توقعات از دعوا زیاد است/ هدف از مبارزه قهرمانی در آسیا نیست


ساعت: 11:12
تاریخ انتشار: 1401/02/21
کد خبر: 1837996

چرخه انتخاب چراغ ها را در شهرها و استان ها حفظ می کند

قهرمان کشتی تا ۷۲ کیلوگرم آسیا گفت: توقعات از مبارزه زیاد است اما هدف از مبارزه کسب عنوان قهرمانی در آسیا نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی تا وزن 72 کیلوگرم آسیا، محمدرضا محتاری مدال طلای مسابقات کشتی قهرمانی بزرگسالان آسیا در مغولستان با بیان اینکه چرخه انتخابی در شهرستان ها و استان ها اثری از خود به جای گذاشته است، گفت: این دوره از رقابت های کشتی آزاد در کشور مغولستان به پایان رسیده است.

یکی از اعضای تیم ملی کشتی نروژ در جام جهانی نروژ گفت: برای اولین بار در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کردم، البته کم تجربه نبودم و سال گذشته در جام جهانی در نروژ بودم اما این کار من بود. اولین حضور در آسیا با توجه به تجربیاتم توانستم در مغولستان به خوبی مبارزه کنم و مدال طلا بگیرم که اولین مدال آسیایی ام بود و با خاطره ای شیرین بازی های مغول را برایم به ارمغان آورد.

مختاری ادامه داد: با وجود اینکه در مسابقات ارتش های جهان طلا گرفتم اما با کسب اولین مدال آسیایی احساس خوبی داشتم و خوشحالم که توانستم پرچم ایران را به اهتزاز درآورم و امیدوارم بتوانم در بعد از مسابقات نیز این موفقیت را تکرار کنم.

وی خاطرنشان کرد: انتظارات از مبارزه زیاد است اما باید بدانیم که نفرات اعزامی به مغولستان حاصل چرخه انتخابی تیم های ملی هستند و قهرمانان ما که مدال آور بودند تنها پس از مسابقات مغول وارد این چرخه شدند. . اضافه خواهد شد. البته اگر به کارنامه تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات قهرمانی آسیا در سال های اخیر نگاه کنیم، می بینیم که تیم ما در هسته ششم هم قرار دارد. اما با توجه به ترکیب تیم اعزامی مطمئناً نایب قهرمانی نداشت و اگر امیر قاسمی منجزی با بدشانسی مواجه نمی شد و او هم مثل سال های گذشته مدال طلای آسیا را می گرفت قطعا تیم ما قهرمان می شد. .

مختاری افزود: اینکه تیم ملی ایران در مغولستان از مسابقات کشوری و جام تاج و تخت انتخاب شد و چهره های نسبتا جدیدی راهی مسابقات قهرمانی آسیا شدند، انگیزه ای را در بین رزمی کاران کشور ایجاد کرد تا چراغ راه شهرها و استان ها را حفظ کنند. “

قهرمان وزنه برداری تا وزن 72 کیلوگرم آسیا در سال 2022 گفت: البته هدف از مبارزه کشور قهرمانی در آسیا نیست چرا که بارها به دست آمده و شاید این آرزوی برخی از رشته های ورزشی در ایران باشد. اما برای مبارزه ما که نایب قهرمان جهان هستیم.» کسب بیشترین مدال طلا در نروژ یک تورنمنت بین المللی محسوب می شود.

وی گفت: نروژ پس از کسب رتبه پنجم در جام جهانی 2021 به دنبال کسب نتیجه بهتر در جام جهانی 2022 صربستان است. اگر به این مهم برسم، این دومین حضور من در جهان خواهد بود. در نروژ به دلیل کم سابقه بودن در مقام سوم، تحت تاثیر جو سالن قرار گرفتم و نتوانستم نتیجه خوبی بگیرم.

مختاری افزود: البته هدف اصلی من مثل همه کشتی گیران کسب مدال طلای المپیک است و امیدوارم با کسب تجربه در میادین بزرگ بالاخره بتوانم به این هدف بزرگ برسم.

این مبارز تا وزن 72 کیلوگرم با تشکر از حمایت های فدراسیون گفت: از تیم مدیریتی فدراسیون و کادر فنی که برای کشتی زحمت می کشند و با تجهیزاتی که برای آبروی کشتی فراهم کردند تشکر ویژه دارم. ” تو برگشتی تا با آرامش و آسایش ایجاد شده فقط به موفقیت و نتیجه فکر کنی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید