تکمیل شبکه جمع آوری آب های سطحی تا سال 1406

در ابتدای این جلسه علی نصیری با بیان اینکه اکثر مصوبات جلسات گذشته یا اجرا شده یا در حال اجراست، گزارش پیشرفت مصوبات جلسات ستاد از قبیل طرح های جستجو و نجات، تهیه سامانه. برای استفاده تخصصی از سامانه‌های هشدار زودهنگام و آمار ظرفیت عملیاتی در واکنش به حوادث، تهران طرح جامع پشتیبانی هوایی کلانشهر تهران، ارتقای هدایت برای استان‌های خاص و اجرای رزمایش‌های عملیاتی برای استان‌های خاص، تاب‌آوری مدارس تهران را ارائه کرد. دستورالعمل ها و آیین نامه ها و برنامه های مصوب و ابلاغی.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران استان تهران همچنین در خصوص مصوبات معوقه و مهمترین اقدامات صورت گرفته توسط دبیرخانه ستاد از جمله تشکیل ستاد امنیت فیزیکی و ارتقای سیستم هشدار زلزله، تهیه و تنظیم یک ستاد امنیت فیزیکی توضیحاتی داد. برنامه هشدار برای زلزله، پهنه بندی خطر سیل و پیش بینی مقادیر جوی. افزایش پایگاه های مدیریت بحران، پروژه ارکان آمادگی اضطراری و فرماندهی عملیات بحران شهر تهران، بازطراحی ماموریت ها و ساختار خانه های پایدار واقع در سرای محلات، فرهنگ سازی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، تشکیل و هدایت در جلسات هیئت اندیشکده، فعال‌سازی مرکز عملیات اورژانس شهر تهران، بازنگری و به‌روزرسانی طرح تخلیه اضطراری و طرح توسعه ارتباطات پایدار مدیریت بحران شهر تهران تشریح شد.

در ادامه این نشست، احمد وحیدی بر اهمیت پیشگیری و مدیریت بحران تاکید کرد و در خصوص ضرورت برنامه آمادگی و مقابله با بحران بحث و تبادل نظر کرد و گفت: برای این امر نیازمند ایجاد پژوهشکده و مرکز تحقیقات و همچنین ضرورت ایجاد یک پژوهشکده و مرکز تحقیقات هستیم. افزایش ماشین آلات سبک و سنگین.» در مواقع بحران، لزوم توجه به تخلیه اضطراری و خروج از ساختمان، خیابان و شهر و آموزش در این منطقه از مهمترین موارد است.

شناسایی ساختمان های خطرناک توسط سازمان آتش نشانی و بحث ارزیابی ایمنی ساختمان های مهم و رده بالا از دیگر محورهای این جلسه بود و در این خصوص امضای تفاهم نامه همکاری چند جانبه برای هماهنگی اقدامات نهادهای ذیربط در خصوص ارزیابی ایمنی ساختمان های مهم و بلندمرتبه که به امضای 9 نهاد یا اداره مرتبط رسید، از مهمترین مصوبات سومین جلسه ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران بود.

از دیگر مواردی که در این جلسه مطرح شد می توان به طرح واکنش اضطراری طوفان و مسئولیت یگان های ستادی و نیروهای ضربت اشاره کرد.

در ادامه این جلسه علیرضا زاکانی شهردار تهران با اشاره به مشکل آبگرفتگی بیان کرد: در خصوص موضوع سیلاب بخشی از آن به حوزه آبخیز و بخشی به شهر تهران برمی گردد.

شهردار تهران گفت: تهران 530 کیلومتر شبکه جمع آوری آب های سطحی دارد که کافی نیست و باید بازسازی شبکه جمع آوری آب های سطحی موجود و ایجاد شبکه های جدید انجام شود.

به گفته وی، طبق برنامه طراحی شده قرار بود این شبکه تا سال 1420 تکمیل شود که با تلاش و برنامه ریزی این شبکه تا سال 1406 تکمیل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید