توصیه روزنامه اطلاعات درباره اعتراضات: نگذارید نیروهایی که باید برای سازندگی و رونق تولید به کار گرفته شوند به خیابان ها و کوچه ها بروند.

توصیه روزنامه اطلاعات درباره اعتراضات: نگذارید نیروهایی که باید برای سازندگی و رونق تولید به کار گرفته شوند به خیابان ها و کوچه ها بروند.

وستنیک اطلاعات می نویسد: اگر شرایطی در کشور پیش بیاید که اعتماد مردم به انقلاب و نظام را تحت تاثیر قرار دهد یا نیروهای جوان جامعه را ناامید کند، طبیعی است که دل مردمی که جان خود را فدای انقلاب کردند، خواهند سوخت. و تقویت نظام باید از سوی دولت درخواست شود تا با پختگی بیشتری اوضاع را مدیریت کنیم.

در سه هفته اخیر شاهد شرایطی بودیم که اگر مردم را از وضعیت آگاه نکنیم، قطعا ضرر خواهیم کرد و زمینه شایعات و نمایش، از بین رفتن اعتماد عمومی و رشد نیروهای فرصت طلب را که مردم را طعمه خود می کنند، خواهیم داد. باورها مسئولان نباید وانمود کنند که همه چیز خوب است و اوضاع آرام است و کارگزاران نظام با انگشتان خود همه چیز را رقم می زنند. به ندای رئیس جمهور گوش کنیم، با مردم بازی نکنیم، از نظر نخبگان قدرت برای حل مشکلات استفاده کنیم.

شورشیان می خواهند هر روز فضای کشور را تامین کنند و نیروهای امنیتی را در خیابان ها و خیابان ها بیرون بیاورند، جلوی چشم مردم بگذارند و خسته شان کنند. اگر باور کنیم که شور و شوق هزاران دختر و پسر جوان برای بیان مطالباتشان طبیعی و حق مشروع آنهاست، بدون شک بسیاری از افراد بیرون و عوامل آنها در داخل فرصت را غنیمت شمرده و آب را گل آلود می کنند.

رویارویی نیروهای امنیتی با مردم در هر کشوری اتفاق می افتد و اساسا وظیفه اصلی نیروی انتظامی در کشور این است که در روز خطر به میدان بیایند تا از اغتشاش جلوگیری کرده و جامعه را ناامن کنند. اما نباید به گونه ای عمل کرد که جان این نیروها نیز در خطر باشد و هر روز عده ای بی گناه یا ناآگاه قربانی جهل شوند.

از قدیم الایام بزرگان اخلاق و حکمت متمدن گفته اند که گرهی که با انگشت باز شود را نباید با دندان باز کرد. مردم صاحب انقلاب تیشه را از دوقطبی شدن و چندقطبی شدن نیروهای جوان کشور در جامعه و دانشگاه و کوچه و بازار می جویند.

گرچه با اتکا به توان عظیم ملت می توان هر گرهی را باز کرد و هر مانعی را برطرف کرد، اما کشور ما باید توان خود را در راه سازندگی جهان به کار گیرد.

باید آنها را آموزش دهد که خود را به تکنولوژی روز مجهز کنند، قطع اینترنت یکی از ضایعات بزرگ ملی برای کشور است زیرا صدها هزار جوان ما را بیکار می کند، نظام سلامت کشور را مختل می کند، تجارت خارجی را تهدید می کند و از همه بدتر این است که تصویر بدی از کشور ما در جهان ترسیم می کند.

گرهی که در سه هفته اخیر در کشور پیدا شد را می توان با انگشت خرد باز کرد. نگذاریم این گره بچسبد و نیروهایی که باید برای سازندگی و رونق ساخت کشور به کار گرفته شوند به خیابان بروند.

دیدگاهتان را بنویسید