توسعه ورزش بانوان در کوم و ایجاد افتخار برای دختران ورزشکار اهل کوم

ساعت: 22:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۹
کد خبر: 1793326

چند سالی است که ورزش بانوان کوم علیرغم برخی کاستی ها پیشرفت چشمگیری داشته است و به جرات می توان گفت که در هر دوره از مسابقات کشوری و بین المللی دختران کوم برنده و مدال های کوم هستند. 40 هیئت ورزشی بانوان در کوم فعال هستند و در مسابقات مختلف ورزشی حضور جدی دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده، چند سالی است که ورزش بانوان کوم علیرغم برخی کاستی ها پیشرفت چشمگیری داشته است و به جرات می توان گفت که در هر دوره از مسابقات کشوری و بین المللی دختران کوم برنده و مدال های کوم هستند. 40 هیئت ورزشی بانوان در کوم فعال هستند و در مسابقات مختلف ورزشی حضور جدی دارند.

بانوان کوم نه تنها در ورزش بلکه در داوری و مربیگری نیز عناوین شایسته ای کسب خواهند کرد.اخیراً قبل از آغاز رسمی مسابقات قهرمانی کاراته در آلماتی قزاقستان، محدث آهویان موفق به کسب درجه JB کمیته شد.

محدث آهویان از مربیان و داوران فعال و مستعد استان نیز به عنوان نماینده داوران استان کوم در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی قزاقستان حضور داشت.

بانوان کوم از ورزش های رزمی مختلف گرفته تا برخی ورزش های توپی و گروهی در بخش بانوان به موفقیت های چشمگیری دست یافته اند.

دختران کومی نایب قهرمان مسابقات والیبال کشور شدند در دیدار پایانی هفته گذشته در زنجان این دیدار با نتیجه 3 بر یک به سود زنجان به پایان رسید و میزبان مسابقات قهرمان مسابقات شد و دختران کوم نایب قهرمان شدند. .

بانوان جوجیتسوکار قم در پیکارهای کوبودو قهرمانی کشور در هفته گذشته موفق به کسب 9 مدال رنگی شدند.

میزبان مسابقات جوجیتسو کوبودو قهرمانی کشور آذربایجان شرقی با حضور بیش از 120 ورزشکار از سراسر کشور بود.

بانوان کوتوله شاغل در استان با مربیگری سمانه سلیمانی و فاطمه سلیمانی موفق به کسب 1 مدال طلا (نرگس دوران)، 4 نقره (فائز حاجی رحیمی، زهرا گربانی، زهرا صادقی، سمانه جوادی) و 5 مدال برنز (زهرا سا محرابی) شدند. ، فاطمه نوبهری). ، آمنه سواد، فاطمه سادات میرسوتی) مقام دوم تیم ملی را کسب کردند.

ستاره های دختران مادرخوانده از جام جهانی

حضور در بزرگترین رویداد هندبال جهان، مسابقات قهرمانی هندبال جهان 2021، حاصل حضور درخشان تیم ملی هندبال بانوان ایران در مسابقات اخیر قهرمانی آسیا است که با حضور در جمع چهار تیم برتر و دریافت اولین جواز حضور در مسابقات جهانی همراه بود. جام هندبال دختران در کوم برای جام جهانی اعلام می شود.

در حالی که مسابقات هندبال قهرمانی جهان 2021 در اسپانیا برگزار شد، سه ملی پوش کومی نیز در این کشور حضور داشتند.

اگرچه تیم ملی هیچ تجربه ای مقابل بهترین تیم های جهان نداشت و در تمامی بازی های خود نتیجه را واگذار کرد، اما تیم ملی کوم به لطف عملکرد عالی که با وجود باخت تیم ملی مقابل حریفان ارائه می دهد، موفق شد. سه بار غافلگیری سه شرکت کننده در مسابقات جهانی تاکنون به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

ابتدا فاطمه خلیلی بانوی ورزشکار کوم که با درخشش خیره کننده خود در ترکیب اصلی مقابل تیم ملی نروژ به عنوان مدافع بازی کرد و بارها دروازه تیم ملی ایران را نجات داد، بهترین بازیکن زمین و سپس در برای دومین بار مقابل آنگولا بازی کرد و به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

الناز قاسمی دیگر هندبالیست کوم در دیدار تیم ملی ازبکستان به عنوان بهترین بازیکن تیم ملی ایران انتخاب شد و الناز قاسمی و نوری عباسی از گلزنان تیم ملی هندبال کشورمان برای میزبانی جام جهانی 2021 هستند. از اسپانیا ..

اولین دوره مسابقات قهرمانی کشور بانوان کارگر کشور هفته گذشته با کسب چهار مدال رنگ از تیراندازان کومی مشهد به پایان رسید.

نرگس کولیوند در رشته تفنگ بادی انفرادی مقام دوم و خدیجه هاشمی در رشته تپانچه بادی مقام سوم را کسب کردند.

همچنین در قسمت تیمی نمایندگان قم در رشته تفنگ بادی مقام دوم و در رشته تپانچه مقام سوم را کسب کردند.

محدودیت های جسمانی زنان دارای معلولیت در کوم مانع پیشرفت ورزش نشد.

ورزشکاران زن استان کوم در مسابقات دو و میدانی قهرمانی کشور کوم اسپورت دو مدال نقره و برنز کسب کردند.

اینها فقط جوایز ورزشکاران کوم در یکی دو هفته اخیر بود. تعداد ورزشکاران کوم در سطح ملی و تیم های ملی بسیار زیاد است که نشان از عزم جدی بانوان کوم در ورزش دارد و قطعا اگر امکانات بیشتری مانند استادیوم و وسایل ورزشی در اختیار بانوان قرار گیرد. کوم در زمینه ورزش بانوان از احترام مضاعف برخوردار است.

داشتن حجاب برای دختران و زنان کوم محدودیتی برای حضور در عرصه های ملی و بین المللی ایجاد نمی کرد. من با حجاب حضور دارم و این موضوع برای من محدود نیست و اولویتم در ورزش است. چهار سال پیش یک باشگاه اتریشی از من دعوت کرد اما شرطش دعوت نکردن به حجاب بود که قبول نکردم، هرچند امکانات بسیار بالایی به من داده شد و تنها دلیل قبول نکردنم عشق به کشور و شهرم بود. از کوم و اعتقادات وجود داشت.

یکی از چهره های باتجربه که از سال 1376 در اداره کل ورزش و جوانان استان کوم حضور دارد و به صورت حرفه ای در ورزش بانوان فعالیت می کند، سید لیلا عنبری است که بانوان وی همواره در ورزش کوم فعالیت دارند. “ورزش زنان و دختران به کوم بسیار افتخار می کنند. معاون وزیر ورزش گفت: در کوم با همکاری نهادهای ذیربط اقدامات مطلوب و مناسبی برای توسعه و تحول ورزش بانوان در کوم انجام شده و ادامه خواهد داشت. زنان در ورزش در کوم، و مدیرکل ورزش و جوانان حمایت خوبی از زنان در این راستا دارد.

وی در عین حال با بیان اینکه مجموعه های انحصاری بانوان نیز در کوم محدود است، اضافه کرد: اگر در کوم جایگاه ویژه ای برای ورزش بانوان وجود داشت وضعیت ورزش بانوان بهتر از الان بود چرا که بسیاری از ورزشکاران در رشته هایی مانند دو و میدانی، هاکی. و فوتبال به چمن و فضای باز نیاز دارد.

زهره فلاح کارشناس ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان کوم با بیان اینکه شاخص های توسعه ورزش بانوان در کوم رو به افزایش است، گفت: 52 باشگاه ورزشی فقط ویژه بانوان وجود دارد و بیش از 19200 ورزشکار زن سازماندهی شده اند. در این استان “.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید