توجه به دولت الکترونیک یکی از اولویت های اصلی دولت سیزدهم است


ساعت: 10:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۹
کد خبر: 1898465

میشم لطیفی گفت: در دولت مردمی توجه به دولت الکترونیک یکی از اولویت های اصلی محسوب می شود. در صورت اجرایی شدن دولت الکترونیک، کارآمدی دستگاه های اجرایی و رضایتمندی مردم افزایش می یابد. باعث کاهش مراجعات به دستگاه های اجرایی و کاهش نیروی انسانی در دستگاه های اجرایی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میشم لطیفی رئیس سازمان امور اداری و کار کشور در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه) شورای اسلامی شهر و در جریان بررسی عملکرد نهادهای مسئول برای تحقق اهداف دولت هوشمند و ارائه خدمات الکترونیکی: در نظام عصر اطلاعات چاره ای جز آن نداریم. بنابراین در دولت مردمی توجه به دولت الکترونیک یکی از اولویت های اصلی محسوب می شود. در صورت اجرایی شدن دولت الکترونیک، کارآمدی دستگاه های اجرایی و رضایتمندی مردم افزایش می یابد. باعث کاهش مراجعات به دستگاه های اجرایی و کاهش نیروی انسانی در دستگاه های اجرایی می شود.

وی افزود: با تحقق دولت الکترونیک مردم در هر ساعت از شبانه روز می توانند به خدمات لازم دسترسی داشته باشند. خوشبختانه با همکاری هایی که بین دولت و شورای اسلامی ایجاد شده، گام بلندی در امر صدور مجوز برداشته شده و اکنون یکی از آرزوهای دیرینه محقق شده است. صدور مجوز در الگوی دولت الکترونیک برای مردم آسان شده است. مرحله دوم بحث خدمات الکترونیکی است. در قانون بودجه سال 1401 سازمان اداری و سازمان استخدامی موظفند اولین گام را در جهت آمار خدمات ارائه شده توسط دولت به مردم بردارند.

رئیس سازمان امور اداری و کار کشور گفت: امروز دولت جمهوری اسلامی ایران 6 هزار نوع خدمت به مردم ارائه کرده است که نزدیک به 2 هزار نوع آن در بستر شبکه های اطلاعاتی و سامانه های مجازی قابل ارائه است. برخی از خدمات نیاز به حضور مستقیم افراد دارند، اما بخشی دیگر را می توان در چارچوب سیستم های مجازی انجام داد.

لطیفی همچنین گفت: برای ارائه خدمات آنلاین به مردم اولویت ها را تعیین کرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید