جانشین سپاه: رضا شاه روحت شاد القاء دشمن است

جانشین سپاه: رضا شاه روحت شاد القاء دشمن است

روز جدید : معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: راهبرد مقابله با دشمن در جنگ شناختی، جهاد، تبیین و بیان به موقع است. هنر در دانستن است. البته باید درست صحبت کرد و هر حرفی از جهاد قابل توضیح نیست. اینکه چه می گوییم و چگونه صحبت می کنیم بسیار مهم است.

سردار سرتیپ دوم یدلا جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در همایش جهاد تبیان و در جمع فرماندهان ناحیه مقاومت بسیج در مشهد مقدس گفت: جهاد تبیان یکی از مهمترین موضوعاتی است که در جامعه ما باید مورد بحث قرار گیرد. “

وی افزود: از روزی که ملت ما با امام (ره) وداع کردند، ایشان وارد صحنه جهاد و مبارزه با دشمن شدند.

سردار جوانی خاطرنشان کرد: معنای ساده جهاد برای همه، مبارزه با دشمن است. هر کار و تلاشی جهاد نیست. جهاد عملی است که جوهره آن مبارزه و مقابله با دشمن است.

وی افزود: برخلاف آنچه در جنگ شناختی و جنگ نرم مطرح می شود، بی جهت برای خود دشمن ایجاد می کنیم، حرکت در راه خدا دشمن است و وجود این دشمن سنت الهی است. وجود دشمن برای پیروان راه خدا سنت الهی است و آیات قرآن این را روشن می کند. اصل جهاد در جامعه ای که بخواهد در مسیر عبادت و بندگی و رشد و تعالی حرکت کند، بحث مسلمی است.

اگر ملت ما جهادگر نبود، انقلاب ما 44 ساله نمی شد

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: اگر ملت ما می خواهد عزت، استقلال، هویت دینی، اسلامی و انقلابی داشته باشد و حفظ کند، باید ملتی انقلابی و مجاهد باشد. اگر ملت ما جهادگر نبود، انقلاب ما 44 ساله نمی شد. پس از پیروزی انقلاب، نیروهای شرور شرق و غرب برای شکست انقلاب صف آرایی کردند و اساساً دلیل رویارویی آنها نیاز به توضیح ندارد. وقتی دنیا توسط نیروهای شیطانی اداره می شود و ملتی از رهبر دینی و الهی پیروی می کند و به عدالت و مبارزه با ظلم می پردازد، طبیعی است کسانی که این حرکت را خلاف منافع خود می بینند. بنابراین اگر قرار است این حرکت به ثمر برسد، دشمن باید بجنگد.

وی تاکید کرد: جهاد یکی از ارکان ایمان و وظیفه ای غیرقابل برگشت برای مسلمانان و جامعه اسلامی است. جهاد امری قطعی، ثابت و ثابت است. زیرا دشمن همیشه دشمن است.

سردار جوانی خاطرنشان کرد: کیفیت و کمیت مبارزه با دشمن به نوع دشمنی برمی گردد. دشمن نظام ما نظام سلطه است و خوشا به حال ملتی که دشمنانش دشمنان دین خدا هستند. ما با زمین، ذخایر و منابع دشمنی نداریم. دشمنان امروز ما دشمنان بشریت هستند.

وی افزود: دشمن در هر مرحله روی چیزی تمرکز می کند. در دفاع مقدس که ملت ما از حق جهاد و شهادت استفاده کرده است. جنگ تحمیلی دفاع مقدسی جز در پرتو جهاد نبود. در سال های اخیر دشمن در منطقه و در جنگ های نیابتی شکست خورده است.

این هنر ماست که بدانیم در لحظه چگونه با دشمن برخورد کنیم

سردار جیوانی ادامه داد: دشمن از هر روش و ابزاری برای مبارزه استفاده می کند و در هر مرحله روی یک مشکل تمرکز می کند. اما هنر ما این است که بدانیم در این زمان چگونه با دشمن برخورد کنیم. اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند جهاد یک واجب فوری است یعنی دشمن در این جنگ مختلط تماماً معطوف به جنگ شناختی برای تسخیر اذهان است. دشمنان ما در این آزمون 44 ساله در زمانی هستند که بسیاری از ابزارهای آنها از جمله نظامی آنها ناکارآمد شده است. امروز دشمن جرات اقدام نظامی را ندارد و می داند که هرگونه اقدام نظامی علیه ملت ایران با پاسخ قاطع و قاطع مواجه خواهد شد. دشمنان معتقدند جنگ اقتصادی آنها نیز در حال بی نتیجه شدن است. اما این بار دشمن فریب ترفندها و نیرنگ‌ها و تاکتیک‌های تحریف واقعیت‌ها، به‌ویژه تفسیرهای نادرست را خواهد خورد. این شکل و ماهیت مبارزه با این دشمن را توضیح می دهد.

وی تاکید کرد: جهاد تباین مقابله با دروغ، تحریف و سیاه نمایی دشمن و هر آنچه که دشمن می گرداند و تحریف می کند است و جهادگر تباینی باید دشمن را بشناسد و چگونه آن را تحریف کند. باید هنرمندی باشد که به موقع با ترفندهای دشمن مقابله کند.

سردار جیوانی خاطرنشان کرد: امروز دشمن جرات ندارد به سمت ما موشک شلیک کند. اما او با فضای مجازی موشک پرتاب می کند تا مدام درک کند و نظرش را تغییر دهد.

وی افزود: 26 سال پیش مقام معظم رهبری بحث درس عاشورا را مطرح کردند. عاشورا محصول جنگ بنی امیه با امام حسین (ع) است که با ایجاد تفرقه در جامعه اسلامی، حجت خدا را وارد اذهان جامعه مسلمانان کرد. ما باید این موضوع را جدی بگیریم. اگر از عاشورا درس نگیریم عاشورا تکرار می شود.

دشمن می خواهد بر چگونگی درک جامعه حاکم شود

سردار جیوانی ادامه داد: بیشتر نسل اول انقلاب امروز مرده اند. دشمن می خواهد بر چگونگی درک جامعه حاکم شود. این مکانیسم جنگ دشمن است. دشمن برای کنترل احساسات و رفتار جوانان، ذهن، قلب و ذهن جوانان را تسخیر می کند.

وی افزود: وقتی جهاد صادر می شود، هیچکس در خانه آرام ننشیند. در این جهاد باید دلها و عقلها مخالفت کرد و هیچ کس فریب غرایز دشمن را نخورد. جهاد توضیحی برای مقابله با جنگ شناختی است. دشمن می خواهد هر آنچه به اسلام ناب و نظام ولایی برمی گردد را با استفاده از عوامل مختلف تحریف کند. این شامل طیف بسیار گسترده ای است. حتی مبانی ادبیات دینی را مخدوش می کند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بر اساس علوم شناختی، قضاوت ها و تشخیص ها و در نهایت رفتار انسان بر اساس تصوری است که از واقعیت دارند. دشمن می گوید باید طوری تصویرسازی کنیم که نسل جوان از انقلاب متنفر باشد. انقلاب را عامل مشکلات معرفی می کنند و توضیح می دهند که قبل از انقلاب مردم در اوج شکوفایی بودند. به جوان 20 ساله امروزی که در گذشته ایران را ندیده می گویند قبل از انقلاب مردم مرفه بودند و انقلاب نمی خواستند. در اغتشاشات جوانان 96 ما فریاد زد رضاشاه روحش شاد و این تولید تصویرسازی است.

وی افزود: می گویند مشکلات ما از دشمنی ماست و کم کم می گویند مشکل کشور در رهبری است که اجازه مذاکره با آمریکا را نمی دهند. مردم نیز تحت تأثیر قرار می گیرند. این یک واقعیت تاریخی است که امروز سه دانشجوی جهادگر مورد حمله یک جوان قرار می گیرند و این ذهنیتی است که برای او شکل گرفته است. مردی که باعث شهادت شهید شوشتری در سیستان و بلوچستان شد با همین فکر این کار را کرد.

اصل جهاد در قرآن بیان شده است

سردار جوانی تاکید کرد: بیش از 170 آیه از قرآن مربوط به تبیین و تبیین در قرآن است که رسالت اصلی پیامبر مبارزه با جهل است. توضیح جهاد است، زیرا دشمن واقعیت را مخدوش می کند. اصل جهاد در قرآن بیان شده است.

نکته دیگر این است که ما در فعالیت های خود کمی عقب هستیم.» امام در سال 59 فرمودند ملتی که 20 میلیون بسیجی دارد باید 20 میلیون توپ داشته باشد. اما در سال 67 که آخرین پیام بسیج را مخابره کردند، پیش بینی کردند که دشمن دیگر نیرو نخواهد فرستاد. امام فرمودند دشمن از این به بعد قلم می فرستد. متاسفانه این موضوع را جدی نگرفتیم و کمی عقب هستیم و باید جبران کنیم.

سردار جوانی خاطرنشان کرد: جهاد تبیین قطعی و فوری وجوب و تهیه آن واجب است. پیش فرض این است که باید دشمن و ابزار و روش را بشناسیم. ما به اطلاعات تاریخی و همچنین مشاهدات نیاز داریم. امروز جوانان باید در فضای مجازی فعال باشند

وی افزود: جهاد تبیینی به معنای درست گفتن و افشای درست ترفندهای دشمن است. البته مسئولان نیز باید در این زمینه تکلیف خود را انجام دهند.

همه باید در برنامه های دولت کمک کنند

نماینده سیاسی سپاه در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع اصلاح یارانه ها اشاره کرد و گفت: دولت برای اصلاح ساختار به میدان آمده تا زمینه های فساد و رانت خواری را برطرف کند. این یک اقدام جهادی برای سوزاندن ریشه های رانت است.

وی افزود: رهبری نیز فرمودند در برنامه های دولت همه کمک کنند و دولت نیاز به کمک دارد. تیم رهبر به ما دستور می دهد که بایستیم.

سردار جوانی خاطرنشان کرد: مکتب سلیمانی را رها نکنیم. شهید سلیمانی سوگند یاد می کند که یکی از مهمترین چیزها در نهایت خیر، ارتباط ما با انقلاب و جمهوری اسلامی و ارتباط صمیمانه و واقعی ما با سکاندار انقلاب است. این پایه و پرچم و جلو است.

وی تاکید کرد: کسانی که دلسوزی می کنند و در مقابل ولایت موضع می گیرند بسیار در اشتباه هستند. آن که در مقابل آمریکا و اسرائیل می ایستد رهبری است.

سردار جوانی افزود: رهبری فرمودند دولت به همه نیروها، دستگاه ها و مردم برای کمک به دولت نیاز دارد و یکی از ابعاد جهاد کمک به تبیین درست فعالیت های دولت است. دشمن اصلاحات واقعی نمی خواهد. دشمن این را به شکل دیگری تحریف می کند و جهادگر باید دستی آن را توضیح دهد. چون دشمن داستان اشتباه می گوید. دشمن می گوید جامعه را تنها نگذاریم. زیرا اصلاحات اساسی در متن جامعه انجام می شود.

وی تاکید کرد که همه باید برای جهاد توضیحی داشته باشند. راهبرد مقابله با دشمن در جنگ شناختی، جهاد، تبیین و بیان کلمات به موقع است. هنر در دانستن است. البته باید درست صحبت کرد و هر حرفی از جهاد قابل توضیح نیست. اینکه چه می گوییم و چگونه صحبت می کنیم بسیار مهم است. باید مواظب باشیم در مطالبات خود نقطه مشترکی با دشمن پیدا نکنیم. باید دلها و دلها از اسارت دشمن رها شود. او با صاعصدر دلها را قانع کرد و دلها را از اسارت دشمن رها کرد.

امام را تحریف می کنند

سردار جوانی خاطرنشان کرد: امروز امام (ره) خیلی تحریف شده و می گویند اگر امام بود به ما اجازه می داد با آمریکا مذاکره کنیم. توضیح یک جهادگر باید بداند چگونه یک امام واقعی را معرفی کند.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری در اصول و مبانی از امام فاصله نگرفته اند. در این راه صادق بودند که راه ما راه امام است.

سردار جیوانی ادامه داد: اجازه ندهید دشمن شبهه و تاریکی ایجاد کند. در هر شیئی دشمن تحریف شده است. حتی حفاظت مقدس را مخدوش می کند. او می گوید که او عامل جنگ در ایران بوده و صدام در دفاع با ایران در حال جنگ است. امام (ره) مقصر است و صدام به عنوان مدافع به جنگ رفت. دشمن برای ایجاد نفرت در نسل جوان همه چیز را زیر و رو می کند و ما باید هنر ورود به زمان و لحظه را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: باید این نسل را به درستی بشناسیم. جهاد زبانی و جهاد تبیینی کار بسیار سختی است و هر چه ثواب هرکسی که وارد آن شود بیشتر، جهاد تبیینی بیشتر است. با جنگ و درگیری راه به جایی نمی برد. میدان جهاد تبیان همه جا را فرا گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید