توزیع کالا جهت تنظیم بازار توسط 628 نمایندگی توزیع در کرمانشاه


ساعت: 08:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۲
کد خبر: 1815060

مدیر توسعه تجارت جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اعلام کرد؛

عبدالحسین احمدی گفت: شبکه توزیع کالا برای تنظیم بازار در قالب 628 نمایندگی توزیع در سراسر استان اقدام به توزیع کالا می کند و در نظر داریم اکثر نمایندگی های توزیع را به مناطق کم برخوردار هدایت کنیم تا دسترسی مردم این مناطق افزایش یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبدالحسین احمدی به مرصادنیوز گفت: از شهریورماه که تعیین تکلیف تنظیم بازار به سازمان جهاد کشاورزی شد، علاوه بر توزیع گوشت منجمد گوساله با قیمت هر کیلوگرم 115 هزار تن، 1700 تن گوشت منجمد گوسفندی با قیمت 102 هزار تومان توزیع می شود. توسط سامانه بازرگام

وی افزود: روزانه به طور متوسط ​​150 تن گوشت مرغ گرم از کشتارگاه های عرضه شده توسط مرغداری های استان توزیع می شود.

احمدی با بیان اینکه در مجموع 27 هزار تن گوشت مرغ به صورت گرم توزیع می شود، خاطرنشان کرد: گوشت مرغ گرم حداکثر با قیمت 31 هزار تن توزیع می شود که البته گاهی به دلیل تنظیم بازار با قیمت کمتری توزیع می شود.

وی گفت: همچنین یک هزار و 427 تن گوشت مرغ منجمد با قیمت 20 هزار تن توزیع شد.

مدیر توسعه تجارت جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از توزیع یک هزار و 824 تن شکر خبر داد و گفت: بخشی از این میزان در قالب بسته بندی 15 کیلوگرمی برای هر خانوار و 700 تن مابقی در دو مرحله در اختیار اصناف قرار گرفت. صنایع توزیع شد.

احمدی گفت: با توجه به فرا رسیدن عید فعالیت قنادان و برنجپزها افزایش می یابد که بر این اساس در دو مرحله شکر بین آنها توزیع شد.

وی افزود: همچنین در مجموع 3 هزار و 700 تن برنج توزیع شد که 1760 تن برنج هندی، 1890 تن برنج تایلندی و 50 تن برنج پاکستانی و برنج پاکستانی در سامانه بازرگام توزیع شد.

احمدی تصریح کرد: برنج تایلندی با قیمت کیلویی 12 هزار و 500 تن، برنج هندی 18 هزار و 500 تن به دست مصرف کننده نهایی برسد.

وی افزود: شرکت بازرگانی دولتی به صورت خودسرانه قیمت برنج هندی را به 24 هزار تن افزایش داد، اما تنظیم بازار جهاد کشاورزی آن را نپذیرفت و قیمت برنج هندی را به همان نرخ 18 هزار و 500 تن برگرداند.

برای تامین نفت خانوار مشکلی وجود ندارد

مدیر توسعه تجارت ژرمان خصورزی استان کرمانشاه گفت: برای تامین نفت خانوارها مشکلی نداریم به طوری که ماهیانه بین 1600 تا 1800 تن روغن بین خانوارها توزیع می شود و ماهانه سهمیه های مختلفی به اصناف اختصاص می یابد. با پیگیری و مکاتبات، با توجه به اینکه برخی از کارخانه ها با مشکل توزیع ارز مواجه هستند، 300 تن روغن به قنادی ها و برنج ها تحویل داده شد و 300 تن دیگر نیز در این ماه توزیع شد که به صورت مویرگی و با دقت فراوان توزیع می شود.

احمدی گفت: در حال حاضر یک هزار و 600 تن برنج تایلندی و هندی در شهرستان های استان کرمانشاه توزیع می شود که 800 تن برنج در کرمانشاه و 800 تن دیگر در شهرستان توزیع می شود.

وی گفت: همچنین 325 تن شکر در بسته بندی بین خانوارها و 400 تن دیگر به میزان 15 هزار تن بین خانوارها توزیع می شود. البته سعی می کنیم بخشی از این مقدار شکر را به کارخانه های کوچک قند تحویل دهیم تا شکر تولید شود تا با قیمت دولتی به دست مصرف کنندگان برسد.

احمدی افزود: با توجه به افزایش تقاضای مرغ از سهمیه 400 تنی مرغ منجمد، مجوز توزیع برای 300 تن اخذ شد که باعث کاهش قیمت مرغ گرم و کاهش سرعت انتشار مرغ منجمد شد، بنابراین تولیدکنندگان مرغ آسیب نبینند.»

وی گفت: شبکه توزیع روغن به صورت مویرگی توسط شرکت های توزیع کننده درب واحدهای تولیدی انجام می شود و شکر توسط اتحادیه ها با درصد کمی سود بر روی درب واحدها توزیع می شود.

احمدی خاطرنشان کرد: شبکه توزیع در قالب 628 عامل توزیع در سراسر استان متشکل از اصناف صادق، فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی های کارمندی، کارگری و نظامی اقدام به توزیع کالا می کند و در نظر داریم اکثر نمایندگی های توزیع را در مناطق کم برخوردار توزیع کنیم. . برای افزایش دسترسی مردم در این مناطق تلاش کنید.

وی از رونق سامانه بازرگام با افزایش تعداد کالاهای عرضه شده خبر داد و افزود: در این سامانه اقلامی مانند برنج، تخم مرغ، روغن، ماکارونی و … وجود دارد. بصورت رایگان و تحت عنوان فروش اینترنتی درب تحویل داده می شود.

توزیع میوه شب عید 26 اسفند در کرمانشاه

احمدی با اشاره به تحویل میوه در شب عید تصریح کرد: 250 تن سیب درختی و 500 تن پرتقال خریداری و به سردخانه های استان منتقل شد.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: همکاران تعاونی روستایی به استان های مبدا مراجعه و میوه های باکیفیت منتخب را انتخاب کردند که از 26 اسفند با 79 توزیع کننده در کرمانشاه و 70 نمایندگی در شهرستان ها توزیع می شود و قیمت ها به میزان قابل توجهی کمتر از بازار.

احمدی از اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح شامل ۱۳۰ نیروی بازرسی در قالب ۳۴ تیم در دو شیفت صبح و عصر با نظارت قوی بر بازار است.

وی افزود: در بازرسی های ویژه نوروزی از ظرفیت 670 نفر از نیروهای بسیج اصناف به همراه بازرسان جهاد کشاورزی استفاده می شود.

احمدی با بیان اینکه سامانه 124 آماده دریافت سیگنال تخلفات صنفی است، تصریح کرد: نظارت ویژه بر نانوایی ها در دستور کار بازرسان قرار دارد، بنابراین در مجموع 7627 بازدید از این مراکز و در مجموع 612 مورد تخلف از ارزش ریالی بوده است. هشت میلیارد تن که برای رای دادن به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی افزود: از ابتدای آذرماه تاکنون 32 هزار مورد بازرسی و 2100 فقره تخلف به ارزش 58 میلیارد ریال صورت گرفته که با احتساب تخلفات نانوایی ها و سایر اتحادیه ها به 89 میلیارد تومان رسیده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید