جامعه غیر فعال شده است


ساعت: 17:55
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842669

تجلیل از 3 فرد مقاوم و 2 سفیر آمادگی جسمانی

مراسم افتتاحیه باشگاه بدنسازی کشور دوشنبه شب با حضور چند قهرمان المپیک و جهان افتتاح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های همگانی، امشب دوشنبه 8 خردادماه در سالن 2 المپیاد کشوری مراسم افتتاحیه طرح ملی لیگ آمادگی جسمانی باشگاه های ایران (آمادگی بدنی) برگزار شد. آکادمی

در این مراسم که با حضور افشین مولایی رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی و فروح کیا رئیس انجمن آمادگی جسمانی 3 تن از چهره های مقاوم آمادگی جسمانی کشور که سابقه حضور در مسابقات کشوری را دارند برگزار شد. از تیم های مختلف ورزشی در ایران تجلیل شد.

مرتضی بهرامی نژاد، ولیولا صالح نیا مربی سابق تیم فوتبال استقلال و زهرا حسینی مربی و مربی تربیت بدنی کشور از اساتیدی بودند که از سوی انجمن آمادگی جسمانی مورد تجلیل قرار گرفتند. همچنین از حسین توکلی قهرمان وزنه برداری جهان و مجید هدی دو سفیر آمادگی جسمانی تجلیل شد.

اولین دوره باشگاه بدنسازی باشگاه های ایران که یکی از طرح های مصوب وزارت ورزش و جوانان است در چهار مرحله توسط انجمن آمادگی جسمانی کشور برگزار می شود که دو مرحله اول آن تیرماه سال گذشته برگزار می شود. سال امسال.


* ملایی: جامعه ای با انفعال

افشین مولایی در مراسم افتتاحیه طرح ملی لیگ آمادگی جسمانی باشگاه های کشور، با اشاره به اینکه فدراسیون ورزش های همگانی از همه ترس های خود برای حساس سازی عوامل حاکمیتی و چهره های شاخص کشور استفاده کرده تا ملت ایران را آگاه کند. بحران . «موفقیت در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مستلزم سلامت مردم است و در جامعه ناسالم جسمانی نمی‌تواند از نظر کلان موفق باشد.

وی ادامه داد: بر اساس آمارها سلامت ملت ایران به دلیل سیاست های نابخردانه جامعه که عامل اصلی مرگ و میر در چند سال اخیر است مغفول مانده و غیرفعال شده است.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی با بیان اینکه در کشور ما بالغ بر 5 میلیون نفر دیابت دارند و 8 میلیون نفر در مرحله پیش دیابت هستند، گفت: این رقم 84 میلیون نفر آماری تلخ و تکان دهنده است و متاسفانه از منابع مالی که صرف درمان می شود، 4 میلیارد دلار به صورت مستقیم و غیرمستقیم صرف درمان این بیماری می شود.

وی گفت: بیش از 30 میلیون ایرانی در معرض فشار خون بالا هستند.

وی افزود: فرهنگ ورزش در کشور باید توسعه یابد. باید بدانیم که قبل از تاج فقط 3 میلیون و 200 هزار ورزشکار سازمان یافته داشتیم که کمتر از 4 درصد جمعیت کشور است و سوال اینجاست که چرا افراد دیگر به طور منظم و منظم ورزش نمی کنند؟

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی با تاکید بر اینکه باید از فرصت های مختلف برای توسعه ورزش همگانی استفاده کنیم و در جهت توسعه سلامت و رفاه ملی گام برداریم، گفت: فدراسیون های ورزشی باید با تقویت رویکرد قهرمانی به گسترش مخاطبان خود کمک کنند.

مالایی ادامه داد: در آلمان بیش از 91 هزار باشگاه و 11 میلیون ورزشکار سازمان یافته وجود دارد و در بهترین حالت کشور ما 26 هزار باشگاه دارد! به همین دلیل مسئولان ارشد جمهوری اسلامی ایران باید به سلامت توجه ویژه ای داشته باشند و در صورت عدم رسیدگی به بحران کنونی، حادثه کلان شهرها در انتظار بافت اجتماعی کشور خواهد بود.

همچنین حسین توکلی قهرمان اسبق المپیک در رشته وزنه برداری در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه همه نمی توانند ورزش حرفه ای داشته باشند، گفت: مردم باید بتوانند ورزش کنند و این باید به سلامت جسمی و روحی جامعه کمک کند. به دنبال خواهد داشت.


* جزییات اجرای طرح ملی باشگاه بدنسازی باشگاه های ایران

فرک کیا رئیس انجمن آمادگی جسمانی با بیان اینکه طرح ملی لیگ آمادگی جسمانی باشگاه های کشور از چهارم تیرماه در دو بخش آقایان و بانوان برگزار می شود، گفت: این رویداد در چهار مرحله برگزار می شود. مرحله اول در سطح باشگاهی ” 100 باشگاه برتر در پایان مرحله اول برگزار می شود و در مرحله دوم این طرح به صورت متمرکز توسط تمامی باشگاه های شهرستان ها و تیم های آنها شرکت خواهند کرد و در مرحله سوم طرح در سطح منطقه و مرحله چهارم به صورت المپیاد در کشور برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید