ثبت نام بیش از 81 هزار نفر در چهار محال و بختیاری در طرح نهضت ملی مسکن


ساعت: 13:50
تاریخ انتشار: 07/09/1401
کد خبر: 1900402

حسینعلی مقسودی گفت: بر اساس ثبت نام در سامانه وزارت راه و شهرسازی، در مجموع ۴۳ شهرستان چهارمحال و بختیاری، ۸۱ هزار و ۶۳۱ متقاضی مسکن در ۶ فاز ثبت نام کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسینعلی مکسودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ وی بیان کرد: بر اساس ثبت نام در سامانه وزارت راه و شهرسازی، 81 هزار و 631 متقاضی مسکن در 6 فاز در 43 شهرستان این استان ثبت نام کرده اند.


وی افزود: حدود 23 هزار و 967 متقاضی تصویب نهایی موضوع مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن وجود دارد که از این تعداد 18 هزار و 773 حساب افتتاح و 14 هزار و 370 حساب بسته شده است. 40 میلیون تومان آوردند.


مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: علاوه بر این از مجموع 81 هزار و 631 نفر، بیش از 79 هزار و 266 نفر در سامانه تعیین تکلیف شده اند (با درخواست ها موافقت یا رد شده است) و در نهایت 2 هزار و 343 نفر تعیین تکلیف نشده اند. وظایف محول شده که فرآیند تایید آنها در حال انجام است.


مکسودی بیان کرد: اکثریت متقاضیان مسکن در شهرستان های اردل، بروجن، بن، چلگرد، شلمزار، فرادنبه، گندمان، گروهو، هفشجان، سورشجان، سامان، فرخشار، سفیدشت، تاغنک، وردنجان و نافچ هستند و متقاضی کمتری دارد. در شهرهای دیگر


وی با اشاره به اینکه در چند شهر هنوز تامین زمین محقق نشده است، گفت: در فارسان 50 درصد زمین مورد نیاز تامین شده، در لردگان هنوز نتیجه نهایی حاصل نشده است، در بلداجی، سوجان و کیان زمین ملی در اختیار دولت قرار نگرفته است بحث الحاق زمین از حریم به حریم شهری نیز در این سه شهر امکان پذیر نبوده است.


مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اکثر متقاضیان مسکن در شهر لردگان هستند و حدود 1800 متقاضی در آن شهرک تایید نهایی شدند.


مقصودی افزود: در بیشتر شهرها به جز شهرکرد، بروجن و فرخ شهر کار به صورت گروهی ساختمانی پیش بینی شده است، ساخت و ساز به صورت انبوه در ساختمان های چند طبقه انجام می شود.


وی بیان کرد: در شهرکرد از مجموع 36 هزار و 164 متقاضی که ثبت نام کرده اند، تا امروز حدود 12 هزار و 592 نفر تاییدیه نهایی دریافت کرده اند که برابر با همین تعداد، 12 هزار و 459 نفر حدود 9 هزار نفر افتتاح حساب کرده اند. 798 برخی از متقاضیان شهرکرد بیش از 40 میلیون تومان دارند، برنامه ریزی لازم برای آغاز عملیات اجرایی واحدهای مسکونی حدود 6700 متقاضی انجام شده است.


مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از 6 هزار و 700 نفر متقاضی مسکن، حدود 3 هزار واحد مسکونی در منطقه 40 شهرکرد مستقر است که در حال آماده سازی، خاکبرداری و خاکریزی در این محل انجام شده و در حال تحویل است. بلوک ها برای پیمانکاران است.
مقصودی افزود: کار طراحی و تقسیم بندی در منطقه 33 در حال انجام است که ظرفیت این منطقه بیش از هزار واحد است و دو منطقه اضافی تا منطقه 40 پیش بینی شده است.


وی ادامه داد: در شهرستان بروجن حدود 1750 کاندیدا وجود دارد که بیش از 40 میلیون تومان آورده اند که عملیات اجرایی ساختمان حدود 600 نفر از این کاندیداها به پایان رسیده است.


مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: 493 متقاضی در فرخ شهر هستند که بیش از 40 میلیون تومان واریز کرده اند، الحاق و تفکیک انجام شده و در حال تحویل است.


مقصودی خاطرنشان کرد: در شهرهایی که ساخت و ساز به گروه های ساختمانی سپرده می شود با تاخیر متقاضیان مواجه هستیم. یکی از مطالبات اصلی مردم در این بحث آب است. .


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید