تولید گاز کشور بی نظیر است/ مصرف انرژی ایران 2.5 برابر میانگین جهانی است

و ادامه داد: با تصمیمات و برنامه های خوب دولت هم در حوزه زندگی و صنعت و حمل و نقل و هم با کمک مردم مصرف را کنترل خواهیم کرد.

وی ضمن تشکر و قدردانی از تمامی همکاران و فعالان صنعت نفت که به گفته وی نزدیک به 2 ماه است که در حالت آماده باش بوده و بی وقفه کار کرده اند، گفت: به دلیل این تلاش ها اختلال در تولید نداشته ایم، بلکه حداکثر تولید را داشته ایم. “

وی افزود: تولید بی نظیر بود و برای اولین بار رکورد 705 میلیون متر مکعب گاز از پارس جنوبی تولید شد.

وزیر نفت گفت: امروز تولید گاز خام به 980 میلیون مترمکعب در روز رسید همچنین تولید گاز از 21 پالایشگاه گاز کشور نیز 848 میلیون مترمکعب است.

اوجی ضمن تشکر از رئیس جمهور گفت: آیت الله رئیسی قبل از ورود من به استودیو گزارشی از آخرین وضعیت گازرسانی داشتند، به ویژه که نگران منطقه شمال شرق بودند.

وزیر نفت همچنین از حمایت ها و مساعدت های معاون اول رئیس جمهور و همه استانداران و هلال احمر که در توزیع سوخت مایع و وسایل گرمایشی کمک کردند تشکر و قدردانی می کنم.

اوجی اضافه کرد: از همین جا به مردم عزیز ایران می گویم که با اقدامات خوبی که انجام شده، در آینده شاهد این اتفاقات چه در اقدامات کوتاه مدت و چه در بلندمدت نخواهیم بود.

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی شبکه گازرسانی که به حدود 480 هزار کیلومتر می رسد و در دنیا بی نظیر است، این شبکه را تقویت خواهیم کرد تا همه شهروندان و همه مشترکان از این نعمت گاز بهره مند شوند.

من از مردم شریف ایران عذرخواهی می کنم
اوجی گفت: 23 میلیون مشترک در بخش مسکونی و تجاری داریم که در حادثه اخیر تنها گاز 17 هزار مشترک در تربت جام قطع شد که بحث توزیع سوخت مایع و وسایل گرمایشی را مطرح کردیم.

وزیر نفت تصریح کرد: اعلام کرده‌ام در هر شهر و مکانی که گاز قطع می‌شود سوخت مایع و وسایل گرمایشی به غیر از پرداخت کامل قبض برق همان ماه توزیع می‌شود. یعنی وزارت نفت با پرداخت این قبض موافقت کرده است.

وی گفت: از ملت بزرگوار و مردم عزیز کشور اگر دچار مشکل شده اند عذرخواهی می کنم اما به شما می گویم با تدابیری که دولت در نظر دارد در سال آینده شاهد این حوادث نخواهیم بود.

ما اصلا تعجب نمی کنیم
وزیر نفت ادامه داد: تنها 17 هزار مشترک از 97 هزار مشترک گاز شهرک تربت جام با مشکل افت فشار گاز مواجه هستند. با توجه به اقدامات انجام شده از دو ماه قبل وزارت نفت، به هیچ وجه در این زمینه غافلگیر نشده و سعی کرده ایم با تغییر ترکیب شبکه گاز، استفاده از لوپ خط لوله در سراسر کشور و بهینه سازی، از اختلال جلوگیری کنیم. مصرف مردم جلوگیری از گاز بیشتر در کشور.

اوجی افزود: همکارانم در شرکت های گاز استانی از دو ماه پیش با تشکیل جلسه ای در ستاد بحران و همچنین در ستاد تامین سوخت با حضور مسئولان استانی سعی در مدیریت بهتر گازرسانی در کشور داشتند.

سرمای بی سابقه منجر به افزایش مصرف گاز شده است
وزیر نفت گفت: سرمای بی سابقه دوره گذشته هم فراگیر و هم طولانی و پایدار بوده و همین امر منجر به مصرف گازی شده که قبلاً نداشتیم.

وی افزود: توقف واردات گاز از ترکمنستان به دلیل سرما نیز مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید