جابجایی بمب ها در شهر / پیمایش بیشتر LPG خطرات استفاده از آن را از بین نمی برد

ساعت: 11:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۹
کد خبر: 1801804

در سال های اخیر با توجه به افزایش قیمت بنزین رایگان، برخی از شهروندان به استفاده از گاز مایع مانند بمب های کوچک نصب شده در خودرو روی آورده اند که خطرات بسیاری را متوجه راننده، خانواده، همسایگان و مردم در داخل خودرو می کند. شهر .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، از سال‌هایی که بنزین استاندارد شد، مردم به فکر استفاده از سوخت‌های جایگزین دیگر برای مصرف شخصی بودند، از جمله استفاده از CNG یا LPG.
البته در سال های اول پس از سهمیه بندی به دلیل پایین بودن قیمت بنزین، استفاده از سوخت جایگزین تغییر چندانی نکرد اما پس از آن با افزایش قیمت سوخت آزاد، استفاده از سوخت جایگزین افزایش یافت.
اما به دلیل کمبود سوخت کافی و نبود جایگاه های توزیع گاز LNG، مردم تمایل بیشتری به استفاده از گاز LPG نشان داده اند. به همین دلیل در حاشیه شهر و برخی از مناطق مسکونی مردم برای استفاده از خودرو اقدام به فروش کپسول گاز مایع با خودروی شرق یا سوله و … کردند.
متاسفانه در سال های اخیر با افزایش مصرف سوخت برخی از هموطنان به دلیل عدم آگاهی از خطرات احتمالی، عدم توجه کافی به خطرات احتمالی و یا ترجیحات ایمنی اقتصادی، اقدام به نصب سیلندرهای گاز مایع (LPG) در خودروهای خود در مراکز غیرمجاز و یا دریافت سوخت ال ای دی از مراکز غیرمجاز که علاوه بر خطرات جانی و مالی برای فرد و خانواده وی، عواقب زیانباری برای کارکنان این مراکز، مشتریان و همسایگان به همراه خواهد داشت.
نصب سیلندر گاز مایع و یا سوخت گیری در جایگاه های خدمات غیرمجاز برای فرد و خانواده و اطرافیان وی بسیار فاجعه بار خواهد بود و هر روز گزارش های زیادی از حوادثی که در این جایگاه ها رخ می دهد دریافت می کنیم.

4535f467 7b61 47da 8f56 96ad7f6a0a8e خبر خاکستری

پر کردن گاز مایع در مکان های غیر مجاز در کوم
به همین دلیل علی علیزاده مسئول آموزش سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کوم در گفت و گو با خبرنگار کوم فردا گفت: قدرت تولید گاز مایع بسیار بیشتر از CNG است، بنابراین مردم بیشتر از گاز مایع استفاده می کنند. . برای خودروها دارند اما با توجه به اینکه پمپ بنزین های مایع جمع آوری شده است در محل های فروش کپسول گاز مایع دوباره پر می شود.
وی افزود: زمانی که شارژ در مکان های غیرمجاز انجام می شود، تجهیزات و محیط غیراستاندارد بوده و درصد ریسک افزایش می یابد. از طرفی نوع پرکردن گاز مایع دستورالعمل خاص خود را دارد که در این مکان ها رعایت نمی شود. “
علیزاده افزود: خطر اصلی گاز مایع سنگین تر از هوا است و این وزن باعث می شود که در هنگام نشتی، کف صندوق عقب و کف خودرو در حال بارگیری جمع شود. دمای محیط 270 برابر حجم آن است و با احتراق خودرو یا با جرقه و کمی اصطکاک منفجر می شود.
مسئول آموزش ایمنی و آتش نشانی کوم بیان کرد: این مراکز سوخت گیری غیرمجاز از ساده ترین و ارزان ترین روش سوخت گیری خودروها استفاده می کنند، بنابراین معمولا تصادفات زیادی حتی در مواردی افراد با سیلندر گاز رخ می دهد. و در خانه ها و پارکینگ هایی که جریان هوا وجود ندارد سوخت گیری می کنند که اوج خطر است.
علیزاده تاکید کرد: شدت خطر انفجار گاز مایع در مناطق مسکونی، اماکنی که رفت و آمد زیاد مردم و اماکنی که اصناف خاص وجود دارد رو به افزایش است که درصد قربانیان را افزایش می دهد.

با مراکز غیر مجاز توزیع گاز مایع در استان کوم برخورد قانونی خواهد شد
همچنین در همین راستا حجت الاسلام والمسلمین یزدی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم از شناسایی و جمع آوری مراکز غیر مجاز توزیع گاز مایع برای خودروها خبر داد و گفت: سازمان صمت، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و اصناف. اتاقی، مراکز غیر مجاز توزیع گاز مایع برای خودروها شناسایی و تحمیل می شود.

68265513 013c 47c1 85a0 dfbdd67656bd خبر خاکستری

از سوی دیگر باید به این نکته اشاره کنیم که در سال جاری شاهد وقوع حوادث متعددی در حین انفجار کارگاه های پرکردن سیلندرهای گاز مایع در حاشیه شهر و یا هنگام سوخت گیری بوده ایم که این موضوع هشداری است.
اما در هفته های اخیر برخی به مشکل ورود پروپان بوتان به سبد سوخت خودرو اشاره کرده اند که قبلا هم اتفاق افتاده و تجربه خوبی نبوده و از طرفی می توان به جای مانور با LPG از CNG استفاده کرد.

پلیس: گاز مایع سوخت ایمن برای خودروها نیست
سردار سید تیمور حسینی جانشین رئیس پلیس راهور ناجا در این خصوص گفت: بوتان در حمل و نقل و جابجایی خسارات زیادی وارد کرده است، وی حتی به نقل از مسافران و در مواردی مجروح می کند.
وی گفت: فکر نمی کنم قاعدتا ورود گاز مایع به سبد سوخت خودرو مغفول بماند زیرا قطعا بازگشت گاز مایع به سبد سوخت خودرو بازگشت به گذشته و بازگشت به یک تجربه و برنامه شکست خورده است. .

71b71531 8e77 457a a9bc 407251578a6a خبر خاکستری

مخالفت وزارت نفت با گنجاندن پروپان بوتان در سبد سوخت خودرو
از سوی دیگر رضا کاظم نژاد، مدیر تحقیقات و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به این مشکل گفت: اگر CNG نداشتیم، وارد کردن LPG به سبد سوخت خودروهایمان یک الزام و مهمتر بود. از شام؛ اما از آنجایی که ما LNG داریم و زیرساخت های آن با سرمایه گذاری های کلان در کشور ایجاد شده است، واردات پروپان بوتان برای کشور تکلیف و وظیفه محسوب نمی شود.
وی افزود: خیلی ساده و واضح است که وقتی سوخت گاز کافی برای تبدیل به CNG داریم و فضای کافی برای تامین آن سوخت داریم، دوباره بیایم LPG را در سبد سوخت خودرو توزیع کنیم تا مجموعه ای از جایگاه ها و آنها ایجاد شود. الزامات. “هیچ بهانه ای برای آن وجود دارد.
کاظم نژاد گفت: در حال حاضر نیمی از زیرساخت های توزیع سوخت CNG کشور استفاده نمی شود. پس در این شرایط نیازی به قرار دادن LPG در سبد سوخت خودرو نداریم.
وی افزود: باید به این نکته مهم توجه کنیم که می توان کاربردها و کاربردهای بهتر LPG از جمله صادرات و استفاده از آن به عنوان خوراک پتروشیمی را در نظر گرفت که بیشتر از استفاده به عنوان سوخت خودرو به نفع کشور است.
خودروهایی که پروپان بوتان غیرقانونی مصرف می کنند باید جمع آوری و به CNG هدایت شوند
مدیر تحقیقات و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران ادامه داد: تامین پروپان بوتان برای مصرف سوخت خودروها در حال حاضر بسیار خطرناک است و این بخش از مصرف باید شناسایی و به سمت استفاده از LNG سوق داده شود. ما باید در مورد این فکر کنیم تا زمانی که این استفاده های غیرمجاز در خودرو به دست مردم بیفتد. البته ساماندهی این موضوع خارج از تعهدات وزارت نفت است و وزارت کشور باید وارد عمل شود.
وی خاطرنشان کرد: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نیز باید از عرضه پروپان بوتان برای مصرف خودرو جلوگیری کند و برنامه ریزی کند تا پروپان بوتان توزیع شده منجر به مصرف خودرو نشود.

43f2f7f6 8d77 46cd a9ca 18752853e103 خبر خاکستری

در هر صورت لازم است تمامی افرادی که استفاده از گاز مایع برای آنها اولویت اقتصادی دارد و از طریق حمل و نقل امرار معاش می کنند، خودروی خود را از طریق سامانه IRNGV.IR بسوزانند تا از طریق دعوی حقوقی و استاندارد و ایمن دریافت کنند. ، سوخت مصنوعی تمیز و ارزان.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید