تولید دانش بنیان موجب اشتغالزایی شد/ تحقق شعار سال در دولت سیزدهم


ساعت: 10:56
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817761

رهبری با بیان اینکه اگر تولید بر اساس دانش باشد اشتغال زایی می شود، گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم مردم امید به تحقق شعار سال جدید بیشتر می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ همایون رهبر در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک با اشاره به شعار سال گفت: نامگذاری امسال تولید دانش بنیان و ایجاد اشتغال است. منطق علمی و تجربی قوی دارد.

وی افزود: تولید همان چیزی است که می تواند همه مشکلات اقتصادی و معیشتی را حل کند، تولید می تواند باعث رشد اقتصادی و در مهار تورم موثر باشد و رونق تولید باعث ایجاد اشتغال و رفاه عمومی می شود.

این کارشناس سیاسی گفت: مدیریت شعار را به دو شرط پیوند می زند که تولید کک دانش بنیان منجر به اشتغالزایی می شود اما هدف از دانش بنیان این است که همه ظرفیت های علمی، پژوهشی و پژوهشی باید به صنعت کمک کند تا به یک تولید حرفه ای تبدیل شود. . و خروجی که با دانش همراه است بسیار متفاوت است.

مقام معظم رهبری گفتند: تولید بر اساس دانش، ظرفیت تولید آزاد است و بخش دوم که ایجاد اشتغال می کند محقق می شود. ایشان تاکید کردند که اجرای این شعار در دستور کار قرار دارد اما لازمه دوم این است که تمامی دستگاه های ذیربط بدون اتلاف وقت، طرح های تولید دانش بنیان و مراحل قانونی را به سرعت طی کرده و از تمامی فرصت ها برای آموزش، آموزش و پژوهش استفاده کنند. لازم به ذکر است که این مراکز برای افزایش تولید بسیج شده اند.

وی با اشاره به تسهیل در صدور مجوز تولید گفت: یکی از بروکراسی های فرسایشی بحث صدور مجوز به شرکت های تولیدی است. اقدامات خوبی در دولت انجام شده و باید تسریع شود تا یک واحد تولیدی مجوز تولید بگیرد. از سوی دیگر، مبارزه جدی با قاچاق کالا به قدری مهم است که می تواند به اندازه تخریب اقتصاد مانند ویروس ها و موریانه ها موثر باشد.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: برای تحقق شعار سال باید از واردات کالاهایی که می توان به شکل مشابه در کشور تولید کرد، جلوگیری کرد. اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم مردم، امید به شعار سال جدید بیشتر شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید