توجه به تیم امید باید بیشتر از تیم ملی باشد/ مشکل من این است که با دلال نمی بندم!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پس از پایان بازی دوستانه تیم امید ایران و گل گهر، وزیر ورزش به همراه وزیر ورزش و امیر گله نوی در جمع خبرنگاران گفت: امیدوارم این بار زحمات شما (حمید سجادی) و همکارانتان محقق شود و ورزش به نتیجه برسد. در دستان تیم امید آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم تا پنج دهه دیگر این تیم خدای نکرده به حق خود برسد.

وی خطاب به وزیر ورزش افزود: نگاهی که برای تیم ملی بزرگسالان وجود دارد باید بیشتر از تیم امید باشد. آقای مهدوی کیا گلایه هایی داشت که ما می دانیم درست است. امیدوارم این تیم مورد توجه قرار بگیرد. جام جهانی خیلی مهم است، اما ما نباید این پسران را هم فراموش کنیم.

سرمربی تیم فوتبال گل گهر خاطرنشان کرد: تیم آنها در زمین عالی است اما باید در خارج از زمین قوی باشند. این بازیکنان باید همیشه در سطح بین المللی بازی کنند، آنها با بازی با گلگوتا و تیم های مشابه چیزی به دست نمی آورند. بازیکنان تیم امید قطر رکورد 50 بازی بین المللی را در کارنامه خود دارند. باید نگاه ویژه ای به تیم امید باشد.

کالا نویی افزود: تا پیش از این هر مربی در تیم امید به فکر عبور از یک مرحله بود، اما حالا مهدوی کیا کار خوبی کرده و کاری کرده که کره ای ها و ژاپنی ها سال هاست انجام می دهند.

وی گفت: در گذشته بهترین معلمان کلاس اولی بودند، اما به تیم های انبوه به ویژه تیم امید که پل ارتباطی بین تیم بزرگسالان و قلعه نویی است، توجهی نداریم. در گذشته هم اینطور بوده و حتی بازیکنان بارها در فرودگاه مانده اند و اجازه خروج از کشورشان را نداشته اند. انتظار ما این است که اکنون بعد از 40 سال مدیریت ورزشی (حمید سجادی وزیر ورزش) نگاه ورزشی و مدیریتی خوبی داشته باشد و نگاه سیاسی از ورزش دور باشد.

وی افزود: در کشورهای عربی به اندازه تیم امید به تیم ملی خود اهمیت نمی دهند. زمانی که من در قطر بازی می کردم، دو هتل در سراسر کشور وجود داشت، اما امید آن کشور اقامت در هتلی بود که بهتر بود و 40 سال پیش توانستند در جوانان قهرمان جهان شوند. اینجا اینطور نیست و پنج دهه است که به دلیل عدم حاکمیت و بسیاری مشکلات دیگر به المپیک نرفته ایم. ما از نظر استعداد در دنیا بهترین هستیم اما با حضور آقای سجادی تغییرات بزرگی در ورزش ایجاد شد.

گل گهر گفت: دولت باید ورزش و جوانان را تقسیم کند زیرا در یک وزارتخانه دخالت می شود و هر دو آسیب می بینند. اگر از هم جدا شوند، هم بخش ورزش و هم بخش جوانان سود بیشتری خواهند برد.

قلعه نویی درباره برگزاری بازی های دوستانه با تیم های خارجی یادآور شد: این بازی ها اصلا قابل مقایسه با تیم گل گهر نیست. یک محیط خارج از کشور می تواند به امید کمک زیادی کند. ببینید الان برای این که این مسابقه برگزار شود، وزیر دستور داد این دیدار در ورزشگاه آزادی برگزار شود وگرنه بازی لغو می شد. می بینید چقدر تفکر مدیریتی در این کشور کوتاه است و اگر آقای سجادی ورزشکار نبود این مسابقه لغو می شد.

وی با بیان اینکه با وزیر ورزش درباره گرفتن 7 امتیاز از تیمش صحبت کرده است، گفت: ما اصلا در این مورد صحبت نکردیم اما چیزی که باید به شما بگویم این است که هفت امتیاز نبود و حدود 30 امتیاز از دست دادیم. 9 گل ناعادلانه ای که انضباطی محسوب می شود را بشمار، می بینی چقدر گل خورده ایم و چند گل خورده ایم. ماشین خریده و دفتر استعلام های لازم را انجام می دهد و هزینه را پرداخت می کند، اما ناگهان در خیابان گرفتار می شوید.

سرمربی تیم فوتبال گل گهر خاطرنشان کرد: در این شرایط چه کسی مقصر است؟ اونی که پرس و جو کرد ایراد امیر گله نوی این است که با دلال نمی بندد. کیروش استنلی را با 100 و کسری به ایران آوردیم یا همان گئورگی ولسیانی را آوردیم که با 70، 80 هزار دلار کاپیتان سپاهان شد، اما بازیکنان را 500 هزار یورو آوردند. همین اریک بانیاما را با 70، 80 هزار آوردیم. اگر برویم بازیکن را 800 هزار دلار بیاوریم این رای را نمی دانند چون در 800 هزار دلار چیزی از دست نمی رود. هرکسی بخواهد در این مملکت خدمت کند کتک می خورد. شما نباید خدمت کنید و اگر زحمت بکشید کتک می خورید. همین برنامه برای شش هفته در نظر گرفته شده بود، اما چند سالی است که یا آقای گل نزدیک است یا آقای گلی. من هم باید با 600 هزار یورو بازیکن بیاورم نه اینکه با او بازی کنم و بروم فیفا و پولش را بگیرم و در نهایت محروم شویم. اگر سالم کار کنید، این اتفاق برای شما می افتد.

او گفت: سال گذشته یکی از بدترین سال های زندگی من بود و اگر من نبودم ممکن بود اتفاقات دیگری بیفتد.

کالا نویی به تیم ملی فوتبال در جام جهانی گفت: باید به همه افرادی که تلاش کردند تبریک و تشکر کنیم. نگاه ها باید تغییر کند و بازی های بزرگ بین المللی برای تیم ملی در نظر گرفته شود. می گویند قرعه آسانی داریم اما در جام جهانی قرعه آسانی وجود ندارد و همه تیم ها مراحل سختی را پشت سر گذاشته اند. البته این تیم ملی موقعیت های بسیار خوبی دارد و در صورت تغییر دیدگاه ها حتی امیدواریم به مرحله بعد صعود کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی با اسکوچیچ می تواند در گروه صعود کند، گفت: نمی خواهم وارد جزئیات شوم. آقای اسکوچیچ زحمت کشیده و نتایج خوبی کسب کرده است و مدیران باید تصمیم بگیرند.

وی در خصوص اینکه تیم ملی در گروه سیاسی قرار دارد، گفت: در ورزش باید نگاه ورزشی و قهرمانانه داشت اما حساسیت وجود دارد و باید این نگاه را از ورزش کشور دور کنیم. شعار فیفا چیست؟ بازی جوانمردانه و جدایی ورزش از سیاست، اما ما چندین دهه است که آسیب دیده ایم. باید نگاه فوتبالی داشته باشیم و این کار را با قدرت انجام دهیم و با نتایج خوب به پایان برسانیم.

وی افزود: فوتبال بسیار مدرن شده است و فوتبال 30 متر با آن فاصله دارد. حالا همه تیم ها به این شکل و فشرده کار می کنند. خوب است که بتوانی با تیم های بزرگ دنیا کار کنی و سبک آن تیم ها خیلی مهم نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید