تیم آینده دار داریم/ شخصاً فکر نمی کردم آرژانتین را شکست دهیم


ساعت: 18:38
تاریخ ارسال: 06/10/1401
کد خبر: 1894430

یکی از اعضای کمیته مربیان کنفدراسیون والیبال آسیا گفت: ملی پوشان کشورمان باید از نقاط ضعف برزیل و خود برای پیروزی استفاده کنند. ما تیم امیدوار کننده ای داریم که انگیزه و آمادگی ذهنی بالایی دارد و می تواند عملکرد خوبی داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، محمود افشاردوست درباره عملکرد تیم ملی ایران در مسابقات جهانی مردان گفت: ملی پوشان خوب کشورمان دو دیدار را با پیروزی آغاز کردند. اولین مسابقه در هر تورنمنتی بسیار مهم است و خوشبختانه تیم ملی برخلاف سال های گذشته رقابت ها را با برد آغاز کرد که در مقابل تیمی مانند آرژانتین که برنز المپیک را کسب کرد، اتفاق امیدوارکننده ای است.

وی افزود: من شخصاً فکر نمی کردم تیم ملی بتواند آرژانتین را شکست دهد زیرا بازیکنان آنها در بهترین تیم های باشگاهی جهان بازی می کنند. تیم ملی مقابل مصر نتیجه خوبی گرفت اما باید بپذیریم که در چنین مسابقاتی نه باید خیلی از پیروزی خوشحال باشیم و نه به همه چیز به چشم باخت بعد از باخت نگاه کنیم و تصور کنیم که باید از صفر شروع کنیم.

ملی پوش اسبق والیبال با بیان اینکه تیم ها در مسابقاتی مانند جام جهانی از نظر کیفی به هم نزدیک هستند، گفت: این تیم ها در مسابقات مختلف به مصاف یکدیگر می روند و تجربیات خوبی از یکدیگر کسب می کنند. یک تیم می تواند یک روز از موقعیت های خود به خوبی استفاده کند و زمانی است که شما نمی توانید از فرصت ها استفاده کنید، اما این به معنای بد بودن بازیکنان آن تیم نیست.

و ادامه داد: در مجموع تیم ملی کشورمان امسال شرایط بدی نداشت. هم در رقابت های لیگ ملت ها و هم در تمریناتی که در تهران داشتند. تیم شادابی است و بازیکنان و کادر فنی خوبی دارد. او در مرحله دوم باید با یکی از بهترین تیم های تاریخ والیبال جهان بازی کند. برزیل تیم خوبی است و با اینکه در لیگ ملت ها عملکرد خوبی نداشت اما به معنای ضعیف بودن این تیم نیست. لئال، رزنده و… از بهترین بازیکنان جهان هستند و تیم ملی بازی سختی مقابل این حریف خواهد داشت، اما اگر تمام شرایط روحی، جسمی و فنی تیم ملی در اوج باشد، می توانند بازی کنند. یک بازی خوب

افشاردوست با تاکید بر اینکه برزیل تیمی نیست که نتواند به میدان برود، گفت: شاید با یک سرویس خوب بتوان آنها را تحت فشار قرار داد و خط حمله را شکست، همانطور که هلند با تیم ایران انجام داد. ملی پوشان در این چند روز می توانند روی نقاط ضعف تیم برزیل فکر کنند و روی خودشان کار کنند. ضعف همیشگی ایران این است که توپ اول به خوبی به دست پرنده نمی رسد و نمی توانند با توپ های بلند کار کنند. این ضعف حتی زمانی وجود داشت که ما مربیان بزرگی در تیم خود داشتیم و البته برزیل هم همین نقطه ضعف را دارد و شاید بتوانیم از این ضعف استفاده کنیم.

وی افزود: ترکیب خوبی داریم، بازیکنان انگیزه بالایی دارند و کادر فنی نیز تجربه حضور در لیگ ملت ها را دارد. او بازیکنان را به خوبی می شناسد و باید امیدوار باشیم که در بازی آینده عملکرد خوبی داشته باشند. اگرچه برزیل ممکن است قدرتمندتر باشد، اما هیچ جایگزینی برای آمادگی ذهنی و انگیزه وجود ندارد و تیم ایران می تواند با این دو سلاح خوب ضمن رفع نقاط ضعف، بازی خوبی انجام دهد.

افشاردوست درباره رفتار بازیکنان نیز خاطرنشان کرد: بازیکنان تیم ملی باید در تمام زمینه های تمرینی، تغذیه، رفتار و… حرفه ای باشند. حتی حضور آنها در فضای مجازی نیز باید حرفه ای باشد و بپذیرند که مسابقه ای را از دست داده اند و به دنبال رفع نقص هستند. مسئولیت باخت را بر عهده بگیرید و برای بازی بعدی تلاش کنید.

وی در نهایت گفت: فارغ از نتیجه، این تیم ملی کشورمان است و قطعا باید از آن حمایت کنیم و نقاط ضعفش را ببینیم. ما ترکیب و بازیکنان خوبی داریم و با حمایت خانواده والیبال می توانند نتایج خوبی کسب کنند. امیدوارم بازی با برزیل برای ما پیروزی به ارمغان بیاورد اما اگر نتیجه آن پیروزی نباشد چیزی از ارزش های تیم ملی خوب ما کم نمی کند. ما تیم امیدوار کننده ای داریم.

دیدگاهتان را بنویسید