تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای رئیس‌جمهور باید در عرصه‌های سیاسی، مانند ارتش، از آمریکا استفاده کند. شرط احیای برجام

ساعت: 14:54
تاریخ انتشار: 1300/08/17
کد خبر: 1782667

احمد گلمی گفت: تیم هسته ای مذاکره کننده هسته ای باید نشان دهد که غربی ها مذاکره کننده خوبی نیستند و نیستند و این یک جریان انقلابی است که می تواند در مذاکرات سیاسی و همچنین در زمینه های نظامی و اطلاعاتی امتیازات واقعی از آمریکا بگیرد. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این کارشناس مسائل سیاسی به تیتریک گفت: اگر برجام به طور منطقی تنظیم می شد، تعهدات ایران پس از اجرای تعهدات غربی – یا حداقل به طور همزمان – محقق می شد.

احمد گلمی سریزادی ادامه داد: پس از گذشت شش سال از یک داستان آموزنده، مقامات آمریکایی در حالی که همچنان مشغول هستند، هر از گاهی مدعی بازگشت در همان زمان می شوند.

وی افزود: متخلف صداقت و تعهد خود را زیر سوال برد و نشان داد که غیرقابل اعتماد است. همانطور که معلوم شد، این توافق به اندازه کافی الزام آور نبود و در ازای تعهدات آن تضمین شده بود.

این کارشناس گفت: اگر قرار است مذاکره شود باید اقتدار ایران حفظ شود و ما به طرف مقابل اعتماد نداریم زیرا این اعتماد از آنها سلب شده است.

گلمی ادامه داد: طرف ایرانی علاوه بر خسارات هنگفت از تعلیق شش ساله برنامه هسته‌ای، میلیاردها دلار خسارت اقتصادی ناشی از تحولات آمریکا (و غرب) متحمل شده است و طرف مقابل باید نگه داشته شود. پاسخگوی آن خسارت است.»

وی گفت: با بازسازی نیم و نیم تعهدات، روند آسیب ایران ادامه پیدا می کند و کشور غربی تنها با سازوکار معیوب برجام فرصت آسیب های بیشتر را پیدا می کند.

وی در پایان گفت: تیم هسته‌ای مذاکره‌کننده هسته‌ای باید نشان دهد که غربی‌ها مذاکره‌کنندگان خوبی نیستند و نیستند و این یک حرکت انقلابی است که واقعاً می‌تواند در مذاکرات سیاسی و همچنین در عرصه‌های نظامی و اطلاعاتی به نفع آمریکا باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید