جریان شدید فساد در ادارات استان کردستان / روزهای سخت و چالش برانگیز در پیش است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، اسماعیل زارعی کوشا جمعه شب در نشست با اصحاب رسانه استان کردستان بر تعامل و همفکری مسئولان با اصحاب رسانه تاکید کرد و افزود: استان کردستان از نیروهای رسانه ای توانمندی برخوردار است اما شرایط حاکم بر فضای رسانه ای استان وجود دارد. خوب نیست و متاسفانه برخی از مدیران رسانه ها را به درستی درک نمی کنند.

زارعی کوشا پرداختن به دغدغه های رسانه ها و تلاش برای رفع آن را از وظایف خود و دولت در استان دانست و گفت: عادت ندارم در مجلس قول بدهم، شرایط و جوانب کاری و قطعا شرایط را ارزیابی خواهم کرد. استان. آنها از هر نظر تغییر خواهند کرد و مطمئناً بهتر خواهند شد.

استاندار کردستان بر ضرورت وحدت رسانه های استان کردستان با وجود اختلاف سلیقه ها، سیاست ها و تضاد آرا در راستای تحقق اهداف توسعه استان تاکید کرد.

زارعی کوشا به آغاز دوره های جدید در دولت و استان کردستان اشاره کرد و گفت: در این دوره باید مدیرانی انتخاب شوند که با برنامه دولت مطابقت داشته باشند و به اهداف و روش های دولت انقلابی معتقد باشند.

استاندار کردستان در ادامه به وجود و فعالیت سودجویی در استان کردستان اشاره کرد و گفت: این جریان پایبند به هیچ اصل و احزاب نیست و در پوشش این افراد فعالیت می کند و قطعا چالشی در آینده خواهد بود. . “ما جدی خواهیم بود.

وی افزود: این افراد نه اصولگرا هستند و نه اصلاح طلب و در هر دوره ای چهره ای از دولت حاکم می شوند و تنها به فکر منافع خود هستند.

زارعی کوشا از وجود برخی مدیران در دستگاه ها و ادارات دولتی یاد کرد که نه دوست دارد در جلسات کنارش بنشیند و نه از استاندار جدید خوشحال هستند!

وی به اهمیت تغییر و توسعه مدیریتی در استان کردستان اشاره کرد و گفت: عامل اصلی من در این تغییرات توانایی است و صرفاً اصولگرا بودن برای انتخاب مدیر کافی نیست و در مقابل عزل یک مدیر است. به دلیل وابستگی به دولت قبل ملاک نیست.»

استاندار کردستان گفت: عده ای فقط ادعای مدیریتی دارند به عنوان مثال تا کنون شاید صدها نفر برای تصدی پست های رهبری در استان برای من آشنا باشند اما وقتی بررسی می کنم می بینم اینها فقط مدعی هستند و توانایی ندارند. !

استاندار کردستان با بیان اینکه معتقدم رسانه های انقلابی می توانند بهترین پشتیبان دولت جدید باشند، گفت: البته انقلاب به معنای اصولگرایی نیست، اما رسانه هایی که در کار خود صادق و آزاد باشند در کشور ما انقلابی هستند. از دید.”

زارعی کوشا به حاشیه سازی رسانه ها در یکی دو انتصاب اخیر در دستگاه های استانی اشاره کرد و گفت: برخی در استان کردستان منافعی در حضور عده ای خاص در رأس یک اداره دارند و از تغییر مدیر ناراحت هستند. «و چون منافع آنها در خطر است، به حاشیه رانده شده‌اند.

استاندار کردستان افزود: این انصاف نیست که عده ای بگویند چون فرماندار کوروه است مدیرانی که انتخاب می کند کوروه هستند، مثلا همین رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سنندج به دنیا آمده و بزرگ شده است. و پدر و مادرش در سنندج به خاک سپرده شده اند.»

استاندار کردستان ادامه داد: مشکل این حاشیه نشینان این نیست که «کوروهی» هستند، مشکل آنها فروپاشی سیستم اجاره و فسادی است که دیگر ندارند.

وی تاکید کرد: کردستان در ردیف مفاسد اداری کشور طبقه بندی می شود و یکی از بیکارترین و فقیرترین استان های کشور است. اصلا جالب و زیبا نیست و روندهای فسادی که عامل این وضعیت است باید از بین برود. یکی از جنبه های قدرت آنها رسانه ها هستند.

استاندار کردستان به وجود برخی رسانه های سیاه نمایی در استان اشاره کرد و گفت: برخی رسانه ها در سال های اخیر از مدیران مفسد استان تقاضای باج کرده اند و در ازای گرفتن حق سکوت از مدیران ذیربط اسنادی در اختیار دارند. “

زارعی کوشا به بیان نگاه ویژه دولت به استان کردستان پرداخت و گفت: برنامه های زیادی برای توسعه و تعالی استان داریم و دوره کنونی قطعا دوران تحول کردستان خواهد بود.

وی با بیان اینکه دوره کنونی باید دوره رفع مشکلات مردم باشد، گفت: در این دوره استان کردستان باید پیشتاز اشتغالزایی باشد.

استاندار کردستان از مسیر پرچالش پیش رو و لزوم حمایت رسانه ای خبر داد و افزود: البته دین و علاقه ام به کردستان باعث شد تا به استانداری کردستان برسم وگرنه شرایط بسیار بهتری در وزارتخانه داشتم. هیچ کس در ازای این انتصاب. «و من بدهکار نیستم.

دیدگاهتان را بنویسید