدند و همه نیاز دارند در راستای اجرای شعار سال قدم بردارند.

حجت‌الاسلام قاسم خانی افزود: دانش‌سازی به‌عنوان نوع جدیدی از تولید ثروت و انباشت سرمایه در علم و فناوری، در کشورهایی که دانش‌بنیان هستند و عناصر و شاخص‌های خاص خود را دارند، به یک اقتصاد بزرگ تبدیل شده و اقتصاد آنها به اقتصاد مبتنی بر اقتصاد تبدیل شده است. بر دانش.”

«نیازی نداریم حتی یک روز را در این دولت تلف کنیم. او گفت: «ما شدیداً به حکومت جهادی نیاز داریم.


اقتصاد مقاومتی کلید حل مشکلات اقتصادی است

حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه ماکو در خطبه های عبادت سیاسی نماز جمعه گفت: چالش های اقتصادی دهه 90 دلیل نامگذاری شعار سال دانش بنیان و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری بود. شعار اقتصادی

وی گفت: اگرچه سال هاست که «اقتصاد مقاومتی» در بیانات رهبر معظم انقلاب به عنوان کلید حل مشکلات اقتصادی مورد استفاده قرار گرفته و کارکنان دولت نیز بر اجرای آن تاکید دارند، اما تردیدی نیست که در در سال های اخیر اقتصاد مقاومتی سرلوحه کار دولت ها بوده است، قطعا امروز وضعیت دهه 90 بسیار بهتر از الان بود و عدالت اقتصادی نیز اعمال شده است.

وی بیان کرد: در واقع وضعیت اقتصادی کنونی کشور این را نشان می دهد; در این مدت نه تنها دولت ها به اقتصاد مقاومتی توجهی نکردند. بلکه در بیشتر موارد، اقداماتی که آنها انجام داده اند اغلب در تضاد با نظریه های اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید