توطئه دشمنان در کشف حجاب/ لزوم حفظ حجاب به عنوان یک ضرورت دینی

وی با بیان اینکه از سوی دیگر دولت های وابسته به دولت های استعماری همواره از حمایت دینی ملت ها به ویژه ملت های مسلمان هراس داشتند، اظهار داشت: آن دولت ها با تفکر غلطی که داشتند، همیشه فکر می کردند که مقابله با دین و فرهنگ حمایت مردم می تواند باعث تثبیت دولت و نظام شود وابستگان آنها باید موثر باشند.

مدیرکل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به برتری دینی و فرهنگی ایران، تصریح کرد: ایران از پشتوانه ایمان دینی و الهی برخوردار بود و نسبت به اهل بیت (علیهم السلام) و اهل بیت (علیهم السلام) و روشن فکران اعتقادات خاصی داشت. آیات قرآن.

وی با بیان اینکه دولت های قبل از انقلاب اسلامی که در کشور ما شکل گرفت، از آنجایی که نتوانستند خواسته های خود را بر اساس اعتقادات مردم جامعه برآورده کنند، تنها بر اساس مظاهر دینی و اعتقادی مردم عمل می کردند. : یکی از اقدامات رضاخان پس از تثبیت ظاهری دولت خود در صدد اجرای کشف حجاب در جامعه بود.

حجت الاسلام ناصر با بیان اینکه رضاخان فکر می کرد اگر بخواهیم مانند کشورهای استعمارگر انگلیس، آمریکا و… باشیم، باید منش و سیره مردم ایران شبیه آنها باشد، ادامه داد: تفکر غلط. که حکومت رضاخان را از ابتدا آغاز کرد و در روزنامه ها و مجلات آن زمان با این دیدگاه که تنها راه پیشرفت پیروی از فرهنگ غرب است، بحث کشف حجاب مطرح شد.

وی با بیان اینکه پهلوی در مورد حجاب 3 دیدگاه داشت، افزود: پهلوی معتقد بود که حجاب مخالف تمدن و حجاب خلاف قانون طبیعت است و بعدها گشایش حجاب را به عنوان قانون مطرح کرد.

مدیرکل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه پهلوی حجاب را مانع حضور زنان در جامعه می دانست، ابراز داشت: پهلوی حجاب زن را عامل عقب ماندگی جامعه می دانست و در این راستا گشایش حجاب در دستور کار پهلوی قرار گرفت.

وی حذف حجاب از جوامع اسلامی را یکی از برنامه های استعمار جهانی عنوان کرد و تصریح کرد: در سخنرانی رضاخان زنان مجبور شدند با لباس های غربی ظاهر شوند و شرمسار به دیوار رو به رو شوند و برخی نیز گریه کردند که این نشان دهنده حرف مردم بود. نگاه و میل به حجاب.اما چون باید با این لباس و پوشش در این مراسم حاضر می شدند.

حجت الاسلام ناصر با یادآوری شهادت تعدادی از بانوان در پرونده کشف حجاب رضاحانی، گفت: کشف حجاب رضاحانی منجر به تخریب مسجد گوهرشاد شد.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی نظام اسلامی، دشمن توطئه های مختلفی طراحی کرد که همگی با شکست مواجه شد، ادامه داد: امروز دشمن از همین تعبیر برای افشای حجاب استفاده می کند و با شبهاتی که ایجاد می کند به دنبال حمله به نظام اسلامی است. بصیرت مرم، این نقشه دشمن شکست خورده است.

مدیرکل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه همانطور که رهبری فرمودند: حفظ حجاب یک ضرورت دینی است، افزود: زمانی که انقلاب در خطر باشد یا نیاز به ایفای نقش مردم باشد کسانی که ضعیف در حجاب نیز در خط مقدم انقلاب هستند و از آن دفاع می کنند

وی با بیان اینکه رژیم پهلوی فکر می‌کرد اگر می‌خواهد پیشرفت کند باید سبک زندگی زنان مانند کشورهای غربی باشد که این طرز فکر اشتباه بود.

حجت الاسلام ناصر با بیان اینکه حجاب که یکی از شعائر اسلامی است همچنان پابرجاست، اظهار داشت: امروز زنان اروپایی به این تفکر و حجاب گرایش پیدا کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید