توجه به فعالیت های فرهنگی و هنری در اولویت دولت اصلی است


ساعت: 21:22
تاریخ انتشار: 1401/03/19
کد خبر: 1854767

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توجه ویژه به طرح ها و اقدامات فرهنگی و هنری از اولویت ها و موضوعات مورد توجه رئیس جمهور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در مراسم پنجمین دوسالانه کتاب برتر استان سمنان با حضور جمعی از نویسندگان و هنرمندان استان سمنان اظهار داشت: شاهرود به دلیل داشتن یک نقطه درخشان در اقلیم ایران بزرگ می درخشد. به مشاهیر بزرگش

وی گفت: با وجود فناوری های نوین، حوزه کتاب به عنوان مهم ترین حوزه فرهنگی کشورمان شناخته می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: مردم ایران اسلامی مردمی بسیار بافرهنگ و توجه هستند و ما باید هنر نشان دادن ثروت خود را به جهانیان داشته باشیم.

اسماعیلی گفت: بر اساس بررسی ها و تحقیقات انجام شده در فروردین ماه 1401 بالغ بر 43.5 درصد از مخاطبان به طور متوسط ​​30 دقیقه در روز به مطالعه کتاب و کتابخوانی علاقه مند هستند.

وی گفت: استاندار سمنان به عنوان مدیر فرهنگی معتقد است که وظیفه دارد از حوزه فرهنگ و هنر حمایت کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توجه ویژه به طرح ها و اقدامات فرهنگی و هنری از اولویت ها و موضوعات مورد توجه رئیس جمهور است.

سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان نیز در جمع هنرمندان و نویسندگان استان سمنان گفت: سمنان استانی دانشگاهی است که نسبت به میانگین کشوری باسوادی بالاتری دارد.

وی گفت: در استان سمنان بالغ بر هزار نویسنده وجود دارد که هر ساله تعداد زیادی کتاب در آن استان به زیورآلات تزیین می شود.

استاندار سمنان گفت: در سفر رئیس جمهور به استان سمنان، تکمیل چند پروژه عمرانی در اداره کل فرهنگ اسلامی و رهبری استان سمنان به تصویب رسید.

مراسم تجلیل از برترین های دوسالانه کتاب استان سمنان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در فرهنگسرای مهر شاهرود برگزار شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید