جراحی اقتصادی اختلاف طبقاتی را کاهش می دهد


ساعت: 08:34
تاریخ انتشار: 1380/02/14
کد خبر: 1839415

یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: تداوم ارز ترجیحی به شکاف طبقاتی و مفاسد اقتصادی کمک می کند و به نظرم آقای رئیس جمهور در شرایط فعلی بهترین تصمیم را گرفتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جعفر گادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شبکه خبری تهران نیوز، جراحی اقتصادی را امری ضروری و مهم دانست و افزود: آقای رئیس جمهور در شرایط فعلی بهترین تصمیم را گرفته است.

وی افزود: منافع استفاده از ارز ترجیحی به جیب ثروتمندان می رود نه به جیب ضعیفان و ضعیفان. متأسفانه برخی از واردکنندگان که رانت و قدرت هم داشتند ارز دولتی دریافت کردند و به جای واردات کالاهای لوکس یا غذای سگ و گربه وارد کردند و به ریش ضعیفان خندیدند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم باید در توزیع عادلانه یارانه کالاهای اساسی دقت زیادی داشته باشد. اگر از این به بعد ارزی به نام ارز 4200

در صورت نبود تومان باید دقت شود که یارانه کالا، یارانه دارو و یارانه مایحتاج زندگی به درستی و عادلانه توزیع شود. همچنین باید مراقب باشیم که ثروتمندان و ثروتمندان از این یارانه ها بهره نبرند چرا که هدف از جراحی اقتصادی افزایش قدرت خرید دهک های پایین و کاهش شکاف طبقاتی است.

گادری گفت: مردم نگران نباشند. برای دولت سیزدهم معیشت مردم مهم است و قطعا تصمیمی برای بدتر شدن وضعیت مالی دهک های ضعیف جامعه نخواهد داشت اما این دولت به دنبال بهبود وضعیت معیشتی و معیشت مردم است. آقای رئیسی می‌توانست صبر کند و مانند بسیاری از دولت‌ها در سال‌های پایانی حکومتش ارز ترجیحی را حذف کند، اما منافع مردم و کشور و پایان فساد برای این دولت مهم‌تر است. یعنی این دولت حاضر است از همه سختی ها عبور کند اما جراحی اقتصادی موفقیت آمیز خواهد بود.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید