تولیدات هنری دو سال اخیر در شأن شهید سلیمانی نبود/ حضور تئاتر خیابانی «ماه و اردیبهشت» در همایش ملی «سردار آسمانی»

ساعت: 20:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۵
کد خبر: 1795175

مهدی فتحی گفت: سیر تولیدات مختلف در جشنواره سردار آسمانی نشان داده است که مدرسه حاج قاسم دانشگاهی است که هر چه بیشتر به آن فکر کنیم آثار معروف تری از آن استخراج می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بازیگر سریال «برف بی‌صدا می‌بارد» که هرشب از شبکه سه پخش می‌شود، به خبرنگار «تیتریک» گفت: سردار سلیمانی چهره‌ای محبوب بود که با شهادتش الگوی بی‌سابقه‌ای در جهان شد.

مهدی فتحی ادامه داد: این شهید مقاومت پس از شهادت، برای کشور لطف و برکت و رحمت داشت و به عنوان الگوی ایثار و مقاومت چند برابر شد و امروز بسیاری از افراد جامعه می خواهند شبیه سلیمانی باشند.

وی افزود: نمایش ماه و اردیبهشت درباره شهدای مدافع حرم و سردار سلیمانی است.

هنرمند البرزی گفت: خواهر داستان نمایش را تعریف می کند و سردار سلیمانی خبر شهادت برادرش در سوریه را به خانواده شهید می دهد و از دلتنگی و عشق محمد به خانواده و ازدواجش می گوید اما سردار دلا به نمایشنامه می گوید که این مسلمانان رفته اند. برقراری امنیت و آسایش در کشور.

وی با بیان اینکه نمایش «ماه و اردیبهشت» به انتخاب تئاتر ملی سردار آسمانی انتخاب شده است، افزود: مدافعان حرم پاسدار مقدس هستند و در راستای حفظ تمامیت، امنیت و آسایش کشور، رسالت این شهدا را امروز باید به مردم گفت. او از دل این زمین برخاسته و به جامعه تحویل داده شده است..

نایل بازیگر سینما با تاکید بر اینکه نمایش شهدای مدافع حرم نباید به وضعیت کنونی تئاتر دفاع مقدس دچار شود، افزود: این را باید به دلواپسان سپرد، نه اینکه برای مدت کوتاهی نمایشی خلق کنند. زمان به زمان. “.

فاتی گفت: خاطرات گرانبهایی با سردار سلیمانی در دل خانواده های شهدای مدافع حرم وجود دارد و هنرمندان به ویژه کارگردانان و نمایشنامه نویسان باید از این گنجینه ها استفاده کنند.

وی تاکید کرد: آثار ارائه شده در جشنواره تئاتر آسمانی بسیار متنوع است و هنرمندان با زبان هنر به ابعاد مختلف ویژگی های شهید مقاومت پرداخته اند.

این هنرمند افزود: سیر تولیدات مختلف در جشنواره سردار آسمانی نشان داده است که مدرسه حاج قاسم دانشگاهی است که هر چه بیشتر به آن فکر کنیم آثار معروف تری از آن استخراج می شود.

فاطی گفت: در آستانه دومین سالگرد سردار سلیمانی آثار صوتی، تصویری و هنری زیادی تولید شده است که کافی نیست.

وی افزود: هنوز سریال یا فیلمی درباره سردار دلا تولید نشده است اما هنرمندان تئاتر آثاری را تولید کرده اند که به عشق مسئولان نتوانستیم به صورت گسترده در کشور ارائه کنیم.

این هنرمند ادامه داد: این تئاترها باید بارها در پرترددترین نقاط شهر به نمایش درآیند چرا که زبان تئاتر در انتقال فرهنگ شهادت بسیار موثر است.

فتحی در پایان خاطرنشان کرد: من راوی شهید مدافع حرم به فرماندهی سردار دلا بودم، اما اگر این محمدهای بازی ما در خط مقدم مقاومت نبودند امروز داعش و تکفیری ها در دنیا رخنه می کردند. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید