تکمیل بزرگراه زابل – زاهدان 60 میلیارد تومان است


ساعت: 09:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۷
کد خبر: 1918552

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان:

مهدی پارسی گفت: تکمیل باند دوم بزرگراه زابل – زاهدان 60 میلیارد تومان است که پیش بینی می شود در صورت تخصیص اعتبارات لازم تا پایان امسال آماده بهره برداری شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی پارسی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون از آغاز عملیات آسفالت پنج کیلومتری چهار قطعه بزرگراه زابل – زاهدان و آغاز عملیات اجرایی آسفالت این محور خبر داد. بیان کرد: طول چهار قطعه از بزرگراه زابل – زاهدان 17 کیلومتر است که تاکنون 10 کیلومتر از آن به بهره برداری رسیده و هم اکنون عملیات آسفالت در پنج کیلومتر از ادامه این مسیر پس از اتمام عملیات اجرایی آغاز شده است. زیر ساخت.

وی ادامه داد: تاکنون 280 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت باند دوم این قطعه هزینه شده و برای تکمیل آن 60 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان تصریح کرد: این اداره کل همزمان با ساخت قطعه 4 بزرگراه زابل – زاهدان قطعه 3 این جاده را نیز قرار داد. طول 27 کیلومتر به همراه پل شیله در دستور کار قرار دارد که پیش بینی می شود با توزیع تکمیل شود و تا پایان امسال 15 کیلومتر از این محور آماده بهره برداری می شود.

وی با بیان اینکه مسیر ارتباطی زابل – زاهدان بخشی از محور ترانزیتی چابهار – میلک است که نقش مهمی در رونق اقتصادی کشور و توسعه سیستان و بلوچستان دارد، گفت: با اقدامات بعدی این امر، افزایش اعتبارات توسط اداره کل برای احداث بزرگراه از سال 1396. محور مهم ارتباطی استان 42 کیلومتر بزرگراه به همراه پل نهراب به بهره برداری رسید.

پارسی با بیان اینکه از مجموع 200 کیلومتر محور زابل – زاهدان تاکنون 135 کیلومتر تقسیم بندی شده است، افزود: در صورت تامین منابع مالی لازم، معاونت عمران در نظر دارد قطعه دوم را به عنوان تنها قطعه باقیمانده احداث کند. این مسیر به طول 31 کیلومتر پایان سال آغاز می شود

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید