فرهنگ عفاف و حجاب راه گسترش و حفظ باورهای دینی است


ساعت: 15:58
تاریخ انتشار: 24.04.1401
کد خبر: 1883300

سید عبدالروف حسینی گفت: حجاب و عفاف به عنوان یکی از ضروریات اعتقاد دینی نیازمند برنامه ریزی صحیح در سه حوزه فردی، خانوادگی و اجتماعی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید عبدالرئوف حسینی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون اظهار داشت: نقش حکومت اسلامی در ایجاد و ترویج این باور ممکن است و در نگاه عمیق تر امری ضروری و ضروری است و خانواده و خانواده را می شناخت. جامعه را به خوبی در عرصه فعالیت های علمی و فرهنگی مورد توجه قرار می دهد و جایگاه هر یک را در نظر می گیرد.

وی افزود: مرحله نهادینه سازی گسترش فرهنگی و حفظ و حراست از باورهای ترویجی با استفاده از ابزارها و روش های کاملاً مدرن و مؤثر انجام شد. برای نهادینه شدن گسترش و حفظ فرهنگ عفاف و حجاب باید از توانمندی ها، اختیارات و امکانات موجود در نهادهای ملی بهره برد.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: برای بهره مندی از ادارات و سازمان ها مانند آموزش و پرورش، بخشداری، دانشگاه و نهادهای اقتصادی، فرهنگی و حتی بهداشتی کشور نقش بسزایی در دستیابی به هدف مورد نظر به ویژه آموزش و پرورش دارند که در همه زمینه ها و همه نهادها نقش دارند، باید از ظرفیت آموزش و پرورش در حد توان خود استفاده کرد.

حسینی اذعان داشت: حجاب و عفاف به عنوان یکی از ضروریات اعتقادات دینی نیازمند برنامه ریزی صحیح در سه حوزه فردی، خانواده و اجتماعی است. خانواده در بحث عفاف و حجاب بر فرد مؤثر است، بعد از خانواده مدرسه مسئول نهادینه کردن باورهای دینی و فرهنگی حجاب و عفاف خواهد بود.

حسینی خاطرنشان کرد: استفاده از ابزارهای آموزشی موثر و مورد علاقه کودکان و دانش آموزان، اصلاح متون آموزشی و قرار دادن متن های جذاب و شیرین متناسب با نیازهای کودکان و کودکان در کتاب های درسی از موثرترین برنامه ها است.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه حجاب نوعی احساسات و خواسته های شخصی است، اظهار داشت: حجاب یک رفتار عینی است که یکی از ارزش ها و نیازهای دینی دین محسوب می شود، عفاف و حجاب به هم مرتبط هستند و هر یک پیش نیاز دیگری است. این بدان معناست که با برنامه ریزی دقیق و گسترده دولت برای ارتقای زندگی در سطح جامعه می توان به جامعه ای پاک دست یافت و جامعه ای پاک را در ظاهر آن با حجاب مشاهده کرد. در واقع حجاب بر پایه عفاف و عفاف و پایه ای استوار است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید