تولید انرژی در پرتو آموزه های عاشورایی


ساعت: 11:50
تاریخ انتشار: 1401/05/14
کد خبر: 1887999

محسن سنجری گفت: اگر نگاه عمیق و راهبردی به آموزه های مکتب عاشورا داشته باشیم قطعاً برای تولید قدرت مهم است و او با روایت زینب کبری و امام سجاد نهضت علیه استکبار را پایه گذاری کرد و خاندان بنی امیه را نابود کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن سنجری در گفتگو با را آرمان گفت: معمولا هر کشور یا هر جریانی برای حفظ تمامیت ارضی و دینی خود نیازمند مولفه های مهم و تاثیرگذار است.

وی افزود: برخی از آنها به دنبال نیروهای نظامی، دولت های قوی و سازمان های قدرتمند هستند و به آنها ملحق می شوند و یا متحدان آنها می شوند تا در صورت لزوم از نظر قدرت دفاعی آنها را دستگیر کنند.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: اما گاهی در بسیاری از موارد کشورهای مورد نظر یا قدرت های یاد شده میدان را خالی می کنند و به توافقات، کنوانسیون ها و … احترامی قائل نیستند.

وی تصریح کرد: اگر نگاه عمیق و راهبردی به آموزه های مکتب عاشورا داشته باشیم، قطعاً برای تولید قدرت مهم است و نهضت علیه استکبار را به گونه ای پایه گذاری کرد که با روایت، سلسله دستگاه اموی را از بین برد. زینب کبری و امام سجاد.

سنجری تاکید کرد: هر نهضت آزادی که در این 1400 سال اتفاق افتاد، برگرفته از درس ها و درس های عاشورا بود و امروز مکتب تشیع یک مکتب مترقی و مترقی است، برگی از برگ های زرین نهضت سیدالشهید و این است. یک دانشگاه عالی دارای یک الگوی کامل و بی نقص برای همه سنین و جنسیت هاست.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: نگاه انسان ساز ایشان از پذیرش توبه تا آغوش سرجون و انقلاب های پی درپی که انقلاب اسلامی مصداق بارز آن است، وجود محرم صفر با بارگاه عظیم عاشورا است. به فرموده امام خمینی این محرم صفر است که اسلام آن را زنده نگه داشته است.

وی افزود: بیداری دلهای خفته برای مهار نزاع با سنجش صفات اهل حق و صفات اهل باطل در محور زیارت عاشورا و معرفی نامردان و ترسوها و نام بردن از خاندان فسدامویی و شخصیت هایی که اعلام می کنند پیشگامان اسلامی سازی هستند و سعی می کنند به هزاران هزار نفر در جهان برسند، فرزند پیامبر را بر نی نشاندند و او را دور کوچه و بازار چرخاندند تا جبهه آتش را از جلوی آتش جدا کنند. نور، برای شکوه زادگاه حیات محمدی و مرگ محمدی او قدرت گفتن از نهر عاشورا را دارد.

سنجری گفت: امام خمینی فرمودند: کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا حرف بزرگی است. کربلا چه کرد؟ سرزمین کربلا در روز عاشورا چه نقشی داشت؟ همه زمین ها باید اینطور باشند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: نقش کربلا این بود که سیدالشهدا علیه السلام با چند نفر جنگیدند، عده کمی به کربلا آمدند و با ظلم یزید و حکومت طاغوت مواجه شدند، با قیصر وقت روبرو شدند. و قربانی کردند و کشته شدند اما ظلم را نپذیرفتند و یزید را شکست دادند.

وی تاکید کرد: همه جا اینگونه باشد و هر روز این گونه باشد، هر روز ملت ما این معنا را داشته باشد که امروز روز عاشورا است و باید در مقابل ظلم بایستیم و اینجا کربلاست و باید بازی کنیم. یک نقش. کربلا را راه اندازی کنیم.

تمام روز عاشورا; نمونه ای از امت اسلامی

سنجری گفت: «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» الگوی امت اسلامی باشد. قیام همگان در هر روز و در هر سرزمینی، عاشورا قیام عدالت خواهان بود، با تعداد کم و ایمان و عشق فراوان، بر ضد ستمگران کاخ نشین و دزدان مستکبر، و دستور داده شده است که این برنامه موضوع اصلی زندگی هر روز و هر روز است. زمین.)

این کارشناس سیاسی افزود: کربلا و عاشورا به هم گره خوردند و ما از کجا می دانیم کربلا چیست و درک خوب از حقیقت حسین (ع) از حقیقت حضرت زینب و قمر بنی هاشم به ما رسیده است. .

وی تصریح کرد: حقیقت امام حسین(ع) با آنچه در افکار ما و در مقابل چشمان ما می گذرد، حقیقتی غیر قابل وصف است. من برای جاه طلبی و شهوت و طغیان و ظلم قیام نکردم، بلکه برای اصلاح کار امت پیشینم قیام کردم. خدایا اگر در تمام زمین جایی برای نشستن نداشتم هرگز با یزید بیعت نمی کردم.

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: مرگ از پی ننگ خوب است; مرگ بهتر از زندگانی ننگین است و من حسین بن علی هستم * الیت عن العثانی احمی آیاالات ابی * من پیرو دین پیامبر هستم.
من حسین بن علی (علیه السلام) قسم خوردم که تسلیم دشمن نخواهم شد، از خانواده پدرم حمایت کنم و از دین پیامبر پیروی کنم. “به من نده.”

سنجری می‌گوید: «مثل مستضعفان با تو بیعت نمی‌کنم.» در فرصتی دیگر، پس از برخورد با ارتش آزاد، در شعری با خبرچین می‌خواند: «سامزی و ما بیل‌موت ارو علی‌ال فاطی» در پایان گفت: متأسفانه زندگی تحت فشار دیگران را تحقیر آمیز خواند و سپس افزود: من از مرگ نمی ترسم. مرگ آسان ترین راه برای رسیدن به افتخار است. مرگ در راه عزت، حیات جاودانی است و زندگی شرم آور، مرگی بی جان. آیا مرا تا حد مرگ می ترسانی چه تصور اشتباهی! وظيفه من بالاتر از تحمل ستم از ترس مرگ است. تو دیگه نمیتونی منو بکشی به مردن در راه خدا خوش آمدید. اما شما نمی توانید با کشتن من جلال و افتخار مرا از بین ببرید. چه ترسی از مرگ؟

وی افزود: مرگ دوستی شهادت است، مرگ با عزت، دوری از ذلت و آزادگی در پرتو لطف الهی چون منافاتی با اراده الهی ندارد بهترین فرمول زندگی حسینی خواهد بود. و جزء ثابتی از قدرت نرم و سخت برای قوام روانی مدرسه او خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید