جامعه در تنش؛ اصولگرایان به فکر انتخابات هستند!

جامعه در تنش؛  اصولگرایان به فکر انتخابات هستند!

رئیس جمهور با بیان اینکه بهبود وضعیت معیشتی مردم یکی از اولویت های بودجه سال آینده است، گفت: چشم انداز دولت برای ترمیم دستمزدها باید بر دو اصل بهره وری و تقویت قدرت خرید مردم متمرکز شود تا نظام پرداخت عادلانه رعایت شود. سیدابراهیم رئیسی در دوازدهمین جلسه فوق العاده شورای دولت برای بررسی تبصره های بودجه سال آینده کشور، توجه به بهبود وضعیت معیشتی مردم با رویکرد حفظ و تقویت قدرت خرید جامعه را از اولویت های بودجه سال آینده برشمرد. و برجسته: نگاه دولت به ترمیم دستمزدها. باید بر دو اصل بهره وری و تقویت قدرت خرید مردم تمرکز کند تا بتوان از نظام پرداخت عادلانه پیروی کرد. رئیس جمهور تصریح کرد: بودجه باید بر اساس درآمد و منابع و همچنین مخارج و مصارف تعیین شود تا دولت و شورای اسلامی بودجه روشن و منطقی تهیه و تصویب کنند و در طول سال با کسری بودجه مواجه نباشیم. .

همچنین رئیس جمهور در جلسه قبلی هیات دولت از وزرا و مسئولان دستگاه ها خواست تا در ماه های پایانی سال اقدامات امیدوارکننده ای را برنامه ریزی کنند که تاثیر محسوسی در بهبود زندگی مردم داشته باشد. سیدابراهیم رئیسی با تاکید بر اینکه در تهیه بودجه 1402 باید اولویت ها و نیازهای کشور مورد توجه قرار گیرد، گفت: رئیس جمهور در این جلسه با بیان اینکه دولت در تهیه بودجه باید به تعادل و تراز رشد توجه کند، بر ظرفیت بودجه تاکید کرد. مردم به پیشبرد برنامه های دولت پرداخت و گفت: بودجه باید با توجه به مشارکت مردم تهیه شود تا دولت بتواند مردم را در تحقق اهداف بودجه در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی یاری کند. وی در این راستا از تهیه کنندگان بودجه خواست تا با توجه ویژه به نیروگاه های مختلف اقتصادی از جمله اقتصاد دریایی، اقتصاد دیجیتال، اقتصاد گردشگری و سایر حوزه ها، درآمد لازم را برای بودجه سال آینده تامین کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم «توجه به اقدامات اساسی و زیربنایی» در تدوین لایحه بودجه، دستور تهیه بسته مستقلی را صادر کرد که با جدیت این اقدامات را دنبال کند و پیشرفت کشور را تسریع کند. دکتر رئیسی در قسمت پایانی سخنان خود از وزرا و مسئولان دستگاه ها خواست تا در ماه های منتهی به پایان سال اقدامات امیدوارکننده ای را برنامه ریزی کنند که تأثیر محسوسی در بهبود زندگی مردم داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید