تکمیل پروژه های راه در کرمان با اعتبار 6 هزار میلیارد تومان


ساعت: 22:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۱۹
کد خبر: 1889103

علی حاجی زاده به میزان اعتبارات پیشنهادی این سازمان به وزارت راه و شهرسازی با توجه به سفر هیات دولت به کرمان اشاره کرد و گفت: برای تکمیل پروژه های راهسازی استان کرمان در مجموع 6 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. اعتبار مورد نیاز است که در طرح پیشنهادی بررسی و جمع بندی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ استان پهناور کرمان بهشت ​​معدنی کشور است و هر ساله حجم زیادی از محصولات معدنی استان کرمان به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیر شمال به جنوب از جاده های این استان به استان های دیگر منتقل می شود. و بزرگراه های شرق به غرب کشور.


بهشت معادن بدون زیرساخت مناسب

استان کرمان با ثروت فراوانی که دارد متأسفانه از نظر بزرگراهی و حتی گردشگری از وضعیت نامطلوبی برخوردار است، حتی سیل اخیر تأثیر نامطلوبی بر زیرساخت های ضعیف جاده ها گذاشت و منجر به تخریب بیشتر راه های اصلی و روستایی شد.

با توجه به اینکه اعتبارات اختصاص یافته به استان در حوزه راه جوابگوی نیاز استان نیست، این مشکل باعث شده تا کیفیت راه های کرمان در حد مطلوب نباشد.

این جاده های ناایمن و خطرناک همه ساله تصادفات زیادی را در پی دارد و جان تعداد زیادی از مردم را می گیرد، بهبود وضعیت جاده های استان یکی از خواسته های مردم است و باید بیش از گذشته به این مهم توجه شود.

علی حاجی زاده مدیرکل راه و شهرسازی در گفتگو با راه آرمان در خصوص برنامه های پیشنهادی به هیات دولت در راستای سفر دو روزه ریاست جمهوری به کرمان اظهار داشت: طرح های پیشنهادی بسیار مهم و تاثیرگذاری را برای ارائه آماده کرده ایم که این طرح ها را ارائه می کنیم. توسط نظرات کارشناسان پشتیبانی می شود.

حاجی زاده به میزان اعتبارات پیشنهادی این سازمان به وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: برای تکمیل پروژه های استان کرمان اعتباری بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان نیاز است که در طرح پیشنهادی گنجانده و جمع بندی شده است. که آماده ارسال است


زیرساخت هایی که بوی توسعه نمی دهند

وی سفر دولت به استان کرمان را منشأ برکت و برکت در حوزه راه و شهرسازی خواند و گفت: تکمیل زیرساخت های حمل و نقل به ویژه راه ها یکی از نشانه های توسعه در منطقه است که با حمایت های مردمی انجام شد. همه دولت ها برای تضمین رفاه مردم.

حاجی زاده ادامه داد: تکمیل کریدور شمال به جنوب که از جنوبی ترین نقطه استان منوجان شروع و به شمالی ترین نقطه استان یعنی . دیهوک یکی از اولین پیشنهادات این سازمان است. این پروژه تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و چندین قسمت نیز تکمیل شده است و عملیات اجرایی انجام شده و کارگاه های راهسازی در چند مرحله فعال هستند، بنابراین دو اثر هنری وجود دارد که نیازمند اعتبارات ملی است.

مدیرکل راه و شهرسازی تاکید کرد: درخواست کرده ایم با اعتباراتی که تزریق می شود بتوانیم این محور شمال به جنوب را طی 3 سال تکمیل و به بهره برداری کامل برسانیم.


550 میلیارد تومان اعتبار ملی برای تکمیل پروژه انشعاب محور بافت جیرفت

وی به ساخت باند دوم محور جیرفت – بافت – سیرجان اشاره کرد و گفت: تکمیل این محور اولویت دوم استان است و 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 550 میلیارد تومان اعتبار ملی است. برای تکمیل آن مورد نیاز است و بخشی از این اعتبار در حوزه استحفاظی جنوب استان است و بخشی دیگر باید در حوزه شمالی هزینه شود که با حضور ریاست جمهوری تسویه می شود که اعتبار لازم را می طلبد. تمام محور طرح را تکمیل کنید.

حاجی زاده ادامه داد: سومین اولویت استان که مورد تاکید همه نمایندگان و استاندار کرمان است و در مسیر گردشگری قرار دارد، تکمیل دوراهی جاده کرمان – کوهپایه است که 50 درصد پیشرفت داشته است. و به بهره برداری می رسد چشم انداز اعضای هیات دولت به جایی رسیده است که امیدواریم با کمک دولت وام اعطا شود و عملیات عمرانی آغاز شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد: تکمیل ورودی منوجان، جیرفت میانچین، تکمیل باند دوم نرماشیر ریگان، باند دوم محور کرمان بافت که پیشرفت 65 درصدی دارد از دیگر موضوعات مطرح شده در مصوبات است. دولت.

وی تکمیل مسیر زرند – کوهبنان را که با توجه به فعالیت های معدنی یکی از اولویت های استان محسوب می شود، دانست و خاطرنشان کرد: احداث جاده مستقیم و ویژه کوهبنان به زرند الزامی است و تاکنون 50 درصد آن انجام شده است. که مستلزم تملک وجوه تکمیلی است ی تهیه طرح آن ضروری است.

مدیرکل راه و شهرسازی تاکید کرد: جاده کویری نووک به رفسنجان در طرح های پیشنهادی به دولت 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن نیاز به اعتبار دارد.


جنوب کرمان بیشترین نیاز را به وام زیرساخت راهداری دارد

وی به تکمیل سایر محورهای استان اشاره کرد و گفت: احداث باند دوم محور زرند – سیری بافت که معدنی با 60 درصد پیشرفت فیزیکی است، تکمیل باند دوم سه راهی بهادر آباد. به اسلام آباد در مرکز رودبار جنوبی با پیشرفت فیزیکی 70 درصد بهبود. محور جیرفت فاریاب زیارتعلی در جنوب کرمان 70 درصد پیشرفته است.

حاجی زاده تاکید کرد: در زمینه تکمیل و ساخت پروژه های متعلق به راه های استان در طرح پیشنهادی اعتباری بالغ بر 3.660 میلیارد تومان ذکر شده است که امیدواریم برای تکمیل این محورها که محدوده زمانی فرآیند است، تصویب شود. 3 سال در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان اذعان داشت: وی با بیان اینکه از مبلغ اعلامی 2 میلیارد و 530 میلیون تومان در حوزه راه شمال و یک میلیارد و 130 میلیارد تومان در محدوده جنوب استان درخواست شده است، اظهار داشت: این مبلغ در محدوده راه شمال استان قرار دارد.

وی در خصوص تکمیل محورهای شریانی استان توسط شرکت عمران و آبادانی استان، افزود: محور دوم هرات شهربابک با پیشرفت 73 درصدی، کمربندی نار با 95 درصد، باند دوم محور سیرجان قطریه با 90 درصد پیشرفت و 90 درصد پیشرفت عملیاتی می شود. تکمیل باند دوم محور بافت – حاجی آباد که 50 درصد می باشد. پیشرفت فیزیکی دارد، از دیگر طرح های پیشنهادی 170 میلیارد تومان است که برای ارائه به دولت آماده شده است.

حاجی زاده همچنین به محورهای ریلی اشاره کرد و گفت: بازسازی محور ریلی کرمان 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که نیاز به وام 300 میلیارد تومانی دارد همچنین یکی از پروژه های پیشنهادی درخواست وام از سوی ریلی است. نهاد ریاست جمهوری


بهسازی جاده ها نیز در اولویت قرار دارد

وی تاکید کرد: برای بهسازی معابر و روکش آسفالت، رنگ آمیزی و تبدیل بدنه های آبی به پل اعتباری بالغ بر 1150 میلیارد تومان نیاز است که در طرح پیشنهادی لحاظ شده است.

حاجی زاده در پایان خاطرنشان کرد: رفع نقاط پرحادثه جاده ای علاوه بر آوار و بهسازی مستمر، همواره مایه خرسندی مردم کرمان و ملت شریف ایران بوده است چرا که کرمان مرکز ترانزیتی و صادراتی است. که برای توسعه بیشتر نیاز به زیرساخت های مناسب دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید